Impact FM regional

miercuri, 17.08.2022

NASA a descoperit 715 exoplanete noi: "Echipa Kepler continuă să ne uimească"

kepler-habit-lrg
  • kepler-habit-lrg

NASA a anunţat miercuri descoperirea a 715 noi exoplanete - planete aflate în afara Sistemului nostru Solar -, graţie telescopului spaţial Kepler.

Graţie acestor noi descoperiri, numărul de exoplanete confirmate până în prezent a ajuns la aproape 1.700, iar cel al planetelor potenţiale, la peste 3.600, a precizat Agenţia spaţială americană într-o conferinţă de presă.

Aproape 95% dintre aceste exoplanete sunt mai mici decât Neptun, o planetă care este totuşi de aproape patru ori mai mare decât Terra.

Patru dintre ele sunt de 2,5 ori mai mari decât Terra şi se află într-o zonă locuibilă, la o distanţă potrivită de steaua lor şi au temperaturi care permit apei - şi potenţial, vieţii - să existe.

Una dintre aceste noi planete potenţial locuibile, denumită Kepler-296f, se află pe orbita unei stele al cărei diametru este pe jumătate faţă de cel al Soarelui şi cu o strălucire de doar 5% din cea a acestui astru.

Kepler-296f este de două ori mai mare decât Terra, însă oamenii de ştiinţă nu ştiu dacă această exoplanetă este gazoasă, cu o atmosferă densă de hidrogen şi heliu, sau dacă este acoperită de oceane.

Cele 715 exoplanete se află pe orbitele a 305 stele.

"Echipa Kepler continuă să ne uimească şi să ne fascineze cu rezultatele vânătorii lor de exoplanete", a declarat John Grunsfeld, administrator adjunct al NASA.

"Aceste noi planete şi sisteme solare seamănă puţin cu al nostru, fapt de bun augur pentru viitor, când viitorul telescop spaţial James Webb - succesorul lui Hubble - va explora caracteristicile acestor lumi noi", a adăugat el.

Telescopul Kepler - o misiune de 600 de milioane de dolari - a fost lansat de NASA în 2009, pentru a monitoriza, timp de cel puţin patru ani, peste 100.000 de stele care seamănă cu Soarele nostru, aflate în constelaţiile Lebedei şi Lirei, şi pentru a găsi planete asemănătoare cu Terra. Kepler s-a defectat la jumătatea anului 2013.

Aceste descoperiri astronomice vor fi publicate în numărul din 10 martie al revistei Astrophysical Journal. (Mediafax)

Celălalt război (I)

Cătălin ONOFREI

Celălalt război (I)

Când memele ucid genele.

Şoc şi groază…

Şoc şi groază…

Nu e de râs, e de fapt de plâns. Orice dependenţă e rea, chiar şi aceea faţă de propriul copil. Şi cu cât mediul în care trăim e mai sigur, cu atât uităm faptul că acel om nu e făcut să stea cu noi, ci să trăiască fără noi. Datoria noastră e să îl învăţăm să zboare nu să îl ţinem în aer agăţat de sfori. E greu să înţelegem asta, dar nu e imposibil...

Opt ore în Turnul Babel

Cristina DANILOV

Opt ore în Turnul Babel

Extrovertiții au mai multe șanse să dea instantaneu o soluție unei probleme. Introvertiții, pe de altă parte, se simt mai confortabili când iau decizii bine gândite. Nu le place să fie zoriți, repeziți și puși la colț doar fiindcă nu-s ca șeful iute ca piperul. Pentru extrovertiți, recunoașterea socială și sprijinul colegilor sunt deosebit de importante. Pentru introvertiți, acest lucru este, de asemenea, valoros, dacă există, dacă nu, nu vor suferi, ei își pot face treaba oricum, cu sau fără aprecieri și statui prea multe.

Mitocanul de la volan (I)

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta!

Ambulanța