Ministrul Transporturilor, optimist: Autostrăzile Moldovei, finanţate şi prin PNRR
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

sambata, 08.05.2021

Ministrul Transporturilor, optimist: Autostrăzile Moldovei, finanţate şi prin PNRR

GALERIE
autostrada-A1-pitesti-sibiu
  • autostrada-A1-pitesti-sibiu
- +

Autostrada A7 și capetele Autostrăzii A8 spre Moldova vor rămâne la finanțare prin Planul de Relansare și Reziliență, a declarat într-un interviu pentru site-ul Economedia ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a dat de înțeles că Uniunea Europeană va înțelege nevoile României în materie de autostrăzi, ținând cont că „suntem un stat mare și e nevoie de noi și pentru alte decizii”.

Probabil în a doua parte a lunii mai va fi scoasă la licitație execuția de lucrări pentru A7, a spus ministrul.

Economedia: A7 Ploiești – Buzău și până la Iași este unul din obiectivele din PNRR. La fel, sunt cele două capete ale A8. Acesta este planul pe care l-a propus Guvernul României Comisiei Europene. Deja sunt discuții, deja sunt negocieri. Rămân aceste două autostrăzi – A7 aproape complet și capetele din A8 – în PNRR?

Din ce știu eu, da. Chiar săptămâna aceasta colegul meu Cristian Ghinea avut o serie de discuții ample comisari europeni, cu doamna Vălean, cu comisarul de la Regio, cu acei care răspund de PNRR. Aștept să fac un debriefing cu el, chiar aseară (joi seară, n.r.) cred că s-a întors în țară. O să merg și eu la Bruxelles peste o săptămână, 10 zile pentru discuție. Și imediat ce avem concluziile le voi comunica public.

Dar una dintre recomandările de țară este să ne facem infrastructură pentru a închide acest decalaj de dezvoltare, pentru politici de coeziune. Când ne uităm la Moldova, aceste proiecte sunt extraordinar de importante. Vorbim de siguranță rutieră și de numărul groaznic de decese pe care îl avem în România. Suntem pe cel mai rău loc din UE.

E temerea că executivul european va spune că autostrăzile nu se încadrează în cele șase criterii mari – verde, digital și așa mai departe. Cum îi veți convinge că, chiar dacă formal nu se încadrează în acele criterii birocratice, România are nevoie și trebuie să le facă prin PNRR.

Cred că și pe discuția tehnică se încadrează. Există de exemplu acest principiu „Do no significant harm” – să nu faci un rău semnificativ . Adică să facem A7, această axă nord-sud, vei face un bine semnificativ, nu un rău semnificativ. Și în sensul de mediu. Toată acea poluare care trece prin oraș și ce respiră oamenii, particule de diesel.

Sunt zone din țară unde avem totuși rețeaua mai dezvoltată. Asta este în Transilvania, unde se vede net efectul construcției acestor drumuri asupra calității vieții. Sebeș era groaznic. Anul acesta o să deschidem și complet și acel nod.

Eu cred că și tehnic stăm bine. Dar și politic. Înțeleg imperativul și îl susțin pe cel de decarbonificare a economiei. Suntem susținători ai mediului.

Pe de altă parte, unul dintre principiile fundamentale pe care s-a construit Uniunea Europeană și care rămâne scris în tratatul de bază este coeziunea. Or coeziunea înseamnă să ne uităm la regiunile mai puțin dezvoltate și să le aducem și pe ele alături de noi.

Și eu cred că se înțelege asta. Suntem un stat mare în Uniunea Europeană și cred că e nevoie de noi și pentru alte decizii din Uniunea Europeană. Și cred că și executivul va înțelege nevoile noastre.

Citeste interviul complet pe economedia.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Obsesiile microbiştilor români

Nicolae GRECU

Obsesiile microbiştilor români

„Ne-a furat arbitrul” şi „jucătorul X ne-a vândut la pariuri” sunt unele dintre acestea.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Episodul de azi, penultimul din această serie, conţine o succintă prezentare a confuziei medievale dintre denumirile istorice Dacia versus Danemarca, respectiv Dacus versus Danus, confuzie pe baza căreia autori contemporani construiesc ipoteze aberante, cu motivaţie „patriotică”, dar cu un puternic iz protocronist.

După Înviere

pr. Constantin STURZU

După Înviere

Cea mai importantă predică a Domnului a fost una fără cuvinte. A început în Ghetsimani, cu sudoarea Lui, care "s-a făcut ca picături de sânge" (Luca 22, 44) şi a continuat pe Cruce, până la gestul de a-Şi da duhul de bunăvoie, nu pentru că fusese biruit de moarte. 

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

pulspulspuls

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Un amic cetitor atent atent ne-a pus ieri la dispoziţie această faină poză de campanie, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.