Este o tendință vizibilă în ultimii ani și care se accentuează: după comicsurile cu supereroi, producătorii de filme și seriale se lasă tot mai mult seduși de posibilitățile adaptării producțiilor animate japoneze.
Aproape toate studiourile încearcă acum să găsească, printre nenumăratele producții manga și anime, viitoarele francize de acțiune care să dea lovitura la încasări. Universul filmelor de animație nipone, multă vreme dedicate în Vest unui public format mai mult din inițiați, este extrem de bogat în povești fantastice foarte populare care, dacă ar putea fi transpuse în filme live action, ar putea oferi marile succese de după această eră a supereroilor veniți din comics.
Până acum însă, studiourile americane (Hollywoodul în special) nu prea au reușit formula exactă a succesului acestor transpuneri. Dragonball Evolution, de exemplu, sau Ghost in the Shell au enervat fanii anime. Alita: Battle Angel sau Detective Pikachu au fost apreciate de fani, dar nu au înregistrat un succes financiar pe măsură așteptărilor. Dar Hollywoodul, convins de potențialul fenomenal al acestei piețe, persistă în această direcție. În ultimul an, numărul producțiilor bazate pe manga și anime aflate în lucru a explodat, în vreme ce albumele manga (adică benzile desenate nipone) s-au vândut cu 16% mai mult în SUA. „Este un adevărat val de cultură de import care și-a găsit un public în creștere înfometat de noi experiențe, cum ar fi lectura benzilor desenate de la dreapta la stânga“, arată un studiu realizat de grupul NPD (National Purchase Diary) anul trecut.
Există o corelație puternică între creșterea vânzărilor de manga și difuzarea de anime pe platformele de streaming, pentru că exact aceste platforme mizează cel mai mult pe astfel de producții. Evident, Netflix este unul dintre actorii importanți – a finanțat deja un film bazat pe seria Death Note, dezvoltă mai multe serii de animație și finanțează realizarea unor transpuneri live action a două serii extrem de populare, One Piece și Cowboy Bebop.
Concurentul Amazon Studios a comandat deja și el o versiune live action a The Promised Neverland, un manga atât de popular, încât s-a vândut în peste 20 de milioane de exemplare în întreaga lume.
Și marile studiouri sunt interesate de manga și anime pentru transpuneri pe marile ecrane, cu atât mai mult cu cât dispun de noi tehnologii digitale extreme de eficiente. La Hollywood sunt acum în lucru numeroase proiecte: One Punch Man (studiourile Sony), Naruto, Gundam și My Hero Academia (studioul Legendary). Cei de la Warner Bros. își bat capul de ani de zile cu o adaptare a faimosului Akira, în vreme ce Andy Muschietti, regizorul celor două filme bazate pe romanul It al lui Stephen King, ar vrea să realizeze o versiune de cinema a serialului de succes Attack of the Titans.
Se pare că însăși studiourile Disney, pe moment în fruntea lanțului trofic hollywoodian grație francizei Marvel, ar fi interesate să intre în joc și s-ar gândi serios la o adaptare a altui serial popular, Dragon Ball.
În sens invers, mult-așteptatul joc video Cyberpunk 2077, creat de studioul polonez CD Projekt Red, se va transforma și într-o serie anime de 10 episoade, Cyberpunk: Edgerunners, pe Netflix.
Până acum, marea problemă în calea succesului acestor producții este faptul că americanii n-au știut să transleze aceste produse ale culturii populare japoneze, în cea mai mare parte a cazurilor nereușind decât să înfurie fanii. Este din cauza diferențelor culturale, crede Jeff Gomez, șeful studioului american Starlight Runner. Tehnologic, Hollywoodul a putut transpune cele mai halucinante imagini produse de japonezi, nu a reușit însă să „descifreze codurile emoționale ale poveștilor nipone“.
Pentru că anime și manga sunt cât se poate de diferite de producțiile comics în spiritul cărora sunt educați atât publicul american cât, din păcate, și producătorii de la Hollywood.
Publicitate și alte recomandări video