FOTO: Amenințare cu bomba la Hotel Unirea în Iași! Perimetru de protecție
Amenintare cu bomba la Hotel Unirea în Iasi! Politisti, jandarmi si pompieri sunt la fata locu (...)
citeste totsambata, 06.03.2021
În Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR), prin care România vrea să obțină peste 9 miliarde de euro bani europeni pentru proiecte de transport, ar putea fi cuprinse lucrările de reabilitare și de eliminare a restricțiilor pe rețeaua de cale ferată, a anunțat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Ritmul de raparații nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt și să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate. Am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată”, a spus Drulă.
„Ne concentrăm foarte mult pe autostrăzi, e partea cea mai vizibilă şi cea mai atrăgătoare - să deschidem noi segmente de autostradă, dar avem o reţea de drumuri naţionale, peste 16.000 km de drum naţional, peste 900 km de autostradă în exploatare, peste 10.000 km de cale ferată şi această reţea este scadentă la înreţinere”, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Asta ne doare foarte tare, pentru că nu circulăm doar pe noile autostrăzi în România, românii circulă foarte mult pe aceste căi ferate, pe aceste autostrăzi în exploatare. Îmi doresc să reducem acest decalaj, operaţiuni multi-anuale care nu s-au făcut”, a mai spus Drulă.
Potrivit ministrului, problema întreținerii deficitare revine la fondurile insuficiente care au tot venit doar de la buget.
„Din păcate, sursa de finanțare pentru aceste operațiuni trebuie să fie din bani naţionali. Aşa este împărțirea fondurilor: întreţinerea se face din bani naţionali, în timp ce construcţia de autostrăzi a trecut pe fonduri europene. Aici mă voi lupta, în bugetul de stat, şi asta e o miză mare, ca pe acest an să avem banii necesari ca să nu avem gropi, să nu avem macazuri stricate peste care se circulă cu 5 km/h”, a spus Drulă.
Până în 2030 reparații și reabilitări, trenuri de mare viteză după...
Ministrul a mai spus că dacă până acum investițiile pe calea ferată au fost în mare parte canalizate pe un singur și complex coridor feroviar - Constanța - București - Brașov - Arad - Curtici, pe următorul deceniu bani alocați rețelei feroviare ar trebui să meargă către reabilitări și aducere la zi a restul magistralelor, iar abia din 2030 România ar putea să se gândească la trenuri de mare viteză.
„Politica investițională a României din ultimii 15 ani a fost pe investiții mari, din fonduri europene, într-un singur coridor, pe coridorul 4 spre Curtici. Cu proiecte ample, de reconstrucție completă, în valoare de miliarde de euro, proiecte care durează 4-6-8-10 ani. Concentrarea pe un singur coridor a lăsat restul rețelei să se degradeze pentru că din bugetul de stat alocările au fost insuficiente an de an”, a spus Drulă.
„PNRR este o oportunitate foarte bună. Aș vrea să facem o schimbare de optică acolo, să nu ne gândim la partea feroviară din PNRR doar la aceste proiecte mari, enorme, de reconstrucție de la zero, ci să beneficiem de această șansă să facem ceea ce e și în numele programului, și anume o reformă. Să luăm bani pentru a face acele reînnoiri ale magistralelor, acele eliminări de puncte de restricții de viteză”, a spus Drulă.
„Ritmul de reparații de la Ministerul Transporturilor nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt, să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate - schimbare de șine, de traverse, de infrastructură de piatră spartă, terasament - am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată, în momentul în care timpii scad și, de exemplu, nu mai faci 10 ore de la București la Timișoara”, a detaliat ministrul.
„Să ne gândim apoi în perspectivă, în următorul deceniu, în perioada 2030-2040 la trenuri de mare viteză, trenuri de peste 230 km/h”, potrivit lui Cătălin Drulă.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Şase morți şi 40 de răniți într-un accident în care a fost implicat un autocar din Ucraina
FOTO: Amenințare cu bomba la Hotel Unirea în Iași! Forțele de ordine sunt acolo
FOTO: Hoți prinși scotocind în containerele cu haine donate din Alexandru
Șase localități în scenariul roșu, zece în scenariul galben în județul Iași
Roverul Perseverance şi-a început explorarea pe Marte. Prima deplasare pe sol
Nicolas Cage s-a căsătorit pentru a cincea oară. Noua soție are 26 de ani
Sâmbătă sunt Moșii de iarnă. Se dă mâncare de pomană și se lasă și vasele
LIVE VIDEO: Flăcările au cuprins Prefectura Suceava. Clădirea este de patrimoniu
VIDEO: Proteste în stradă la Iași din cauza noroaielor de pe drum. Reacția Primăriei
Criminalul din Onești a fost audiat după ce a fost detubat. Mărturia sa este esențială
Rafila: Se poate să ajungem din nou la 10.000 de cazuri pe zi
Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)
Ce înseamnă finisajele și cât de mult contează detaliile pentru confortul unui apartament nou (P)
Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)
Zeci de permise reţinute unor şoferi care au trecut calea ferată
O nouă amânare pentru licitaţia de proiectare a tronsonului A8 Ungheni-Tg.Neamţ
Audi Q7, radiat în Italia şi neînmatriculat, depistat pe străzile Iaşului
Cearta a doi iubiți din Iași a ajuns pe masa Înaltei Curți a României: „Ce i se poate reproşa”
Atenție unde parcați! Au apărut hoții de catalizatoare. Operează pe sub masina
Bătaia de joc de la Gara mare, oprită după articolul ZDI. Se redeschide parcarea pentru public
Licitaţii pentru locuri de parcare în mai multe zone din Cantemir, Tătăraşi sau Mircea cel Bătrân
Ieşenii care vând o maşină se vor putea programa online la Primărie
Judecarea contestaţiei depuse de Beatrice Rancea s-a amânat pe luni
Viata la ţară este destul de complicată: cum te poate băga la pușcărie apa de ploaie?
Un hoţ de buzunare din Dobrovăţ opera în autobuzele din municipiu
Ce planuri are noua conducere a Operei ieşene. Se întoarce corul de copii
Cinci persoane, între care doi copii, rănite după ce două autoturisme s-au ciocnit
Renate Weber este convinsa că demiterea sa loveşte în instituţia Avocatului Poporului
Twitter testează un buton de „anulare” în timp ce se trimite un tweet
Celebrele trucuri de memorie ale lui Sherlock Holmes sunt într-adevăr eficiente
A fost actualizată lista statelor considerate cu risc epidemiologic
Canada a autorizat vaccinul Johnson & Johnson: “există dovezi puternice care arată beneficiile”
Poliţişti cercetaţi, după ce au agresat jurnaliştii unui post de televiziune
Mikloş Andrea s-a calificat în finală la 400 metri, la CE de atletism indoor, de la Torun
VIDEO: Lider AUR, fost candidat la Camera Deputaţilor, arestat într-un dosar de proxenetism
Elevii din anii terminali vor merge la şcoală fizic chiar şi în localităţile din scenariul roşu
Un camion a spulberat patru autoturisme. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
Balerinul francez Patrick Dupond a murit la vârsta de 61 de ani
China face obligatorii testele anale pentru COVID-19 pentru toţi turiştii
Nicolae GRECUProiectele, iluzii în fotbalul ieşean |
Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)
Eugen MUNTEANUMonumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV) |
pr. Constantin STURZUHirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul |
Aurelian-Petruș PLOPEANUCe înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I) |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.