Monopostul echipei TUIAȘI, ultimele probe pe circuitul Speedpark din Bacău. Costul mașinii, spre 50.000 de euro

luni, 05 august 2024, 22:38
3 MIN
 Monopostul echipei TUIAȘI, ultimele probe pe circuitul Speedpark din Bacău. Costul mașinii, spre 50.000 de euro

Monopostul echipei „T.U.Iasi Racing” a participat la ultimele probe din cadrul competiției Formula Student România 2024, care s-a desfășurat pe circuitul Speedpark din Bacău, weekendul trecut. „T.U.Iasi Racing” a concurat cu alte trei echipe reprezentative din Polonia (1) și Turcia (2). În ceea ce privește probele, în total, au fost șapte la număr: trei statice și patru dinamice.

„În general, probele dinamice sunt considerate mai dificile, dar le-am trecut cu brio. Studenții au fost emoționați și desigur, entuziasmați”, a declarat prof. coord. Ștefan Grigorean.

Înainte ca monopostul să ajungă pe traseu, ca la fiecare concurs de acest fel, s-au parcurs etape de inspecţie tehnică ce au vizat siguranţa, inclusiv un „tilt test” în care monopostul a fost înclinat la 60 de grade, cu tot cu pilot, pentru a verifica stabilitatea. Ulterior, juriul a evaluat din punct de vedere ingineresc proiectarea și construcția monopostului, planul de afaceri prezentat de echipă și costurile de fabricatie aferente tehnologiilor utilizate.

„Aceasta este una dintre condiții, monopostul trebuie construit exclusiv din bani de la sponsori. Noi ne organizam bugetul anual, avem departament de marketing pentru promovarea echipei și atragerea de noi sponsori pentru a acoperi toate costurile inclusiv de transport si cazare la competitii. Costurile privind construcția monopostului actual și participarea la două competiții au fost de 50000 de euro. Asta în condițiile în care în Austria, cel mai mic buget al unei echipe era 150. 000”, a mai spus acesta.

Totodată, monopostul fost testat din mai multe puncte de vedere, în probe precum Acceleration (accelerație), Skid Pad (aderență laterală), Autocross (manevrabilitate) și Endurance (anduranță), ultima proba presupunând parcurgerea unei distanțe de 25 de km.

Într-un final, echipa ieșeană a fost declarată câștigătoare, ocupând locul I general

„În ceea ce privește siguranța am fost foarte bine pregătiți”, a adăugat profesorul. Construirea monopostului s-a desfășurat pe o perioadă de 9 luni, iar începând cu luna mai au fost efectuate și 3 sesiuni de teste pe circuit, însumând sute de km. ,,În ultimele luni, înainte de orice competiție, se muncește foarte mult, până târziu. Ore întregi”, a mai spus profesorul.

După încheierea tuturor probelor, într-un final, echipa ieșeană a fost declarată câștigătoare, ocupând locul I general, înregistrând cele mai bune rezultate la probele statistice.

Echipa din Polonia a ocupat poziția a doua, cu un punctaj de 52 de puncte la secțiunea ,,Business Plan”, echipa E.S.T.U  din Turcia locul III, cu 48 de puncte, la aceiași secțiune. Apoi, la ,,Cost Report” s-au înregistrat 79 de puncte pentru T.U.Iasi, 52 tot pentru E.S.T.U din Turcia și 46 pentru Polonia. La ,,Engineering Design”, aceasta fiind cea de a treia probă statică, echipa ieșeană a obținut 131 de puncte din 150, echipa din Polonia 98 de puncte, iar cea din Turcia 91.

La eveniment au participat aproximativ 200  de studenți. Premiile obținute la Bacău au fost simbolice.

Recent, la competiția ,,Formula Student “Austria”, echipa T.U.Iasi Racing a concurat împotriva unor echipe ale universităților de top din Germania, Italia, Austria, Polonia, Ungaria, Finlanda, Suedia, Australia si Statele Unite ale Americii. Echipa T.U.Iasi Racing a reușit clasarea pe locul 32 din 58 în clasamentul general.

,,A fost o experiență unică pentru studenți, competiția a avut loc chiar în zona în care are loc Formula 1. Ce urmează? În septembrie se încheie vacanța și vom începe construirea unui nou monopost”, a conchis profesorul.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii