anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 17.08.2022

Managerii privaţi de la Tarom îşi iau zborul

Nicolae Demetriade şi-a dat demisia de la Tarom. El spune că aplicarea legii managerilor privaţi la stat a fost o iluzie.

GALERIE
demetriade-4
  • demetriade-4
- +

Nicolae Demetriade şi-a dat demisia din funcţia de administrator - director executiv al Tarom, dar şi din Consiliul de Administraţie al companiei aeriene naţionale. El invocă aplicarea prevederilor ordonanţei privind managementul privat la Tarom, afirmând că aceasta a fost “o iluzie”. “Aplicarea OUG 109/2011 a fost doar o iluzie”, a declarat Demetriade.

 Întrebat dacă a demisionat doar din funcţia de director executiv, sau şi din Consiliul de Administraţie, Demetriade a răspuns: “Din toate”. CA-ul Tarom a hotărât în iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv, după ce reprezentanţii consiliului s-au declarat nemulţumiţi de activitatea directorului general al companiei, belgianul Christian Heinzmann. Demetriade a fost numit în CA al Tarom în luna mai. De asemenea, surse apropiate situaţiei spun că Dan Pascariu va fi revocat din poziţia de preşedinte CA al Tarom, iar mandatul de CEO a belgianului Christian Heinzmann va reveni la durata de patru ani. “Dacă dumneavoastră aveţi informaţii că şi domnul Pascariu şi-a transmis demisia, atunci sigur că voi lua act şi de demisia domnului Pascariu”, a afirmat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, răspunzând unor întrebări ale presei privind înlocuirile celor doi din Consiliul de Administraţie al Tarom. Întrebat care sunt nemulţumirile ministerului privind activitatea celor doi, Mănescu a răspuns că pe ea o interesează cel mai mult ca Tarom să rămână un brand pentru România. Compania Naţională de Transport Aerian trebuie să fie, aşa cum a fost în trecut foarte importantă, foarte bine conectată la nivel internaţional, a susţinut Mănescu. “Dacă până în momentul acesta acest lucru nu s-a întâmplat din motivele pe care dumneavoastră le cunoaşteţi foarte bine - conflictul între CA şi domnul Heinzmann - eu sper ca o schimbare să fie benefică Tarom. Eu nu vreau schimbări care să favorizeze persoane, eu vreau schimbări care să favorizeze compania”, a spus Mănescu. Ministrul a adăugat că Tarom trebuie să dezvolte cursele interne şi regionale. Tarom a încheiat primul semestru cu pierderi de 63 milioane lei, în scădere faţă de rezultatul negativ de 120 de milioane de lei din prima jumătate a anului trecut. Venituri operaţionale au atins 534 milioane lei, faţă de 498 milioane lei la jumătatea anului trecut. Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane ei. Compania urmăreşte de asemenea o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, şi o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68% în acest an la 75% în 2016. Potrivit mai multor surse, în Consiliul de Administraţie al Tarom, unde un loc este vacant, ar urma să fie numiţi Manuel Donescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Dante Stein, consilier onorific al premierului, şi Laurenţiu Mezei, reprezentantul Tarom la Amsterdam.Ceilalţi membri ai Consiliului de Administraţie sunt Valentin Macec, Ciprian Lăduncă, Marius Ghenea şi Dumitru Prunariu.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Rivalităţi globale (II)

Lucian DÎRDALA

Rivalităţi globale (II)

Este mult mai greu să articulezi, astăzi, o doctrină a îngrădirii, când ţintele ei sunt regimuri cu care nu demult Occidentul stătea - iar în anumite domenii, încă mai stă - la aceeaşi masă, tratându-le drept actori legitimi.

opinii

Provincialismul trufaş al capitalei

Florin CÎNTIC

Provincialismul trufaş al capitalei

Într-una dintre postările sale educative de pe FB, Dan Alexe sublinia că toţi avem accent şi că cel valah, „dă Bucureshti”, e unul dintre cele mai caraghioase, graiul obişnuit al respectivilor aborigeni fiind şi plin de greşeli de acord. Căci a fi provincial nu e o chestiune de plasare geografică, ci de educaţie, nu?

Caua şi politicaua

Radu PĂRPĂUȚĂ

Caua şi politicaua

Jivină fantastică caua/ e rudă cu bau-baua/ şi politicaua:/ sperie copiii: ai!/ fac pipi în pat: vai!/ Şi vrabia-i pui,/ dar dracul ştie de când îi,/ zice o zicală/ naţională./ 

Valori, performanţe, creativitate (I): Alexandra Dăriescu

Alex VASILIU

Valori, performanţe, creativitate (I): Alexandra Dăriescu

Siguranţă, sensibilitate, putere de adaptare, vecinătate netulburată a maturităţii. Sunt impresiile stabile de care am avut parte la primele audiţii ale pianistei Alexandra Dăriescu.

pulspulspuls

Sângele de frate - Care-i treaba cu Muraru şi murăturile lui despre rotaţie?

Sângele de frate - Care-i treaba cu Muraru şi murăturile lui despre rotaţie?

Multă lume ne-a tot întrebat în ultimele zile cum se face de declaraţiile liderului liberal de la Iaşi, dipotatul Muraru, legate de rotaţia premierilor între PSD şi PNL, au fost aşa de preluate şi mediatizate de tătă presa naţională, asta în timp ce până atunci dipotatul şi-n limbă dacă stătea nu relata nimeni nimicuţa despre el. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.