marti, 19.03.2024
Chiftelele de vită au devenit obiect de dispută între o firmă din Cluj-Napoca și una din Copou. Ardelenii au cerut unui restaurant ieșean să-și schimbe numele, invocând faptul că i-ar face concurență neloială.
Solicitarea, adresată Tribunalului ieșean, a fost respinsă. Magistrații nu au reușit să-și dea seama în ce fel ar fi afectate interesele vânzătorilor de burgeri de dincolo de Carpați.
Burger Shack SRL, firmă înregistrată în 2017 în Bistrița, și-a deschis în 2018 un local intitulat „Meat Up” în apropierea grădinii botanice din Cluj-Napoca. Meniul localului se bazează în principal pe burgeri. În 2019, firma clujeană a înregistrat denumirea „Meat Up” drept marcă națională pentru servicii de furnizare de alimente și băuturi și cazare temporară.
De cealaltă parte, Concept Andrex Copou SRL a fost înregistrată în 2017, deținând în apropierea Arhivelor Naționale un restaurant denumit „Meat Up – Steak House”, oferind un meniu format din startere, supe, salate, paste, grătar, pizza, dar și burgeri.
Prin acțiunea depusă la Tribunal, societatea bistrițeană a cerut emiterea unei ordonanțe președințiale prin care ieșenii să înceteze imediat orice formă de utilizare a mărcii „Meat Up”, inclusiv publicitatea online. „Marca ,«Meat Up» constituie brandul societăţii, un brand cunoscut pe piaţa de profil din Cluj Napoca şi nu numai, brandul fiind concretizat sub forma unui restaurant amplasat în inima oraşului Cluj Napoca şi care se bucură de un renume deosebit, raportat la nivelul ridicat al serviciilor şi mai ales al produselor furnizate.
Restaurantul s-a diferenţiat încă de la început prin serviciile de înaltă calitate, secondate de o atitudine de management orientată cu totul spre client şi interesele sale, creându-şi loc într-o piaţă extrem de concurenţială şi reuşind prin eforturi însemnate şi susţinute să se claseze ca un jucător de top pe piaţa de profil din domeniu, promovându-şi serviciile în mediul online, atrăgând o bună parte din clientela sa în acest mod”, se menționează în acțiunea ardelenilor.
Or, prin folosirea de către o altă societate a aceleiași denumiri, eforturile ardelenilor de a-și promova activitatea sunt afectate. Aceștia au arătat că au cerut în martie restaurantului ieșean să renunțe la folosirea denumirii „Meat Up” dar fără niciun efect. Acest lucru ar reprezenta în aprecierea ardelenilor o formă de concurență neloială.
„Cuantificarea concretă a prejudiciului creat este extrem de dificilă ţinând cont că pe lângă valoarea beneficiilor nerealizate ca urmare a confuziei create şi a actelor de încălcare, trebuie să se ia în considerare şi atingerea adusă imaginii comerciale - profitarea de investiţiile masive făcute în publicitatea online, prin promovarea brandului «Meat Up», neconcretizarea unor acte de comerţ, inexistenţa unui contract de licenţă care ar fi generat venituri pentru reclamantă, deturnarea clientelei, scăderea cotei de piaţă a mărcii”, au precizat reclamanții.
Conform legii, ordonanța președințială este o procedură specială prin care se pot dispune măsuri vremelnice cu aplicabilitate imediată, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere sau prevenirea unei pagube iminente. Fondul problemei nu este judecat, acesta urmând să se soluționeze ulterior.
Magistrații Tribunalului ieșean nu au reușit să găsească în plângerea ardelenilor argumente concrete privind paguba suferită. Ei au constatat în primul rând că ardelenii se promovează prin calitatea ridicată a burgerilor.
De cealaltă parte, ieșenii se promovează mai ales prin carnea de vită preparată la grătar. E drept, vând și burgeri, produs similar cu cel al ardelenilor, care reprezintă însă un produs comun, comercializat de numeroase alte localuri.
În interpretarea judecătorilor ieșeni, marca înregistrată de ardeleni vizează o activitate strict locală, neputându-se vorbi de o concurență neloială. La rândul lor, ieșenii își vând marfa tot local. Activitatea celor două firme nu se suprapune astfel în niciun fel.
„Reclamanta nu a făcut dovada că produsele sale au ajuns să fie cunoscute de ceilalţi locuitori ai ţării şi nici nu ar fi avut cum să dovedească acest fapt atât timp cât produsele pe care le comercializează sunt destinate consumului într-un timp scurt de la preparare, fiind perisabile, iar transportul lor în urma unei comenzi ar putea fi asigurat doar în interiorul oraşului Cluj Napoca. Nu există risc de confuzie în percepţia consumatorilor, din moment ce publicul ţintă este diferit, produsele sunt destinate consumului pe plan local, astfel încât consumatorii care locuiesc într-unul din aceste oraşe nu au alternativa cumpărării produselor din cealaltă localitate, neexistând riscul unor posibile reacţii negative în cazul în care cele două produse similare nu corespund”, au apreciat magistrații.
După un raționament similar, nu se poate vorbi de vreun prejudiciu concret adus restaurantului clujean. Acțiunea ardelenilor a fost respinsă. Ei au totuși posibilitatea apelului.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate
Ce relații comerciale mai are Iașul cu Rusia. S-a redus diferența dintre importuri și exporturi
Pasionații de programare și hardware se pot înscrie la concursul național iTEC
Fiscul vrea să-i scoată la mezat bunurile unei femei care a avut un atelier de confecții
Peisagiștii evită să participe la o licitație a Primăriei pentru finalizarea unor „părculețe”
FOTBAL Leo, trezeşte-te, că nenoroceşti fotbalul ieşean! Cine-i arată lui Grozavu bârna din ochi?
Lista celor 10 finaliști pentru Premiul Național pentru Proză „Ziarul de Iași” 2024
In memoriam Paulică Răileanu, un reputat profesor al Politehnicii ieșene
Lista școlilor unde pot începe lucrări: Primăria a semnat opt contracte
Bosch va monta pe tramvaiele din Iași sisteme „inteligente” pentru evitarea accidentelor
O tânără din Iaşi, designer pentru celebrul brand adidas. A absolvit London College of Fashion
Proiectul A8 a ajuns „bătaia de joc a Guvernului Ciolacu/Ciucă”
O hoaţă a atacat o femeie chiar dacă era însoţită de un bărbat
NATO, confruntarea Vestului cu Rusia, ambițiile lui Klaus Iohannis
„D-ale noastre, ale studenţilor”. Tableta de duminică: astăzi, despre „gen”, „deci” şi „fără deci”!
VIDEO Dronele ucrainene au pătruns 1.000 de km în Rusia și au aruncat în aer două rafinării
VIDEO Un român este cel care a dat ”voce” deșertului Arrakis în superproducția Dune 2. Cine este
Duelul reftorilor sau cum reftorul Tudorel a întins floreta iar reftorul Caşcaval i-a luat maul
VIDEO Explozie puternică la o rafinărie din Rusia lovită de drone ucrainene
Anual, la nivel mondial, 1 milion de persoane mor din cauza poluării atmosferice
VIDEO Meciul Alcaraz – Zverev de la Indian Wells, întrerupt din cauza unui roi de albine
Substanţă cancerigenă, descoperită în unele produse împotriva acneei
Băieții născuți din mame obeze au șanse mari să devină și ei supraponderali
Roşia Montană: aspecte mai puţin înţelese şi complexul resurselor
Tradiţie veche la partidoiul ieşean: cum l-au împins pe scări la vale Bogdăneii taman pe Măricel?
Alegeri la „Al. I. Cuza”: Prof. Codrin Liviu Cuţitaru - NU VĂ FIE FRICĂ, TUDORICĂ PICĂ!
Cosmin PAȘCAAlianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin? |
Briscan ZARABunici obraznici |
Cristina DANILOVNoi, femeile |
Nichita DANILOVÎntre artă şi credinţă |