Ministrul Transporturilor în campanie electorală: A8 nu se va face în parteneriat public privat
Vor fi însă alte proiecte de infrastructură în țară finanțate astfel, a spus Sorin Grindeanu. El a cerut înapoi proiectul centurii de la Podu Iloaiei, cedat abia luna trecută Consiliului Județean, pentru că „nu s-a întâmplat nimic”.
„La sfârșitul anului viitor, se va circula pe autostradă de la Pașcani la București”, susține ministrul Sorin Grindeanu. Aflat în turneu de-a lungul Autostrăzii Moldovei, ministrul Transporturilor s-a oprit lângă punctul viitoarei intersecții A7-A8, în apropiere de Sodomeni, localitate suburbană Pașcaniului.
Cât privește Autostrada Unirii, „A8 rămâne prioritară pentru Ministerul Transporturilor. A8 va fi construită din bani europeni. În momentul în care terminăm o documentație, o și scoatem la licitație”, s-a angajat el, amintind că două loturi din tronsonul montan sunt în licitație, iar pentru celelalte patru rămase „se termină documentația și studiile de fezabilitate”. Cât privește partea de la Tg. Neamț la Iași-Ungheni, „vom putea până la sfârșitul anului să scoatem la licitație și această legătură”.
Ulterior, Sorin Grindeanu a exclus posibilitatea ca vreo parte din A8 să fie construită în parteneriat public privat. „Asta nu înseamnă că pe alte proiecte în România nu vom folosi această variantă de parteneriat public privat”, a ținut el să menționeze, însă fără să precizeze despre ce proiecte de infrastructură ar fi vorba.
„Atunci când n-ai o administrație locală așa cum trebuie”
Ministrul Transporturilor s-a referit și la proiectul variantei ocolitoare de la Podu Iloaiei.
„Este un exemplu tipic de proiect care, atunci când n-ai o administrație locală așa cum trebuie, e îngropat. Au vrut să ia acest proiect de la noi, de la minister, să facă autoritățile locale podul și toată lucrarea de acolo, iar noi să-l finanțăm. L-am cedat. Nu s-a întâmplat nimic. O să-l luăm înapoi”, s-a răzgândit ministrul, încredințându-i misiunea șefului Regionalei de drumuri naționale, prezent și el la locul șantierului unde câteva utilaje umpleau câteva camioane cu pământ pe traseul viitoarei autostrăzi.
Consiliul Județean anunța, cu nici trei săptămâni în urmă, că a cerut preluarea proiectului de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Iași Infrastructura. Deși asociația nu are nimic în portofoliu de un an, de când a fost înființată legal, președintele Costel Alexe declara la mijlocul lunii trecute că „vrem să preluăm noi implementarea acestor proiecte de infrastructură pentru ca ieșenii să beneficieze în cel mai scurt timp de ele”.
Totuși, „o alianță politică pentru binele” locuitorilor doar din anumite orașe
Mai devreme, tot pe traseul A7, dar la Bacău, social-democratul Sorin Grindeanu a avut numai cuvinte de laudă pentru partenerii liberali de acolo, din Brașov sau de la Timișoara, adică acolo unde „s-a constituit o alianță politică pentru binele timișorenilor, băcăuanilor, brașovenilor”. „Am făcut aceste lucruri, și la Timișoara, și la Brașov, și la Bacău, tocmai pentru că acești oameni (aluzie la primarii acestor orașe care nu sunt nici din PSD, nici din PNL – n.r.) nu au făcut nimic”, a clamat ministrul în aceeași notă cu discursul de mai târziu de la Pașcani, dar unde adversari sunt colegii de partid ai aliaților de la Bacău, Brașov și Timișoara.
Citiți și: Încă un lot montan din A8 în licitație. Mai sunt bani pentru celelalte?
Citiți și: E oficial: autostrada Iaşi – Târgu Neamţ va fi cu taxă. La cât va ajunge aceasta?
Citiți și: A fost anulat parteneriatul public-privat pentru Autostrada Unirii, A8
Publicitate și alte recomandări video