De Business

Punem punctul pe știi

Lidl anunță extinderi mai agresive. Va construi magazine și la parter de blocuri, dar și în comune limitrofe orașelor mari

joi, 17 aprilie 2025, 09:15
2 MIN
 Lidl anunță extinderi mai agresive. Va construi magazine și la parter de blocuri, dar și în comune limitrofe orașelor mari

Discounterul german Lidl, parte din grupul Schwarz, liderul pieţei de retail locală, după cifra de afaceri din 2023, ultimul an pentru care există date financiare disponibile, accelerează expansiunea în 2025, triplând numărul de magazine pe care vrea să le deschidă comparativ cu anul anterior. Lidl se va concentra pe inaugurarea de magazine de mari dimensiuni, de 1.400-1.700 mp, dar și de unități mai mici, cu suprafeţe de vânzare de 1.100 mp, potrivit profit.ro.

În 2023, Lidl a avut afaceri de 21,7 milioane de lei, fiind al patrulea an la rând liderul pieţei de retail locală. Anul trecut, compania a inaugurat 12 magazine noi, în Zalău, Sânnicolau Mare, Târgu Mureş, Bucureşti, Sibiu, Râşnov, Beiuş, Timişoara, Măgurele, Vladimirescu, Braşov și Râmnicu Vâlcea, ajungând la finalul lui 2024 la o reţea de 365 de magazine.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

„Într-un an marcat de volatilitate economică, schimbări fiscale, conflicte regionale și tensiuni politice interne şi internaţionale, am reuşit să depăşim cu succes provocările întâmpinate”, spune, pentru Profit.ro, Irina Muşan, membru în Consiliul de Conducere Lidl, Director Naţional Servicii Centrale și Expansiune, adăugând că 2024 a fost pentru companie un an cu realizări foarte bune, atât în ceea ce privește rezultatele financiare ale companiei, cât și consolidarea businessului.

În 2025, Lidl va accelera expansiunea în România, urmând să inaugureze încă 37 de magazine până la finalul anului.

„În primele 2 luni ale acestui an am deschis deja 12 magazine, iar până la finalul anului scopul nostru este să deschidem, în total, 37 de magazine.

Pentru a susţine strategic și operaţional această accelerare, mizăm pe o flexibilizare a strategiei noastre de expansiune și construcţii, pe intrarea în suburbiile dezvoltate în apropierea marilor oraşe, precum şi în oraşele mici”, precizează aceasta. Până în 2030, retailerul german vrea să ajungă la o reţea de 565 de magazine la nivel naţional, dat fiind potențialul ţării şi economia în dezvoltare. În continuare, Lidl se va concentra și pe inaugurarea de magazine de mari dimensiuni, de 1.400-1.700 mp, dar şi de unități mai mici, cu suprafeţe de vânzare de 1.100 mp.

„În ceea ce privește tipologia magazinelor, ne orientăm către formate variate: fie locaţii cu sală de vânzare la parter, fie magazine cu parcare la parter și sală de vânzare la etaj, acolo unde terenul este mai mic, dar dorinţa noastră de a oferi cât mai multe locuri de parcare, la fel de mare.

De asemenea, clienții vor vedea magazine integrate în clădiri existente, cum ar fi la parterele unor clădiri de birouri, locuinţe sau spații comerciale pe două etaje, în mall-uri sau parcuri de retail”, anunţă aceasta. Bugetul de investiții va merge și în 2025 către expansiunea reţelei, dar şi către modernizarea, digitalizarea și optimizarea infrastructurii companiei.

Etichete: extindere, lidl, magazine

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii