anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 21.10.2020

Mai bine de 3 ani pentru proiectarea A8 de la Târgu Neamț la Ungheni. Vor fi două trasee

GALERIE
a8-mures-iasi
  • a8-mures-iasi
- +

Nou: CNAIR nu solicită doar actualizarea studiului de fezabilitate, ci şi realizarea proiectului tehnic de execuţie.

Prima licitaţie care ar putea urni la modul concret proiectul tronsonului de autostrada care tranzitează Iaşul a fost lansată ieri. Procedura a venit cu o completare: Compania de autostrăzi nu solicită doar actualizarea studiului de fezabilitate, ci şi realizarea proiectului tehnic de execuţie. Din acest motiv, suma alocată este semnificativ mai mare decât alte licitaţii eşuate în trecut: 73,4 milioane lei (circa 15,5 milioane euro). Potrivit anunţului publicat în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), fondurile sunt asigurate de la Uniunea Europeană prin intermediul Programului Operaţional de Infrastructură Mare (POIM).

E inclus tronsonul Iaşi - Ungheni

Licitaţia lansată ieri de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vizează tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni (circa 100 km). Spre diferenţă, acum doi ani fusese lansată o procedură (parteneriat public-privat) care a exclus sectorul Iaşi - Ungheni. Reintroducerea acestui traseu este importantă pentru Iaşi: sectorul va funcţiona ca o variantă ocolitoare a municipiului.

O altă noutate constă în intenţia CNAIR să împartă execuţia tronsonului în loturi, iar, astfel, se creează premisele să se lucreze simultan la toate sectoarele care formează cei 100 km ai autostrăzii Ungheni - Tg Neamţ, parte din A8 (Ungheni - Tg Mureş).

Principalele componente ale licitaţiei lansate ieri vizează: actualizarea studiului de fezabilitate (vechi de peste 10 ani), realizarea documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construire, întocmirea proiectului tehnic de execuţie a lucrărilor, consultanţă în depunerea aplicaţiei de finanţare UE şi asistenţă tehnică (în întocmirea caietului de sarcini pentru licitaţia de execuţie şi supervizare lucrări în perioada de implementare).

Printre altele, firma care va fi selectată de CNAIR va trebuie să întocmească un nou studiu de trafic pe întreg tronsonul de autostradă, să realizeze diversele studii necesare (ridicare topografică, studii geotehnice, studii hidrologice, relocare utilităţi) şi elaborarea documentaţiile necesare pentru obţinerea Acordului de mediu. „Beneficiarul (CNAIR, n.r.) se aşteaptă ca în urma executării acestor servicii necesare (...) să se definească un proiect robust, temeinic analizat şi pregătit din punct de vedere tehnic, juridic, financiar, social, economic şi al cerinţelor de mediu“, se arată în caietul de sarcini.

Proiectantul va propune două variante de traseu

Conform cerinţelor CNAIR, proiectantul desemnat va identifica două variante de traseu şi va recomanda una dintre acestea. „Punctul de începere al proiectului se păstrează astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Tg Mureş - Tg Neamţ, de asemenea punctul de sfârşit al proiectului se păstrează pentru a asigura conexiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni“, se precizează în documentaţie.

O cerinţă imperativă a CNAIR este ca dezvoltarea variantelor de traseu să se facă înspre nord de DN 28. „Se va urmări o diminuare a costurilor cu construcţia obiectivului, faţă de valorile estimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluţiilor tehnice de execuţie şi modificarea liniei roşii a proiectului“, se mai arată în caietul de sarcini.

Traseul actual al tronsonsului Tg Neamţ - Iaşi - Ungheni cuprinde patru sectoare: Tg Neamţ - Tg Frumos (32 km), Tg Frumos - DN28 Leţcani (29 km), Leţcani - DN24C (17 km) şi DN24C - Pod peste Prut. „În zona Golăieşti, sfârşitul autostrăzii va fi în punctul vamal ce urmează a fi construit în cadrul proiectului, iar între punctul vamal şi podul peste Prut se va construi un drum de legătură“, se precizează în documentaţie.

În acelaşi timp, CNAIR solicită proiectantului să analizeze asigurarea legăturii cu Aeroportul Iaşi şi viitorul Spital Regional de Urgenţă din zona Moara de Vânt.

Licitaţia organizată de CNAIR ar putea fi adjudecată până la sfârşitul acestui an. Ulterior, pe parcursul a 18 luni, va fi actualizat studiul de fezabilitate, în condiţiile în care 6 luni din această perioadă a fost stabilită pentru alegerea variantei de traseu. Toate documentaţiile, studiile şi avizele, inclusiv depunerea cererii de finanţare UE, trebuie finalizate în cel mult trei ani de la ordinul de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de anul 2023.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Viitor incert pentru Conferinţa privind Viitorul Europei

Lucian DÎRDALA

Viitor incert pentru Conferinţa privind Viitorul Europei

A sosit, poate, momentul ca liderii UE să caute o personalitate din afara clasei politice: există, în Vest şi în Est, oameni de cultură care reflectează asupra unităţii Europei şi care, dacă ar fi bine completaţi de politicieni şi specialişti, ar putea insufla mai multă energie civică acestui forum ce se doreşte a fi şi un exerciţiu de democraţie participativă.

Filmuletul zilei

opinii

Centenar diplomatic (II)

Florin CÎNTIC

Centenar diplomatic (II)

1920 a însemnat recunoaşterea internaţională a României complete, în adevăratele sale fruntarii. Trianonul şi apoi, în octombrie, Parisul, sunt cele două repere de neuitat pentru că ele au adus consfinţirea unirii cu Transilvania şi Basarabia.

Ce va urma

Radu PĂRPĂUȚĂ

Ce va urma

Ce se va întâmpla cu strada mea, numită oficial a Bisericii, dar pe care tomeştenii nu o numesc nicicum? Nu ştiu cum se numeşte strada mai sus, dar pe această şosea se ajunge la Păun şi de aici se intră în drumul Iaşilor care vine dinspre sud. 

Suntem cum gândim

Briscan ZARA

Suntem cum gândim

Sunt atâtea aspecte care caracterizează un om prin prisma minţii lui, că s-ar putea scrie tone de cărţi, de aceea e important să se descopere doar plusurile lui, acelea pe care el le-a considerat cu adevărat importante. Restul sunt înşelătoare. Pentru că timpul unui om şi spaţiul în care se desfăşoară acesta sunt finite, prin urmare nu poate să fie foarte bun în toate domeniile, pe toate planurile, de aceea el alege conform structurii sale, doar anumite laturi ale vieţii pe care să le studieze mai profund, pe care să le respecte, să le considere cu adevărat valoroase.

pulspulspuls

Să râdem cu Peni Hill

Să râdem cu Peni Hill

Tare ridicol mai e şi Peni Hill ăsta, băi frate... Deci, fiţi atenţi aicea: după ce s-a testat şi a aflat că are Covid, omul s-a retras la izolare în vila copilului, şi, din câte ne spun sursele noastre, zice-se că omul s-a c*%$& pe el de frică, nu alta, tremurând ca varga lângă ăla micu’ de acasă. 

Caricatura zilei

4 clase

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.