Mai mulţi actori critică decizia de readucere pe marile ecrane a lui James Dean
Oala cu Gust

miercuri, 27.10.2021

James Dean
  • James Dean
- +

Mai mulţi actori, între care Chris Evans şi Elijah Wood, au criticat decizia de readucere pe marile ecrane în filmul „Finding Jack” a lui James Dean după 64 de ani de la moarte. De cealaltă parte, regizorul Anton Ernst a susţinut că nicio clipă echipa nu a intenţionat ca asta să fie un truc de marketing.

Regizorii Anton Ernst şi Tati Golykh au anunţat miercuri că în drama „Finding Jack” va fi distribuit într-un rol secundar, cu ajutorul efectelor vizuale, actorul James Dean, decedat în 1955. Anunţul a stârnit un val de critici. Actorul Chris Evans a caracterizat decizia drept „ruşinoasă”, Wood a scris simplu „nu” pe contul de Twitter, iar Zelda Williams, fiica lui Robin Williams, care a restricţionat folosirea imaginii lui timp de 25 de ani după moarte, şi-a exprimat dispreţul faţă de această alegere a regizorilor. „Creează un precedent oribil”, a scris ea pe Twitter.

Ernst a vorbit cu The Hollywood Reporter despre criticile primite, care l-au întristat şi contrariat. „Nu înţelegem asta. Nu am intenţionat vreodată ca asta să fie un truc de marketing”. Pentru rolul Rogan, pe care îl va „juca” James Dean, regizorul a spus că a fost organizat casting. Echipa a decis să îl aleagă pe Dean, pentru că se potrivea perfect rolului, deoarece Rogan este „un personaj foarte complex” şi în acest fel era perceput Dean.

Magic City Films a obţinut drepturile de folosire a imaginii lui Dean de la rudele actorului, reprezentate de CMG Worldwide. Numele lui James Dean şi figuri asemănătoare lui au fost folosite, de-a lungul vremii, în campanii publicitare ale unor companii precum Dolce & Gabbana, Allure Eyewear, H&M şi Jose Cuervo. Ernst a reiterat că familia lui Dean susţine proiectul. Filmul, adaptare făcută de Mari Sova după romanul lui Gareth Cricker, este o călătorie emoţionantă despre prietenie şi dragoste în circumstanţe disperate. Preproducţia ar urma să înceapă pe 17 noiembrie, iar filmul este programat să fie lansat pe 11 noiembrie 2020.

Şcoala în pătrăţele

Ioan Alexandru TOFAN

Şcoala în pătrăţele

Nu ştim să facem ore online sau să folosim calculatorul în şcoală, altfel decât ca pe un telefon mai mare. Putem învăţa, ce-i drept, dar asta cere timp. Dar putem, între timp, să încercăm să preţuim mai mult şcoala, iar apoi, cred, învăţământul online nu ar mai fi o problemă.

Un veac de singurătate: Regele Mihai (I)

Florin CÎNTIC

Într-o tăcere asurzitoare, a trecut complet neobservată aniversarea celor o sută de ani de la naşterea ultimului Suveran al României. Între timp, s-a fâsâit şi cel mai mare miracol postdecembrist - transformarea haimanalelor securiste ale anilor 90 din detractori mizerabili ai monarhiei în propagandişti excitaţi care-şi smulgeau părul din cap şi îmbăloşau catafalcul regal cu elogiile lor false, în urmă cu patru ani. Dar de asta există arhivişti: să ne ajute să nu uităm!

Era odată...

Radu PĂRPĂUȚĂ

Era odată...

Şi iernile parcă erau mai ierni pe vremea aceea! Ori poate să mă fi prea moşnegit eu şi să văd binele numai în trecut? Nu ştiu copil să nu fi mers cu uratul sau cu colindatul, că pe atunci ne lăsau părinţii, nu se temeau că o să păţim nu ştiu ce chestii nasoale şi nu ne dădeau o sută de lei sau de euro numai să stăm cuminţi acasă; şi răsuna tot satul pe atuncea de hăăăi-hăi, de pristandaua la muzicuţă, de zornăitul salbelor cu clopoţei ale mascaţilor sau de mugetul buhaiului (oare ştiţi ce-i acela „buhai” sau vă trebuie şi pentru asta o expoziţie etnografică?), cum nu găsiţi voi pe internet oricât aţi căuta.

Cronicarul muzical şi omul de cultură Liliana Gherman

Alex VASILIU

Scriind în săptămânile trecute despre dirijorii Cristian Mandeal şi Ion Baciu, am selectat din comentariile concertelor orchestrei Filarmonicii ieşene, publicate de Liliana Gherman în revista „Cronica” din 1966 până în 1995. Erau analize de natură publicistică, spre înţelesul cititorului aflat pe o treaptă superioară a perceperii, a plăcerii în domeniul artei sunetelor cultivate, dornic să înţeleagă mai mult, să-şi pună în relaţie impresiile formate în sala de concert cu impresiile cronicarului.

Iacătă cine-s în realitate oamenii lui Dragnea de pe Bahlui în gios!

Ei bine, dragi cetitori, nu ştim dacă aţi găsit până acum timp ca să aruncaţi un ochi pe trecutul sau prezentul celor care sunt prezentaţi ca fiind oamenii lui Dragnea în târg, dar iote că noi am găsit oleacă de vreme şi, din ce-am aflat, ne-am pus deja mâinile-n cap când am văzut cam ce se prezintă pe piaţă, de către unii, ca fiind alternativa post-pandemică pentru votanţii PSD.

Mall

Cercetatorii ardeleni au descoperit ca oricâta mâncare le-ai da musafirilor, tot se îmbata.

Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?