Maxim 30 km/h pe prima bandă: cele trei argumente ale Primariei. Sunteţi sau nu de acord cu ele?
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Maxim 30 km/h pe prima bandă: cele trei argumente ale Primariei. Sunteţi sau nu de acord cu ele?

GALERIE
limita de 30 km
  • limita de 30 km
- +

Primăria a lansat spre consultare publică două proiecte importante în ceea ce priveşte mobilitatea urbană. Primul face referire la limitarea vitezei la 30 km/h pe prima bandă în cazul străzilor care au cel puţin patru benzi de circulaţie (două benzi pe sens). Celălalt proiect creează cadrul legal pentru intrarea pe piaţa ieşeană a operatorilor care vor să închirieze trotinete electrice. Cum explică Primăria reducerea vitezei: pericolul şi zgomotul cititi in randurile de mai jos. 

 

Municipalitatea ieşeană a lansat spre consultare două proiecte importante în ceea ce priveşte mobilitatea urbană: limitarea vitezei la 30 km/h pe prima bandă în cazul străzilor care au cel puţin patru benzi de circulaţie (două benzi pe sens), şi cadrul legal pentru intrarea pe piaţa ieşeană a operatorilor care vor să închirieze trotinete electrice.

Argumentele Primăriei

Argumentele municipalităţii în ceea ce priveşte reducerea vitezei la 30 km/h pe prima bandă a străzilor magistrale (şase benzi) şi celor de legătură (patru benzi) ţin de siguranţă rutieră, calitatea vieţii în spaţiile publice şi promovarea mobilităţii active. Potrivit lui Cătălin Boghiu, director de digitalizare a Primăriei, probabilitatea unui accident fatal pentru un pieton creşte proporţional cu viteza. „Riscul de deces este de 9 ori mai mic la 30 km/h decât la 50 km/h, iar leziunile sunt mult mai uşoare”, se arată în documentul întocmit de Boghiu şi publicat pe site-ul Primăriei: ieşenii pot face observaţii, prin intermediul unui chestionar online, până pe 6 august. Un alt argument vizează zgomotul: volumul sonor din jurul benzii scade la jumătate din nivelul de zgomot existent la 50 km/h, susţine Boghiu, el citând un studiu realizat de o agenţie franceză în acest sens. Nu în ultimul rând, reducerea vitezei de deplasare pe prima bandă poate face posibilă realizarea unor aranjamente suplimentare a străzilor care să ofere un loc mai bun mobilităţii active în spaţiile publice. „O viteză mai mică pe prima bandă va creşte siguranţa celor care preferă mobilitatea alternativă şi circulă pe pistele pentru biciclete, sau preferă mersul pe jos şi circulă pe trotuare”, se precizează în document. Astfel, conform oficialilor Primăriei, măsura e menită să încurajeze o mobilitate activă: mersul pe jos, cu bicicleta, trotineta, skateboard, role şi alte mijloace.

Regulament pentru trotinete

Deocamdată, la nivel naţional nu există un act normativ care să reglementeze circulaţia trotinetelor: în această perioadă, un astfel de proiect legislativ se află în dezbatere în Parlament. Până la aprobarea unui regulament privind circulaţia, Primăria Iaşi vrea să creeze cadrul legal pentru intrarea pe piaţa ieşeană a operatorilor interesaţi să închirieze trotinete electrice. În acest sens, municipalitatea a lansat în consultare publică un proiect-pilot de micromobilitate. Este vorba despre un acord de cooperare între Primărie şi operatori de profil în vederea implementării serviciilor de închiriere a trotinetelor pe domeniul public prin intermediul unei platforme online, în regim self-service.

„Vom organiza şi o dezbatere cu societatea civilă astfel încât să ne asigurăm că acest proiect va fi implementat într-un mod potrivit. Susţinem iniţiativele eco-friendly şi utile pentru ieşeni”, a declarat ieri viceprimarul Daniel Juravle. Potrivit acestuia, astfel de soluţii alternative de transport pot avea consecinţe precum descongestionarea traficului urban, reducerea poluării şi promovarea unui stil de viaţă sănătos. „Sistemul folosit de operator este un serviciu comun care pune la dispoziţie şi permite oamenilor să închirieze o trotinetă electrică pentru o perioadă scurtă de timp, în scopul deplasării pe distanţe scurte şi medii şi a înlocui astfel alte mijloace de transport poluante”, se arată în proiectul propus de Primărie.

În regulament se precizează că sistemul este controlat exclusiv prin intermediul unei aplicaţii mobile, iar utilizatorii au informaţii în timp real privind amplasarea şi disponibilitatea unui astfel de mijloc de transport. Astfel, interacţiunea cu sistemul se face numai prin telefonul mobil sau un aparat similar, iar utilizatorii vor avea parte de servicii precum: identificarea locaţiei unei trotinete electrice disponibile, rezervarea acesteia, funcţia de blocare sau deblocare, plata prin intermediul telefonului, GPS tracking sau senzor de mişcare.

„Astfel, se instalează aplicaţia, se caută prin GPS trotineta din locaţia cea mai apropiată, se scanează un cod QR de pe ghidon şi se deblochează trotineta, se face deplasarea cu maxim 24 km/h şi se parchează la finalul călătoriei, apoi se plăteşte online prin intermediul aplicaţiei”, se detaliază în regulamentul propus de Primărie. De precizat că limita de 24 km/h este impusă prin legislaţia specifică aferentă circulaţiei pe drumurile publice. Într-o anexă a regulamentului sunt nominalizate mai multe zone din oraş unde vor fi disponibile trotinetele, cu precizarea cu acestea pot fi schimbate prin acordul părţilor.

Staţii de andocare

„Andocarea şi amplasarea trotinetelor electrice de către operator sau utilizator se face numai în rastel sau staţia de andocare. În lipsa acestora pot fi oprite sau staţionate pe trotuar sau alei pietonale, perpendicular sau paralel cu aliniamentul drumului, chiar şi grupate, fără a perturba cirulaţia pietonală, cu evitarea zonelor trecerilor de pietoni, acces pietonal şi auto, şantierelor de lucru pe domeniul public şi spaţiilor verzi”, se mai arată în regulament. În cazul în care utilizatorii lasă trotinetele în locuri interzise, operatorul trebuie să le ridice în maximum 120 minute. În caz contrar, operatorul poate fi sancţionat cu o amendă de până la 400 lei.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

După Congresul PNL

Alexandru LĂZESCU

După Congresul PNL

În acest moment pare mai probabilă o formulă de guvern minoritar PNL - UDMR decât una în care să se refacă vechea coaliţie cu USRPlus.

Filmuletul zilei

opinii

Delta lui Bogdan Bârleanu

Nichita DANILOV

Delta lui Bogdan Bârleanu

Pe artist îl obsedează nu atât peisajul în sine, cât relaţia dintre elementele primordiale, apă, pământ şi cer, mirajul pe care îl poţi vedea răsfrângându-se în fiecare bob de rouă sau în fiecare respiraţie a stufului şi a ierbii ce se ridică în văzduh. Adevăratul mister al începutului de lume îl putem regăsi aici. Peste împărăţia apelor, simţi plutind şi azi cuvântul şi sufletul lui Dumnezeu.

Taberele mele

Michael ASTNER

Taberele mele

Prima mea tabără? La Cisnădie!? În vacanţa de iarnă!? Nu ştiu cum am ajuns eu să merg în tabăra aia, de ce, în plus la doi paşi, la circa 40 km de la Apoldu de Sus?

Etimologicale pescăreşti (V)

Eugen MUNTEANU

Etimologicale pescăreşti (V)

Speculaţiile etimologico-istorice continuă cu o discuţie despre denumirile vaselor moderne.

pulspulspuls

Iaca un partid şi pentru Gigi!

Iaca un partid şi pentru Gigi!

Pentru că tot e uichend şi, aşa cum am mai zis, nu vrem să vă mai amărâm pandemia cu acreala din politica actuală, am zis că, iată, să vă mai prezentăm şi fate ancorate în sinergia trecutului. 

Caricatura zilei

Victorie Cîțu

Editia PDF

Bancul zilei

- Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.