La Miroslava, banii vin pe banda de alergat. Un nou centru de fitness și-a deschis porțile

duminică, 09 iunie 2024, 09:00
7 MIN
 La Miroslava, banii vin pe banda de alergat. Un nou centru de fitness și-a deschis porțile

Un nou centru de fitness din rețeaua Stay Fit Gym s-a deschis la Miroslava. Este o investiție de 700.000 euro. Zona metropolitană prezintă interes . „Strategia noastră este să deschidem mai multe centre în Iași, creând o rețea de 5-6 centre”, arată reprezentanții companiei.

Stay Fit Gym a investit mai bine de jumătate de milion de euro într-un centru de fitness în comuna ieșeană Miroslava. Compania a intrat pe piața locală anul trecut, odată cu deschiderea primului centru în județul Iași, amplasat la Palas Campus. Și cea de-a doua sală de fitness, care a fost inaugurată recent, este găzduită de un proiect dezvoltat tot de compania Iulius, respectiv Family Market Miroslava. În prezent, rețeaua Stay Fit Gym numără aproape 40.000 de abonați la nivel național, dintre care peste 1.500 sunt lunar în Iași. În medie, centrul din Iași are câteva sute de clienți zilnic.

Citiți aici integral Ziarul de Business nr. 9

Lanțul de săli de fitness operează în prezent 36 de centre în România, cel din Miroslava fiind al 37-lea centru. Deoarece numărul celor care decid să se mute în zona periurbană crește de la an la an, localitățile din apropierea marilor orașe, cum este și Miroslava, încep să atragă din ce în ce mai mulți investitori. Recent, „Ziarul de Iași“ anunța că Ștefan Mandachi, fondatorul lanțului de restaurante Spartan, se pregătește să ridice în aceeași comună din județul Iași un ansamblu de vile premium, tot în apropierea proiectului de retail dezvoltat de Iulian Dascălu pe lângă Primăria Miroslava.

Piața de fitness din Iași este competitivă, iar extinderea în zona metropolitană ar putea fi următorul pas strategic pentru aceste afaceri. Pe piața de profil din Iași mai sunt și alte centre de fitness bine cotate, cum ar fi Vivertine, Oxygen, Endorfine, World Class, Body Line Gym și Weider Gym, dar care, ce-i drept, nu și-au extins deocamdată serviciile și în comunele învecinate municipiului Iași. Dar asta nu înseamnă că stau pe loc. Body Line tocmai ce a investit pentru un nou centru de fitness de 2.000 mp în Păcurari peste 3,5 milioane de euro, după cum spunea recent pentru publicația noastră chiar fondatorul rețelei locale de fitness.

„Această zonă este în plină dezvoltare, cu o comunitate dinamică și o creștere constantă a populației“

Cei de la Stay Fit Gym aduc în discuția cu reporterul „Ziarul de Iași“ și motivele strategice pentru care au ales comuna Miroslava. „Este o zonă tânără, cu un nivel de trai ridicat, dar care nu era deservită de o sală de fitness, ceea ce o face o alege­re ideală pentru noi. Aceas­tă zonă este în plină dezvoltare, cu o comunitate dina­mi­că și o creștere constantă a populației, ceea ce ne asigură o bază de clienți potențiali“, a fost răspunsul transmis de companie.

Iar datele oficiale confirmă afirmația lor, în condițiile în care la ultimul recensământ populația comunei Miroslava ajunsese la circa 30.000 de oameni, fiind a treia comună ca mărime din țară. „Centrul este amplasat în Family Market Miroslava, un complex modern care oferă multiple facilități pentru locuitorii zonei. Centrul nostru de fitness ocupă o suprafață de aproximativ 1.000 mp și este dotat cu zone de fitness, cardio, antrenament funcțional, clase de grup și un healthy shop. Echipamentele sunt dintre cele mai moderne de pe piață, asigurând o experiență de antrenament la standardele înalte ale rețelei Stay Fit Gym“, a completat compania.

Stay Fit Gym țintește la un număr de șase centre în Iași

În același timp, încearcă să își consolideze prezența pe piața locală cu încă un centru de fitness la Iulius Mall, la momentul actual spațiul fiind în curs de amenajare, urmând să-i taie panglica în această vară. Pentru noul centru din Miroslava, investiția totală se ridică la aproximativ 700.000 euro. Iar compania vrea să mai deschidă cel puțin  2-3 centre în următoarele luni, ceea ce înseamnă că piața din Iași are potențial.

De altfel, la un an de la deschiderea primului centru în Iași, compania arată că evoluția a fost „foarte bună“. „Primul nostru centru din Iași, situat la Palas Campus, a avut o performanță exce­lentă, depășind așteptările noastre inițiale. Acest succes a confirmat dorința ieșenilor de a face sport și ne-a încurajat să continu­ăm extinderea rețelei de centre de fitness în Iași. Feedback-ul pozitiv din partea membrilor și creșterea constantă a numărului de abonați ne-au demonstrat că există o cerere mare pentru serviciile noastre“, au precizat oficialii companiei.

Așa că scopul lor este să acopere cât mai multe zone ale orașului, iar până la sfârșitul anului 2025 să aibă o prezență solidă în județul Iași. „Strategia noastră este să deschidem mai multe centre în Iași, creând o re­țea de 5-6 centre. Următo­rul centru este în amenajare în Iulius Mall și plănu­im să mai deschidem încă 2-3 centre doar în urmă­torul an. Intenționăm să extindem rețeaua noastră de centre de fitness în Iași pentru a acoperi cât mai multe zone ale orașului. Până la finalul anului 2025, ne propunem să avem o pre­zență puternică și stabilă în județul Iași, oferind acces la serviciile noastre unui număr cât mai mare de locuitori“, mai spun oficialii companiei.

Clienții se pot antrena și cu ajutorul tehnologiei audio-video

Ce mai aflăm de la ei este că în centre se vor combina antrenamentele personalizate cu inovația tehnologică pentru a îmbunătăți experiența clienților.

„Vom avea antrenori care oferă și clase de personal training, fiind pregătiți să ajute clienții cu utilizarea echipamentelor și să ofere sfaturi despre antrenamentele corecte. În plus, vom introduce noua tehnologie Iron Station, un concept de antrenament la care se folosește tehnologia audio-video cu o serie de antrenamente predefinite pentru care antrenorii noștri vor oferi indicații și susținere clienților“, transmite compania.

În cât timp se amortizează o astfel de investiție

Ne spun și în cât timp se recuperează o investiție într-un centru de fitness: în medie, între 3 și 5 ani. „Ne așteptăm ca centrul din Family Market să urmeze un traseu similar cu al altor centre ale noastre, adică să atingă punctul de break-even în acest interval. Proiecțiile financiare pentru primul an includ atragerea unui număr semnificativ de membri și stabilirea unei baze solide de abonați.“

La momentul actual, lanțul are 37 de centre de fitness în toată țara

Pe lângă Iași, centre Stay Fit Gym sunt și în București, Cluj, Timiș, Constanța, dar și alte județe, ceea ce îi face să afirme că sunt pe primul loc la nivel național în ceea ce privește numărul de orașe și localități în care au centre deschise. Compania vizează să dezvolte și servicii pentru copii. „În funcție de fiecare centru și de cererea membrilor, avem un program dedicat copiilor pe care încercăm să îl implemen­tăm în cât mai multe locații. Acestea includ clase de grup special destinate copiilor, unde aceștia pot participa la activități fizice adaptate vârstei lor. Scopul nostru este de a promova un stil de viață sănătos încă de la o vârstă fragedă și de a încuraja copiii să fie activi și să se bucure de beneficiile fitnessului“, ne-au explicat reprezentanții companiei.

Dacă ne uităm peste un studiu din anul 2023, disponibil pe site-ul Institutului Național de Sănătate Publică, vedem că, în România, 73% dintre băieții și 87% dintre fetele de 11 – 17 ani nu practică activitate fizică la nivelul recomandat.

Totuși, cererea pentru astfel de servicii a mai crescut pe fondul pandemiei, care a accentuat dorința oamenilor de a adopta și menține un stil de viață sănătos. În mod special, s-a observat o creștere a procentului de tineri care frecventează sălile de fitness, aspect confirmat de companiile cu activitate în domeniu.

„Pandemia a fost o piatră de încercare pentru toată industria de fitness la nivel global, nu doar în România. Profilul clienților nu s-a schimbat semnificativ în urma pandemiei, dar am observat o creștere a dorinței oamenilor de a începe sau continua un stil de viață sănătos. Totodată, procentul tinerilor care vin la sală este în creștere. Clienții noștri sunt acum mai conștienți de importanța sănătății și a fitnessului, preferând spații mai largi și fiind mai atenți la igienă“, au spus reprezentanții Stay Fit Gym.

Afaceri de peste 8 milioane de euro anul trecut

Cifra de afaceri Stay Fit Gym s-a dublat atât în anul 2022 față de 2021, cât și anul trecut comparativ cu afacerile din 2022. În 2023, compania a încheiat exercițiul financiar cu o cifră de afaceri de peste 8 milioane de euro.

„Creșterea constantă a veniturilor noastre este rezultatul investițiilor în noi centre, îmbunătățirii serviciilor și creșterii bazei de abonați. Această evoluție pozitivă ne motivează să continuăm să ne extindem și să oferim servicii de cea mai înaltă calitate clienților noștri“, arată Stay Fit Gym, companie fondată în anul 2012 de antreprenorii români Alexandru Lascăr, Laurenţiu Lascăr și Marius Preodişteanu.

Lanțul de săli de fitness a fost cumpărat în urmă cu trei ani de fondul de investiții Morphosis Capital.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii