Marius Bodea: Cartea neagra a guvernării PSD-ALDE are și un capitol special numit Iași
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Declaraţie de presă

Marius Bodea: Cartea neagra a guvernării PSD-ALDE are și un capitol special numit Iași

GALERIE
Bodea
  • Bodea
- +

„ PSD nu este o chestiune abstracta. PSD este format din oameni. PSD nu inseamna doar Dragnea, asa cum si-ar dori unii. PSD inseamna Maricel Popa, Mihai Chirica, parlamentarii alesi pe listele acestui partid, consilierii locali si judeteni.
Asadar, la un an de cand PSD a preluat puterea, afirm cu tarie ca cei care in campanie defilau cu candidatii pentru fotoliile de parlamentari au tradat increderea electoratului. Si ma refer la domnii Maricel Popa si Mihai Chirica.

Domnul Mihai Chirica este imaginea ipocriziei. Dimineata, in CL, isi trece proiectele de PUZ-uri masluite cu majoritatea PSD, iar seara il injura pe Dragnea ca sa mascheze ce face dimineata.

Pana in acest moment, domnul Chirica a ramas repetent la realizarea promisiunilor din campanie, asadar cartea neagra a guvernarii psd, are un capitol local, in Iasi.
Niciuna din marile probleme administrative ale Iașului nu au fost rezolvate:
1.    Planul de Urbanism General (PUG-ul)
-    Deși în campanie a promis că va rezolva cu prioritate această problemă, lucrurile nu doar că au stagnat, dar s-a prelungit perioada estimată cu 12 luni pentru finalizarea PUG. Din motive care servesc rechinilor imobiliari, primarul Mihai Chirica nu a înaintat deloc cu acest proiect. Vedem cum orașul se dezvoltă haotic, iar ieșenii se trezesc cu blocuri pe spațiile verzi sau între case.
2.    Modernizarea transportului public
-    Cea mai stringentă nevoie a ieșenilor a avut parte de cele mai incoerente măsuri. După ce în perioada de interimat la Primărie a cumpărat 12 autobuze noi doar pentru a mima reforma, când s-a văzut primar a luat cele mai proaste măsuri pentru transportul public: îndatorarea ieșenilor cu 15 mil. Euro pentru achiziția de autobuze, deși UE pune la dispoziție fonduri nera,bursabile pentru acest tip de investiție; închirierea a 16 autobuze second – hand, în condiții dubioase sau, mai nou, achiziția a 12 tramvaie second-hand, deși Axa 4 din Programul Operațional Regional specifică clar că primăriile pot folosi bani europeni pentru achiziția de tramvaie noi. Iașul, în viziunea primarului Chirica, este un oraș second-hand, cu mijloace de transport second-hand.
3.    Transparența administrativa
-    În acest domeniu, candidatul Mihai Chirica a trâmbițat încontinuu că sub conducerea sa, primăria va deveni o instituție transparentă. S-a dovedit o nouă minciună. În continuare accesul la informații din partea consilierilor locali sau societății civile este greoi, instituțiile subordonate nu publică pe site sau în sistemul electronic achizițiile publice, iar ieșenii stau în continuare la cozi, în lipsa digitalizării activității din Primărie.
Consilierii locali liberali au itentat  4 procese Primariei pentru ca nu le pune la dispozitie informatii  de interes public. Daca un consilier local nu are acces la informatii publice din primarie, ce sansa sa aiba un simplu cetatean?
4.    Traficul sufocant din oraș
-    După ce în campanie candidatul Mihai Chirica era cu carioca și flipchart-ul în mână, explicând cum va fi fluidizat traficul, acelasi primar a abandonat complet această problemă. În continuare, timpii petrecuți în trafic de șoferii ieșeni sunt mari, semafoarele funcționează haotic, iar regulamentul de circulație ce trebuie realizat de Comisia de Circulație, unde primarul Mihai Chirica este președinte, a fost lăsat baltă.
5 . Poluarea
-    Suntem cel mai poluat oraș din România, însă acest lucru nu pare să îl preocupe deloc pe primarul Chirica, deși candidatul Chirica promitea că ieșenii vor respira aer curat în oraș. Devierea traficului greu din oraș, înverzirea pârloagelor din cartiere sau achiziția unor filtre de purificare a aerului, propunere pe care am înaintat-o Primăriei, sunt măsuri promise în campanie, însă ignorate imediat după ce a ieșit primar.
6.    Fondurile europene
-    În condițiile în care bugetul de investiții al Iașului este dependent de fondurile europene, incompetența primarului Chirica în acest domeniu este crimă pentru oraș. Deja au fost pierdute trei proiecte cu finanțare nerambursabilă (refacerea Palatului Braunstein, reabilitarea Muzeului de Istorie Naturala și anveloparea a 24 blocuri).
7.    Drum acces Aeroport
Aeroportul Internațional Iași este singurul proiect public major de succes în Iași și poarta de intrare în orașul nostru. Deși am făcut în repetate rânduri solicitări pentru construirea unei noi căi de acces spre Aeroport, primarul Chirica nu a făcut nimic în acest sens. Actualul drum nu va mai face față traficului de călători și proiectul dezvoltării Aeroportului Internațional Iași va fi blocat.

Din păcate pentru oraș, lista poate continua. Iar premisele nu sunt deloc îmbucurătoare. Vedem aceeași aroganță, aceeași clică de profitori care s-a înstăpânit peste bugetele publice și care acționează discreționar, în beneficiul personal, nu în interesul public” a declarat deputatul Marius Bodea, Presedintele Organizatiei Municipale a PNL Iasi.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Cosmin PAȘCA

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

Filmuletul zilei

opinii

Canonizare

Codrin Liviu CUȚITARU

Canonizare

„Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

Bogdan ILIESCU

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

pulspulspuls

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

Caricatura zilei

Urare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.