NASA a anunţat două noi misiuni pe Venus. S-au pus la bătaie 500 de milioane de dolari

planeta venus
  • planeta venus

NASA a anunţat că trimite două noi misiuni pe Venus pentru a analiza atmosfera planetei şi caracteristicile sale geologice. Misiunile, care au primit finanţare de 500 de milioane de dolari, urmează să fie lansate între 2028 şi 2030, potrivit BBC.

Administratorul agenţiei, Bill Nelson, a spus că misiunile vor oferi „şansa de a investiga o planetă pe care nu am mai fost de 30 de ani”. Ultima sondă care a vizitat planeta a fost Magellan în 1990. De atunci, alte navete doar au ajuns în zonă. Misiunile au fost alese după un proces de evaluare şi pe baza potenţialei lor valori ştiinţifice şi a fezabilităţii planurilor de dezvoltare.

„Aceste misiuni surori au ca obiectiv înţelegerea cum Venus a devenit un tărâm ca un infern, capabil să topească plumbul la suprafaţă”, a mai afirmat Nelson. Venus este a doua planetă de la Soare şi cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar, cu o temperatură la suprafaţă de 500 de grade Celsius.

Cititi si: Elicopterul Ingenuity a fost plasat pe suprafața lui Marte de către rover-ul Perseverance

Misiunea Davinci+ (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging) va analiza atmosfera planetei, cu scopul de a obţine informaţii despre cum s-a format şi evoluat. Va încerca să determine şi dacă Venus a avut un ocean.

Davinci+ este aşteptat să transmită primele imagini de înaltă rezoluţie ale caracteristicilor geologice, numite „tesserae”. Cercetătorii cred că acestea pot fi comparabile cu continentele de pe Pământ şi pot sugera că Venus are plăci tectonice.

A doua misiune, Veritas (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy) va cartografia suprafaţa planetei pentru a fi înţeleasă istoria geologică şi pentru a investiga cum s-a dezvoltat atât de diferit faţă de Pământ. Va folosi un tip de radar pentru a consemna suprafaţa şi pentru a descoperi dacă vulcani şi cutremure există încă.

„Este uimitor cât de puţine cunoaştem despre Venus, dar rezultatele combinate ale acestor misiuni ne vor spune despre planetă, de la norii de pe cer până la vulcanii de pe suprafaţă şi miezul ei”, a spus Tom Wagner de la Planetary Science Division a NASA. „Va fi ca şi când am redescoperi planeta”, a adăugat el.

Cititi si: Oxigen pe Marte - Este pentru prima oară în istorie când se întâmplă așa ceva

Spaima Constituţiei

Cătălin ONOFREI

Spaima Constituţiei

Asta-i pohta ce-au pohtit?

Omnia Vincit Amor

Florin CÎNTIC

Omnia Vincit Amor

Ca cercetător care a lucrat pe arhiva Mircea Eliade existentă la Colecţiile Speciale ale bibliotecii Regenstein a Universităţii din Chicago, mă întreb în fiecare an, pe 22 aprilie, ce mai rămâne din amintirea marelui istoric al religiilor azi, când discursul demolator este atât de hotărât cu predecesorii „incorecţi politic”. Însă, oricât de înverşunaţi ar fi detractorii lui, un singur lucru nu i-l pot lua: iubirea pe care i-a purtat-o Christinel.

Dorul şi amintirea de-a pururi

Grigore ILISEI

Dorul şi amintirea de-a pururi

În acest Floral 2022, în ziua de 18, cu 80 de ani în urmă, a venit pe lume în Bălăbăneşti, judeţul Covurlui, Ecaterina Şerbu, din 22 noiembrie 1965 Ecaterina Ilisei. S-a petrecut acea naştere de prunc în locul cu pricina, pentru că aici, în aşezarea dintre dealuri şi văi ameţitoare, îi duseseră soarta şi misia pe Constantin Şerbu, subofiţer de jandarmi şi şef de post, şi pe soţia lui Aneta, născută Moldoveanu, din părţile Constanţei, părinţii Ecaterinei.

Enescu în presa română (I)

Alex VASILIU

Enescu în presa română (I)

Selecţii din interviurile acordate în România de George Enescu au fost publicate sporadic de-a lungul timpului, însă muzicologul şi compozitorul Laura Manolache a avut iniţiativa ordonării cronologice în două volume a unui număr impresionant de răspunsuri la întrebările jurnaliştilor.

Iacătă-l la interval pe conţilierul premarelui Mihai Chirica, cu o postare de zile mari

La sfârşitul săptămânii trecute, mai precis vineri, spre seară, consilierul de taină al primarului Chirica, inegalabilul Radu Botez, a produs o cugetare care a zguduit gândirea geoeconomică actuală în contextul războiului din Ucraina.

Grătar la bloc, în balcon