Liber la zbor pentru Avioanele Boeing 737 MAX și în Europa. Au fost imobilizate la sol aproape doi ani
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 03.03.2021

Liber la zbor pentru Avioanele Boeing 737 MAX și în Europa. Au fost imobilizate la sol aproape doi ani

GALERIE
Avioanele Boeing 737 MAX
  • Avioanele Boeing 737 MAX
- +

După SUA, Brazilia şi Canada, a venit rândul Europei să emită, săptămâna viitoare, autorizaţia necesară pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou, la aproape doi ani de la imobilizarea lor la sol, ca urmare a două accidente care au provocat 346 de morţi, a anunţat marţi autoritatea europeană de reglementare, potrivit AFP.

"Credem că săptămâna viitoare vom publica directiva de navigabilitate. Din punctul nostru de vedere, MAX va putea zbura din nou în Europa, începând de săptămâna viitoare", a declarat directorul Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA), Patrick Ky.

"Am ajuns în stadiul în care cele patru condiţii prealabile ale noastre au fost îndeplinite", a precizat Patrick Ky, citând "o bună înţelegere a ceea ce s-a întâmplat", faptul că "toţi factorii care au contribuit la accidente au fost soluţionaţi", iar anumite puncte "critice" pot fi verificate chiar de EASA, iar piloţii sunt "corect informaţi şi antrenaţi".

"Am beneficiat de o transparenţă totală din partea Autorităţii Federale pentru Aviaţie din SUA (FAA) şi a Boeing", a mai spus Patrick Ky.

Autoritatea Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) şi-a dat, încă din luna noiembrie a anului trecut, acordul preliminar pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou. În luna decembrie 2020, o aeronavă Boeing 737 MAX aparţinând companiei braziliene Gol a efectuat primul zbor comercial al acestui tip de avion, după o pauză de 20 de luni.

Faptul că avioanele Boeing 737 MAX pot zbura din nou în Europa înseamnă că producătorul american va putea relua livrările de aparate destinate companiilor aeriene europene - şi deci să îşi îmbunătăţească rentabilitatea -, având în vedere că acestea achită o mare parte din nota de plată în momentul în care iau în posesie avioanele.

Un total de 723 de avioane Boeing 737 MAX au fost comandate de companiile aeriene europene, cei mai importanţi clienţi fiind Ryanair (210 avioane), Norwegian Air Shuttle (92 de avioane) şi Turkish Airlines (63 de avioane).

Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Tot în luna martie 2019, compania TAROM anunţa că directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu o afectează, pentru că aeronavele pe care ea le-a comandat, de tip 737 MAX 8, sunt programate să intre în construcţie la finalul anului 2021.

În cadrul Salonului Aeronautic Farnborough, desfăşurat în luna iulie 2018, TAROM a parafat o comandă fermă de cinci avioane Boeing 737 MAX 8, evaluate la 586 milioane de dolari, preţ de catalog. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Euro contra dezinformării

Lucian DÎRDALA

Euro contra dezinformării

Indiferent dacă se va adopta sau nu o soluţie instituţională în chestiunea dezinformării chineze, o alocare corespunzătoare de resurse în această direcţie ar fi un pas explicabil, dacă se doreşte restabilirea credibilităţii EEAS ca promotor ferm al valorilor Uniunii Europene.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Saboţii lui Claude (III)

Florin CÎNTIC

Saboţii lui Claude (III)

Editura Sedcom Libris din Iaşi a publicat recent un volum de memorii1 semnat de Claude Karnoouh, cu ocazia unei frumoase aniversări a acestuia. Şi cartea, şi autorul merită din plin atenţia noastră.

Un norocos

Radu PĂRPĂUȚĂ

Un norocos

Prin '90 sau '91 am nimerit la o consfătuire a oamenilor de afaceri din România şi Basarabia. Căzusem şi eu popâc acolo în calitatea-mi ambiguă de jumătate ziarist, jumătate - drace călugăre - de pârât om de afaceri! 

Experienţa Ciceu - Cicero

Alex VASILIU

Experienţa Ciceu - Cicero

Couperin, Scarlatti, Carl Philipp Emanuel Bach, Johann Sebastian Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Ceaikovski sunt nume fundamentale pentru istoria culturii. Creaţia lor este ascultată în săli de concerte, de recital, în catedrale, în teatre lirice, în festivaluri. Profesioniştii, publicul european s-au obişnuit de secole cu ideea corect-confortabilă că partiturile compozitorilor menţionaţi fac parte din categoria muzicii academice (pentru că se învaţă în academii, universităţi şi conservatoare), din categoria muzicii clasice, serioase.

pulspulspuls

Iată nivelul lui Peni Hill de Bahlui: zero barat, în materie!

Iată nivelul lui Peni Hill de Bahlui: zero barat, în materie!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că abia la cinci zile de la marele eşec politic al micului edil Peni Hill ies la iveală sforile care s-au rupt în conţilul local vinerea trecută, de la atâta tras în disperare de ele. 

Caricatura zilei

Pe scena Operei din Iași

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.