Impact FM regional

duminica, 29.05.2022

NASA a descoperit o planetă similară Pământului

TOI 700d
  • TOI 700d

Satelitul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), aparţinând NASA, a descoperit în premieră o planetă telurică de dimensiuni apropiate Pământului, aflată la distanţa optimă faţă de steaua sa pentru ca apa să poată rămâne în stare lichidă la suprafaţă, conform unui anunţ făcut luni de echipa TESS, transmite Space.com.

Noua exoplanetă, denumită TOI 700 d, se află la aproximativ 101,5 ani lumină de Soare, fiind o candidată excelentă pentru continuarea observaţiilor cu ajutorul altor instrumente.

"TESS a fost conceput şi lansat special pentru a descoperi planete de dimensiunea Pământului pe orbitele unor stele apropiate", conform lui Paul Hertz, directorul Departamentului de Astrofizică al NASA de la Washington. "Planetele aflate pe orbitele stelelor din apropiere sunt mai uşor de observat cu telescoapele spaţiale şi cele terestre. Descoperirea lui TOI 700 d este foarte importantă pentru misiunea TESS", a adăugat el.

Satelitul TESS, lansat în aprilie 2018, caută planete folosind "metoda tranzitului" - identifică variaţii în luminozitatea stelelor provocate de trecerea planetelor prin faţa lor, din perspectiva instrumentelor satelitului. Aceeaşi strategie a fost utilizată cu succes şi de telescopul spaţial Kepler, care a descoperit aproximativ 70% dintre cele aproximativ 4.000 de exoplanete cunoscute.

Sursa: jurnalul

C-aşa-i în tenis!

C-aşa-i în tenis!

Englezii îl exclud pe Medvedev de la Wimbledon, ATP îl face lider mondial.

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (V)*

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (V)*

Românitatea mea este dată, în mod esenţial, de faptul de a locui în limba română şi de a accepta să fiu numit român. Restul ingredientelor ţin de opţiunile mele personale.

Cinematografie, mit şi ideologie

Cinematografie, mit şi ideologie

Pe 23 mai a debutat seria de evenimente “Ne vedem la Mitropolie”. Sala “Iustin Moisescu” a Centrului Eparhial din Iaşi se doreşte a deveni tot mai mult un spaţiu al prelungirii “prelegerilor” în “dialoguri”, în vederea întăririi “comuniunii”.

„Comunismul primitiv”, o minciună vinovată şi frivolă

Aurelian-Petruș PLOPEANU

„Comunismul primitiv”, o minciună vinovată şi frivolă

În viziunea lui Marx, naraţiunea despre comunismul primitiv sună în felul următor: cândva, în timpuri imemoriale, proprietatea privată era necunoscută omului. Hrana era distribuită după necesităţi, iar toţi cei aflaţi în nevoie erau îngrijiţi.

Iată cum votează corect online un conţilier local cu proiect imobiliar de avizat la Premărie!

Nu ştim alţii cum sunt, dar noi, când ne gândim la prichiciul vetrei cel humuit şi când vedem cum se joacă unii aleşi locali cu motoceii imobiliari prinşi de horn de Mihăiţă, parcă nu prea ne saltă inima de bucurie.

Bronz specific

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.