Marius Bodea (Senator USR PLUS): Cumplita vară a CFR din 2021 are o explicație: 31 de ani de furt! (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 19.09.2021

Marius Bodea (Senator USR PLUS): Cumplita vară a CFR din 2021 are o explicație: 31 de ani de furt! (P)

GALERIE
foto online deschidere
  • foto online deschidere
- +

Căile ferate române se află în cea mai proastă vară din ultimele trei decenii. În nici un an care a trecut de la debutul distrugerii CFR, din 1990, nu am primit atât de multe știri despre pasageri blocați în căldură sufocantă în vagoane sau în câmp, despre locomotive defecte și locomotive de intervenție care se defectează și despre accidente majore care au complicat și mai tare circulația trenurilor. 

Numeroasele incidente din această vară – practic, nu a trecut nici o zi fără întârzieri uriașe, până la recorduri de 24 de ore de la plecarea în călătorie, nu sunt o surpriză. 
După 30 de ani de furturi, bătaie de joc și incompetență, e de mirare că această serie de incidente nu a venit mai devreme. 

România, e tot mai clar, a ajuns la capăt în toate domeniile și începe să se rupă. 

Accidentul de la Fetești, în care două garnituri s-au ciocnit, în condițiile în care unul dintre mecanicii de locomotivă era beat, a scos la iveală probleme majore în modul cum sunt organizate căile ferate române. 

În primul rând, CFR Călători și CFR Marfă închiriază companiilor private cele mai bune locomotive ale lor, pe sume infime, fără transparență, în condiții necunoscute publicului, așa cum a relatat presa. Cea distrusă la Fetești fusese recondiționată în 2019. Pentru firmele de stat rămân locomotivele vechi, care se defectează mereu, spre disperarea pasagerilor. Se creează astfel o concurență neloială la CFR, cu ajutorul chiar a oamenilor din CFR. 

În al doilea rând, constatăm că nici la companiile de stat, nici la firmele private nu există un control atent al stării de sănătate și al consumului de alcool în rândul angajaților (în 2018, o garnitură de marfă s-a prăbușit de pe un pod pentru că, de asemenea, mecanicul era beat). Se pune astfel în pericol viața zecilor de mii de români care circulă zilnic cu trenul.

Nu mai amintesc aici de implicațiile politice ale modului cum s-a realizat transferul de proprietate de la companiile feroviare de stat la cele private și de implicarea unor miniștri ai Transporturilor pe care DNA nu i-a deranjat, din păcate, niciodată. 

Responsabilitatea actualei coaliții de guverne este majoră, și am toată încrederea că Ministrul Cătălin Drulă va reuși, așa cum a făcut-o și pe alte paliere, să găsească împreună cu echipa sa cele mai bune soluții! Pe termen scurt, se impun intervenții la obiect acolo unde trebuie intervenit de urgență, pentru ca numărul de incidente să scadă cât mai repede. Dar pe termen lung, trebuie sporită atenția acordată și infrastructurii feroviare. 

Din fericire, în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt alocate sume importante pentru modernizarea căilor ferate. De asemenea, există numeroase fonduri structurale pentru același domeniu. Nu mai e timp de pierdut. 

Până atunci, un prim pas obligatoriu îl reprezintă transparentizarea procedurilor de închiriere a locomotivelor de la companiile de stat: câte sunt închiriate, în ce condiții, cine sunt beneficiarii și care sunt costurile și câștigurile pentru companiile de stat. Astfel, poate fi eliminate rapid incidentele create de defectarea locomotivelor vechi.
 
Marius BODEA
Senator USR PLUS de Iași

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Grand Slam, povestea unei himere

Nicolae GRECU

Grand Slam, povestea unei himere

Singurătatea lui Djokovic, în faţa fileului şi a lui Medvedev, a fost definitorie cu un game înaintea finişului, când dârzul reprezentant al unui neam de luptători, a izbucnit în lacrimi.

Filmuletul zilei

opinii

Etimologicale pescăreşti (IV)

Eugen MUNTEANU

Etimologicale pescăreşti (IV)

Seria consideraţiilor etimologice din sfera mai largă a pescuitului este continuată de câteva cuvinte româneşti importante referitoare la ambarcaţiuni.

Înălţarea Sfintei Cruci şi cele patru etape ale mântuirii

pr. Constantin STURZU

Înălţarea Sfintei Cruci şi cele patru etape ale mântuirii

La mijlocul primei luni a anului bisericesc prăznuim Înălţarea Sfintei Cruci. Istoric vorbind, această sărbătoare aminteşte de două evenimente: găsirea Sfintei Cruci la Ierusalim de către Sfânta Împărăteasă Elena şi înălţarea ei în văzul tuturor în acea zi, dar şi pe 14 septembrie 335, imediat după sfinţirea primei Biserici a Învierii Domnului, zidită de Sfântul Împărat Constantin cel Mare, respectiv aducerea Sfintei Cruci înapoi în Ierusalim, pe 14 septembrie 630, după ce a fost recuperată de la perşi de către împăratul bizantin Heraclius.

Determinantele spiritual-religioase, paspartuul pentru înţelegerea resorturilor democraţiei liberale anglo-saxone

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Determinantele spiritual-religioase, paspartuul pentru înţelegerea resorturilor democraţiei liberale anglo-saxone

Democraţia liberală din Statele Unite ale Americii şi Anglia a fost influenţată pozitiv de impactul diverselor „religii ale raţiunii”, precum deismul sau teismul. Acestea au jucat un rol de mediator între sistemul socio-politic al teoriei raţionale a drepturilor naturale şi cel religios. Aceste noi religii seculare nu reprezentau decât contracţii instituţionale ale religiilor tradiţionale, născute prin acţiunea revoluţiilor franceză şi americană. 

pulspulspuls

O mare dilemă a Iaşului înaintea congresului liberal: Orban, Cîţu sau coviduţu’?

O mare dilemă a Iaşului înaintea congresului liberal: Orban, Cîţu sau coviduţu’?

Apropo de congresul liberal cu alegeri de lider care bate la uşă, ce va fi de azi egzact într-o săptămână, cică printre unii liberalii mai vechi se vorbeşte că jocurile ar fi deja făcute, iar Cîţu ar avea deja cam două treimi din voturi de partea lui.

Caricatura zilei

PNDL3

Editia PDF

Bancul zilei

- Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.