anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 29.06.2022

Ministerul Transporturilor şi-a dat seama abia acum că există riscul de agravare a situaţiei financiare a Tarom

GALERIE
Tarom
  • Tarom
- +

Condiţiile restrictive aplicate prin lege Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române Tarom pun societatea în inferioritate concurenţială în raport cu ceilalţi operatori aerieni, acestea produc sincope în gestionarea eficientă a bugetului de venituri şi cheltuieli, existând astfel riscul de agravare a situaţiei sale financiare, arată un proiect de act normativ publicat în dezbatere de acţionarul său majoritar, Ministerul Transporturilor.

 

Ministerul Transporturilor vrea să modifice astfel Ordonanţa Guvernului nr. 45/1997 privind înfiinţarea Tarom, astfel încât bugetul companiei să fie construit şi aprobat prin ordin comun al Ministrului Transporturilor şi Ministrului Finanţelor Publice, la propunerea adunării generale a acţionarilor, ”fiind exceptat de la prevederile legale privind fundamentarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli aplicabile operatorilor economici cu capital majoritar de stat”.

Măsura este luată ”având în vedere că aplicarea prevederilor legale actuale privind fundamentarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici la care statul este acţionar unic sau majoritar impune o serie de condiţii restrictive care, aplicate Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene  Române – Tarom - pun compania în inferioritate concurenţială, creând un cadru de funcţionare necompetitiv în raport cu ceilalţi operatori aerieni, români sau străini, din domeniu, într-un mediu concurenţial complet liberalizat în ceea ce priveşte accesul pe piaţa serviciilor de transport aerian şi politicile tarifare, limitează dezvoltarea, creează deficit de personal specializat în cadrul companiei şi produce sincope în gestionarea eficientă a bugetului de venituri şi cheltuieli”.

Ministerul Transporturilor consideră că este necesară eliminarea de urgenţă a oricăror bariere concurenţiale care defavorizează compania Tarom. ”Deoarece operatorii aerieni privaţi concurenţi, români sau străini, nu trebuie să facă faţă unor condiţii restrictive în gestionarea resurselor umane, materiale şi tehnice, se impune ca de urgenţă să se modifice prevederile legale prin care operatorul aerian naţional este pus în dezavantaj concurenţial prin imposibilitatea asigurării unui regim de normalitate a soluţionării operative a cerinţelor pieţii, ceea ce îi afectează performanţele şi are drept rezultat servicii necompetitive şi neatractive”, arată nota de fundamentare.

 Autorii proiectului mai arată că ”în lipsa unor măsuri urgente de ordin legislativ, există riscul de agravare a situaţiei financiare a companiei Tarom, prin imposibilitatea acesteia de a implementa politici bugetare care să-i permită restructurarea şi eficientizarea activităţilor în domeniile cheie (tehnic, operaţional, distribuţie şi  marketing), în paralel cu menţinerea şi atragerea, în funcţie de necesar, a unui personal înalt calificat şi competitiv”.

În plus, agravarea situaţiei financiare a Tarom şi pierderea cotei de piaţă în favoarea unor companii aeriene care nu au sediul principal al afacerilor în România ”va conduce la creşterea diferenţei dintre produsul intern brut şi venitul naţional brut, compania Tarom înregistrând în prezent venituri anuale de peste 1,1 miliarde lei, ceea ce reprezintă o problemă de interes public naţional”. Tarom a fost înfiinţată în 1954. Tarom estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului de buget. Anul trecut, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor şi al valorii activelor imobilizate.

Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007. De asemenea, compania estimează pentru acest an venituri totale de 1,14 miliarde lei, potrivit bugetului rectificat, faţă de 1,24 miliarde lei, cât arăta bugetul aprobat în septembrie. De altfel, la nivelul anului trecut, Tarom a realizat venituri totale de 1,24 miliarde lei. Compania preconizează că va ajunge la 1.900 de angajaţi la finalul acestui an. Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, Blue Air şi Ryanair.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

G7 reîncărcat

Lucian DÎRDALA

G7 reîncărcat

În sine, ideea ca G7 să devină un centru de coordonare spune multe despre aşteptările liderilor occidentali în privinţa următorilor ani: competiţie strategică acerbă, punctată de riscuri militare. Ar fi un mediu în care această structură de cooperare între „Cei Şapte” şi-ar putea dovedi utilitate, după spulberarea optimismului legat de globalizare şi noua concordie între democraţii şi dictaturi.

opinii

„Războiul sfânt” al rasei

Florin CÎNTIC

„Războiul sfânt” al rasei

Astăzi, 29 iunie, la ora 14.30, la Ateneul Naţional din Tătăraşi, Marius Turda, istoric şi universitar de clasă internaţională, profesor la Universitatea Oxford Brooks, lansează ediţia românească a unei cărţi esenţiale pentru înţelegerea ideilor şi politicilor consacrate rasei şi eugenismului în Ungaria secolulului XX. Evenimentul cuprinde şi vernisajul unei expoziţii itinerante, care va rămâne o lună pe simezele Ateneului, şi care merită şi ea a fi urmărită.

The Show must go on!

Radu PĂRPĂUȚĂ

The Show must go on!

Fraţilor şi surorilor, merită să vorbim puţin despre pandemia consensuală şi dementocratică planetară. Ce-i drept, acum se stinge uşor, dar nimic nu ne face să credem că nu mai poate reapărea: din nou sau sub alte forme, mai atroce, iar „măsurili” tot mai erect comunistoide, de ar rânji cu gura până la urechi Ceaşcă de ar mai trăi: „V-am zis eu că măsurili trebui luate”.

Bill Evans - un romantic al avangardei

Alex VASILIU

Bill Evans - un romantic al avangardei

La sfârşitul lunii februarie 1957 era publicat în America de Nord albumul discografic New Jazz Conceptions - momentul impunerii lui Bill Evans printre cei mai inovatori, mai influenţi muzicieni din istoria acestui tip de artă. Raportul inovaţie - influenţă a fost rar stabilit în jazz-ul modern, însă Bill Evans poate fi considerat un caz fericit, mai ales că a rămas în istorie cu preafrumoasa, cuprinzătoarea formulă un romantic al avangardei.

pulspulspuls

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Pentru că ieri am auzit că a ieşit oleacă de tevatură prin politichia de Bahlui legat de ceea ce remarcam noi într-un pulsuleţ, am zis că musai să venim cu oarece precizări suplimentare pe astăzi, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

BAC

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.