Subiectele la proba de limba română la BAC! Liceenii sunt în febra examenelor scrise
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Subiectele la proba de limba română la BAC! Liceenii sunt în febra examenelor scrise

GALERIE
Bac Colegiul National Iasi, foto Dan Luca (1)
  • Bac Colegiul National Iasi, foto Dan Luca (1)
- +

Lucrările scrise ale absolvenţilor de liceu vor fi corectate în alt judeţ. Astăzi au început probele scrise la bacalaureat.

GALERIE FOTO (absolvenţii ieşind de la Colegiul Naţional din Iaşi)

UPDATE ORA 10:55

Subiectele primite de elevi:

Absolvenţii de clasa a XII-a de la profilul real au avut de scris un text argumentativ despre importanţa sportului şi de carcaterizat un personaj din Ion Creangă, Marin Preda sau George Călinescu.

La primul subiect, elevii de la real au primit un text dramatic – un fragment din “Trei generaţii, de Lucia Demetrius” – pe baza căruia trebuiau să numească un sinomim pentru cuvintele socoteai şi deştepţi, să explice rolul unei cratime, să construiască un enunţ în care să existe o locuţiune sau o expresie care să conţină cuvântul viaţă, să precizeze o temă a discuţiei dintre personajele textului dat. De asemenea, elevii aveau de transcris două cuvinte care sunt mărci ale adresării directe, să menţioneze o modalitate de caracterizare a personajului feminin, să prezinte rolul notaţiilor autorului în text, să ofere două argumente că textul dat aparţine genului dramatic şi să comenteze o secvenţă din text.

La subiectul al doilea, elevii trebuiau să scrie un text argumentatv despre importanţa practicării unui sport la orice vârstă.

La subiectul al treilea au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte despre particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat aparţinând lui Ion Creangă, George Călinescu sau Marin Preda.

REAL:

 

Absolvenţii de clasa a XII-a de la profilul uman au avut la primul subiect nouă cerinţe legate de un fragment din piesa de teatru "Ultima oră", de Mihail Sebastian. Primele trei cerinţe, notate fiecare cu câte două puncte, au vizat numirea unor sinonime neologice pentru cuvintele "pomeneşte" şi "trecută", explicarea rolului virgulei în secvenţa "Vă mulţumesc, domnule secretar" şi construirea unui enunţ în care să se ilustreze sensul conotativ al substantivului "pagină".

La acelaşi subiect, următoarele cinci cerinţe au fost notate cu câte patru puncte. Astfel, plecând de la textul dat, candidaţii trebuiau să precizeze o temă a discuţiei dintre personaje, să transcrie două cuvinte sau grupuri de cuvinte care sunt mărci ale adresării directe, să menţioneze o modalitate de caracterizare a personalului "Gaby", exemplificând-o cu o secvenţă semnificativă din text, să prezinte rolul notaţiilor autorului în text şi să ilustreze cu câte un exemplu din text două trăsături ale genului dramatic. Tot pentru patru puncte, candidaţii trebuiau să comenteze, în 600-100 de cuvinte, o secvenţă din textul dat.

Elevii au avut la subiectul al doilea de scris un text argumentativ despre rolul scriitorului în societate, iar la subiectul al treilea trebuiau să scrie un eseu în care să prezinte relaţia dintre două personaje dintr-un roman interbelic.

UMAN:

 

UPDATE ORA 02:50

Elevii din judeţul Iaşi intră astăzi în focul examenelor scrise la bacalaureat, prima dintre probele care urmează să fie susţinute de către aceştia fiind cea la limba şi literatură română.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au precizat că pentru sesiunea iunie - iulie din acest an s-au organizat 18 centre de examen, iar la evaluare s-au înscris 6.059 de candidaţi.

 

Centrele de examinare vor fi organizate la liceele din oraşele din judeţ, 13 în Iaşi, trei în Paşcani, unul în Târgu Frumos şi unul în Hârlău. „Atragem atenţia candidaţilor că pot consulta, la centrul de examen, cu 24 de ore înaintea de începerea probei, listele cu repartiţia pe săli a candidaţilor, să citească cu atenţie regulamentul examenului şi să se prezinte la examenul scris cel târziu la ora 8.30, pentru că probleme încep de la ora 9.00, iar după 08.30 accesul candidaţilor nu mai este permis în săli. Îi atenţionăm pe candidaţi să evite orice situaţie neconformă cu metodologia, orice tentativă de copiere, pentru a nu pierde o sesiune de examen, riscându-şi traseul profesional“, a precizat Sabina Manea, purtător de cuvânt al ISJ Iaşi.

Noutatea acestui an este decizia ministrului Educaţiei ca tezele să fie corectate în alte judeţe decât în care au fost susţinute. Reprezentanţii ISJ Iaşi au precizat că încă nu ştiu exact în ce judeţ vor fi corectate lucrările elevilor din Iaşi, dar că răspunsul va fi oferit „în timp util“.

 

Doar două zile pentru contestaţii

 

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, şi-a anunţat intenţia de a face această modificare prin secretarul de stat, ieşeanul Vasile Şalaru, iar pe 24 iunie a fost publicat un ordin de ministru în Monitorul Oficial prin care s-a modificat modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat naţional 2015. În Ordinul de ministru cu numărul 4.265 s-a stabilit că lucrările elevilor vor fi evaluate în alte judeţe decât în cele în care aceştia au susţinut problele şi că transportul lucrărilor urmează a fi reglementat de către Comisia Naţională de Bacalaureat.

Efectul direct al acestor schimbări va fi decalarea cu o zi a afişării rezultatelor, care trebuiau să fie făcute publice pe 6 iulie, iar acum sunt programate pentru trecerea în catalogul electronic şi expunerea la aviziere pentru ziua de 7. Mai mult, dacă iniţial soluţionarea contestaţiilor era prevăzută pentru zilele din intervalul 7-9 iulie, acestea se va realiza acum în doar două zile, 8 şi 9 iulie.

 

Într-o conferinţă de presă susţinută săptămâna trecută, ministrul a precizat că modul de derulare a examenului de bacalaureat nu se va schimba şi că posibilitatea aceasta de corectare a lucrărilor în alt judeţ exista în metodologie încă din 2011, doar că nu a fost pusă în aplicare. „Elevul nu este interesat de locul în care se corectează lucrările. Metodologia prevedea de cinci ani această posibilitate. Am luat această decizie care este strict organizatorică şi nu afectează nici elevii, nici profesorii, nici rezultatele“, a precizat Cîmpeanu. El a mai spus că profesorul trebuie să fie interesat doar de numărul de lucrări pe care poate să le corecteze, şi nu de judeţele din care provin acestea. „Sistemul este deja obişnuit pentru că, dintotdeauna, contestaţiile la lucrările scrise la bacalaureat s-au judecat în alte judeţe“, a adăugat ministrul. Transportul lucrărilor va avea, conform acestuia, costuri „absolut nesemnificative“, în condiţiile în care se doreşte să se elimine orice suspiciuni.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Alexandru LĂZESCU

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Îndoiala şi spiritul critic nu mai sunt la modă. Un curent dominant în mass media şi pe reţelele sociale cultivă intoleranţa faţă de punctele de vedere care se abat de la cele considerate acceptabile, „corecte”, adesea, în mod ironic, „în numele ştiinţei”.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Liviu Suhar

Nichita DANILOV

Liviu Suhar

Senzaţia pe care o încearcă spectatorul privindu-i tablourile e una stranie. Cufundate într-o tăcere ce trece dincolo de cotidian, proiectându-şi umbra lăuntrică în spaţiul ancestral, obiectele par să comunice între ele într-un limbaj mut, prin intermediul ultrasunetelor transpuse într-o partitură muzicală. Tăcerea lor e înşelătoare.

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Dana ȚABREA

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Aparent, dacă e să-l avem în vedere pe Richard Rorty, distincţia dintre sferele publică şi privată sunt separate în măsura în care problemele care cad sub incidenţa fiecăreia dintre ele sunt diferite şi, desigur, întrebările adresate sunt altele. Cu privire la individul uman, cineva ar putea fi deopotrivă liberal şi ironist, ceea ce conduce la posibilitatea ca cele două sfere să nu prezinte o opoziţie ireconciliabilă. Dimpotrivă. Cele două sfere converg. Să luăm ca exemplu familia: prin definiţie familia presupune spaţiul privat şi discreţia, cu toate acestea familia este reglementată prin reguli şi norme care ţin de sfera publică.

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Michael ASTNER

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Acum trei ani, la început de martie - eram în drum spre Bucureşti (cu trenul) - m-am trezit cu un mesaj de la o persoană necunoscută, dar cu acelaşi nume de familie. Am avut o conversaţie ciudăţică pe messenger cu femeia în cauză, apoi am uitat de discuţie. 

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De 8 martie

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.