Listă cu 18 străzi din Iași pentru care s-a aprobat reabilitarea, doar că nu se știe când vor începe lucrările

sâmbătă, 31 august 2024, 03:30
2 MIN
 Listă cu 18 străzi din Iași pentru care s-a aprobat reabilitarea, doar că nu se știe când vor începe lucrările

Reabilitarea a 18 străzi de pe raza orașului costă aproape 80 milioane lei. Plenul Consiliului Local (CL) a aprobat ieri indicatorii tehnico-economici, dar licitațiile de execuție vor fi lansate de Primărie în măsura în care va dispune de fonduri. La acest moment, nu există un calendar pentru modernizarea străzilor care au făcut obiectul proiectului de hotărâre.

Indicatorii au fost aprobați în cazul următoarelor străzi: Alexandru O. Teodoreanu, Bularga și Arapului (toate din zona Bularga), Roadelor, Galbeni, Azilului și Voinești (Galata), stradela (și fundacul) Plopii fără Soț și Trecătoarea Vișan (Bucium), Dr. Alexandrina Miron Tănăsescu și Marginii (Tătărași – Aviației), Peneș Curcanul și Aurora (Copou), Banat (Crucea Roșie), Zlataust (Centru), Pompei (Podul de Piatră) și Popăuți (Păcurari).

„Aceste străzi nu asigură condiții de confort și siguranță de trafic, nici pentru vehicule, nici pentru pietoni”, admite Primăria în raportul întocmit pentru aprobarea proiectului de hotărâre.

Vor fi modernizați 7,5 km: care este cel mai scump proiect

În total, vor fi modernizați circa 7,5 km de drum, valoarea totală a investiției fiind de 79 milioane lei (inclusiv TVA). Cea mai costisitoare lucrare este în cazul stradelei Plopii fără Soț: 10,4 milioane lei, dar lucrările efective (construcții și montaj) ajung la 6,8 milioane lei. Stradela are 835 metri, iar proiectul cuprinde reconstruirea podului peste pârâul Vămășoaia.

Celelalte străzi propuse spre reabilitare au fiecare o lungime sub cea a acestei stradele, excepție făcând str. Voinești (922 m) – pe această stradă se va interveni doar pe 822 m, întrucât prima parte de 100 m a fost modernizată acum 3 ani, odată cu reabilitarea str. Iași – Voinești.

„Problema rețelei de străzi aflate într-o stare necorespunzătoare traficului auto este foarte gravă și se resimte acut la nivelul comunității locale. Traficul intens a dus la degradarea acesteia și la creșterea timpului de deplasare în localitate. În plus, dezvoltarea și modernizarea zonelor rezidențiale a condus la creșterea parcului auto și la îngreunarea traficului pe străzile de folosință locală și străzile colectoare”, se mai arată în raportul citat.

Adoptarea hotărârii de către plenul CL nu înseamnă și alocarea de fonduri în vederea execuției. Cel mai probabil, Primăria Iași va lansa etapizat licitații de lucrări în funcție de resursele financiare disponibile. În prezent, nu există un calendar clar de implementare. Odată ce vor fi lansate licitații și identificați constructori, lucrările trebuie finalizate în maximum 12 luni pentru fiecare dintre cele 18 străzi enumerate.

 

Citiți și: 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii