Moldova versus Ardeal – Umbrărescu promite că se va concentra pe un tronson întârziat din Autostrada Transilvaniei. Va suferi A7?

marți, 15 aprilie 2025, 14:05
2 MIN
 Moldova versus Ardeal – Umbrărescu promite că se va concentra pe un tronson întârziat din Autostrada Transilvaniei. Va suferi A7?

O secțiune din Autostrada Transilvania va putea fi gata în 2025, însă „cei de la UMB trebuie să aducă de urgență suficienți muncitori” și dacă autoritățile vor rezolva birocrația necesară, consideră Asociația Pro Infrastructura, care a filmat din dronă loturile.

În total este vorba de 27 de kilometri, tronsonul dintre nodul Poarta Sălajului (Românași) și o conexiune provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, scrie Hotnews.ro.

„Am vizitat din nou șantierele și putem spune că finalul anului 2025 este încă în cărți. Dar pentru asta cei de la UMB trebuie să aducă de urgență suficienți muncitori între Topa Mică și Zimbor unde sunt în urmă pe mai multe structuri. Momentan sunt doar câteva echipe răzlețe”, susține Asociația Pro Infrastructura (API) una dintre cele mai implicate organizații civice în urmărirea marilor proiecte de infrastructură din țară.

UMB este însă implicată pe aproape toată lungimea A7, Autostrada Moldovei. Va putea așadar Umbrărescu să dinamizeze șantierele din Ardeal fără a afecta pe cele din Moldova?

În total, pe Autostrada Transilvania UMB lucrează pe 42,3 km între Nădășelu, Zimbor și Poarta Sălajului (vezi VIDEO jos). Din cauza unor alunecări mari de teren pe primul tronson, CNAIR a licitat și contractat separat relocarea traseului și realizarea unor viaducte mai lungi, contract câștigat de o firmă din Turcia.

„Singura noutate majoră din ultima lună este avansul pe unele zone unde se anunță startul campaniei de asfaltări, după pauza de Paște. Din păcate, cele mai multe astfel de segmente sunt între Nădășelu și Topa Mică. Tronson care, chiar dacă ar fi gata de inaugurare în 2025, va fi muzeu (inutilizabil) în lipsa viaductelor executate de Ozaltin pe traseul deviat care nu au fost începute încă”, consideră asociația.

UMB lucrează în teren încă din 2021 la cei 42,3 km din A3 Nădășelu – Mihăiești – Zimbor, dar în două puncte critice – la Nădășelu și la Topa Mică – dealurile au luat-o la vale pentru că soluțiile tehnice proiectate conform studiului de fezabilitate inițial nu se potriveau cu realitatea din teren. Tronsonul Nădășelu – Mihăiești este unul dificil de realizat prin prisma terenului pe care îl traversează autostrada.

Articolul integral pe Hotnews.ro

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii