Marius Bodea, apel la prim-ministrul Dăncilă: Moldova Vrea Autostradă!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Comunicat de presă

Marius Bodea, apel la prim-ministrul Dăncilă: Moldova Vrea Autostradă!

GALERIE
Marius Bodea PNL
  • Marius Bodea PNL
- +

Premierul Dăncilă a spus, ieri, că vrea declararea în CSAT a autostrăzii Comarnic - Brașov ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale, în condițiile în care "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”. Așadar, soluţia PSD pentru ca această autostradă să fie realizată este finanțarea din fonduri guvernamentale și transformarea acesteia, printr-o decizie a CSAT, într-un obiectiv de interes național.  Această declarație este o recunoaştere implicită a Guvernului că A8 (Ungheni-Iași-Tg. Mureș) nu este de “interes naţional” şi nu poate fi făcută din cauza “birocraţiei”.

Fac apel la doamna Dăncilă să se trezească în al 12-lea ceas și să înțeleagă că autostrada Moldova – Transilvania (Ungheni – Iași – Tg. Mureș) este de interes național nu doar pentru România, dar și pentru Republica Moldova, căreia țara noastră s-a oferit să îi sprijine parcursul de apropiere de UE.

Realizarea autostrăzii Moldova-Transilvania este un proiect convergent nu doar cu interesul național (legarea regiunilor istorice ale României și reducerea decalajelor economice dintre acestea), ci și cu politica de vecinătate a României și a Uniunii Europene.

Doamna Dăncilă, regiunea de Nord-Est este una dintre cele mai sărace regiuni din Uniunea Europeană. Locuitorii din Moldova câştigă cu 40% mai puţin decât  media naţională, iar investiţiile străine directe sunt insignifiante. Deşi Regiunea de Nord-Est are cea mai mare populaţie dintre toate regiunile de dezvoltare ale României, aportul la Produsul Intern Brut Naţional este de aproximativ 10%. În acelaşi timp, Regiunea de Nord-Est are cel mai scăzut PIB/locuitor dintre regiunile Uniunii Europene (aprox. 25%), iar 70% din valoarea exporturilor realizate în regiunea de Nord-Est sunt orientate către statele din zona euro.

Principalul motiv pentru înapoierea economică a Regiunii de Nord-Est este, fără nicio îndoială, lipsa unei autostrăzi care să ne lege de Vestul României și Vestul Europei. Creșterea bunăstării, atragerea investitorilor și crearea de noi locuri de muncă în Regiunea de Nord-Est sunt indisolubil legate de realizarea autostrăzii Moldova –Transilvania.

Consider că izolarea unei regiuni cu 4 milioane de locuitori afectează siguranța națională și pentru că în Regiunea de Nord-Est exodul tinerilor este masiv, iar nivelul de excludere socială din cauza sărăciei este unul ridicat.

Autostrada Moldova – Transilvania este o problemă de interes național, poate chiar mai importantă decât Comarnic – Brașov!

 

Marius Bodea

Deputat PNL Iași

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Cosmin PAȘCA

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Peste toate, lipsa unui proiect este asemănarea cea mai izbitoare dintre echipa din dealul Copoului şi cea din Podu Roş. Nu cunoaştem obiectivele Politehnicii peste cinci ani - o cerinţă banală pentru un club respectabil - la fel cum nu există o foaie de parcurs a Iaşului care să depăşească un singur ciclu electoral.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Impersonare

Codrin Liviu CUȚITARU

Impersonare

„M-a echipat ca pe beizadea (e drept că şi semănam puţin cu juniorul Ceauşeştilor). Mi-a aranjat părul şi mi-a oferit un costum asemănător cu ale Nicuşorului. Mi-a spus că trebuie doar să râd zgomotos, să înjur şi să beau whiskey la greu. Aşa am procedat, mai ales la masa festivă (care s-a organizat în restaurantul meu). Mă scuzaţi, am fost pupat în fund în ziua aia, de nu vă puteţi imagina!... Totul a mers strună până în clipa în care nu mai ştiu cine a cerut ca eu să o sun pe mama, pe tovarăşa Elena, pe loc, şi să solicit fonduri suplimentare în teritoriu.”

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

Replierea teritoriului politic moldovenesc a impus mutaţii substanţiale la nivelul morfologiei şi structurii sistemului de aşezări. Din perspectiva noastră, e importantă îndesirea reţelei de aşezări urbane şi reconfigurarea ariilor de influenţă a acestora. 

Insuportabila greutate a fiinţării

Bogdan ILIESCU

Insuportabila greutate a fiinţării

„The chicken is only an egg’s way for making another egg.” (Găina este doar modul prin care un ou face un alt ou) - Richard Dawkins

pulspulspuls

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre senatoarea panaramă aleasă de ieşeni, madam Şoşoacă, despre care mulţi cică se întreabă cam ce parcurs politic ar urma să aibă, acumă că şefii ei mai tineri, prin ordin de zi pe unitate primit de la cei cu stele în rezervă, au pus-o pe liber la partid. 

Caricatura zilei

Cum s-a petrecut accidentul

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.