În sfârșit, s-a inventat mașina care sare peste gropi!

Un tip de suspensie specială, care se comprimă înainte de salt, permite acestei mașini să facă salturi scurte!

duminică, 12 ianuarie 2025, 11:13
2 MIN
 În sfârșit, s-a inventat mașina care sare peste gropi!

Yangwang U9 este o hipermașina electrică de 1.287 cai putere din China care a făcut valuri acum câteva luni, când sărea ca un iepure și dansa pe loc în cerc. Ei bine, acum BYD a dus lucrurile la alt nivel: într-un videoclip recent, această bijuterie de $236.000 a fost surprinsă conducându-se singură și sărind peste gropi ori o bandă cu țepi metalici.

Dacă ar fi fost pe șoselele din România, obstacolele nici nu ar mai fi trebuit montate. Avem destule gropi autentice care să testeze „abilitățile” suspensiei active Disus X. Dar să revenim la testele oficiale: mașina a fost văzută sărind peste un crater de 2,5 metri umplut cu apă, o suprafață cu țepi metalici, și la final peste niște linii de cretă (pentru estetică, probabil).

Totul s-a petrecut fără șofer. Ambele scaune din față erau goale, lăsându-ne să ne întrebăm: unde se ducea mașina asta? O fi vrut să evadeze din test? Sau poate mergea să-și caute sensul existenței pe un drum fără gropi? Cine știe…

Primul obstacol, o groapă imensă plină cu apă, a fost o glumă pentru Yangwang U9. La 120 km/h, mașina și-a ajustat rapid suspensia, a comprimat-o și apoi… hop, peste groapă, zburând 6 metri prin aer, de parcă gravitația era doar un mit.

Apoi, urmează țepii metalici – visul oricărui răufăcător și coșmarul poliției. U9 nici nu i-a băgat în seamă, trecând peste ei ca un super-erou mecanic. Să mai zicem că, dacă ar fi prins o șosea românească, probabil ar fi intrat direct în „modul sportiv” doar pentru a supraviețui.

Pe lângă sărituri, mașina are și alte „talente”. Cu o accelerație de 0-100 km/h în doar 2,36 secunde și o viteză maximă de 391 km/h, probabil că ar ajunge la mare înainte să-ți termini cafeaua. Și, dacă gropile sau traficul devin prea mult, poate să plutească pe apă. Da, ați citit bine: e a doua mașină Yangwang cu această abilitate, după SUV-ul U8. Dacă săritura peste râu nu e suficientă, poți oricând să iei Dunărea direct.

Rămâne doar întrebarea: vom avea vreodată acces la un buton de săritură în viața reală, sau săriturile sunt doar pentru marketing? Ar fi păcat să dai $236.000 pe o mașină care „zboară” doar când nu ești prin preajmă. Și totuși, pentru România, o mașină care să treacă peste gropi și să se conducă singură? Sună ca un vis frumos… sau ca o necesitate cotidiană.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii