NASA cercetează o vastă anomalie în câmpul magnetic al Pământului

duminica, 28.02.2021

NASA cercetează o vastă anomalie în câmpul magnetic al Pământului

Nasa pamant
  • Nasa pamant

Oamenii de ştiinţă au constatat că între America de Sud şi Africa de sud-vest câmpul magnetic al Pământului este mai slab, potrivit Science Alert. Anomalia nu afectează, în general, viaţa de pe Pământ, dar nu se poate spune acelaşi lucru şi despre navele spaţiale orbitale, citează Mediafax.

NASA monitorizează o anomalie ciudată în câmpul magnetic al Pământului, o regiune uriaşă cu o intensitate magnetică mai mică, situată într-o zonă care se întinde în spaţiu între America de Sud şi Africa de sud-vest.

Acest fenomen vast, numit Anomalia Atlanticului de Sud, i-a intrigat şi i-a preocupat pe oamenii de ştiinţă de mulţi ani. Această anomalie nu afectează, în general, viaţa de pe Pământ, dar sateliţii şi alte nave spaţiale care zboară prin acea zonă se confruntă cu defecţiuni tehnice.

Puterea redusă a câmpului magnetic din interiorul anomaliei face ca particulele încărcate cu energie înaltă, venite din spaţiu, să pătrundă la altitudini relativ mici ale atmosferei, afectând sistemele tehnologice ale sateliţilor.

Aceste lovituri aleatorii pot produce de obicei doar defecţiuni minore, dar există riscul ca ele să provoace şi pierderi semnificative de date sau chiar deteriorarea permanentă a unor componente cheie, care de regulă obligă operatorii să oprească sistemele navelor spaţiale înainte ca acestea să intre în spaţiul anomaliei. „Câmpul magnetic este de fapt o suprapunere de câmpuri din mai multe surse”, explică geofizicianul Terry Sabaka de la Centrul de zbor spaţial Goddard al NASA din Greenbelt Maryland.

Sursa primară este considerată a fi oceanul de fier topit din miezul exterior al Pământului, la mii de kilometri sub suprafaţa Terrei. Mişcarea acestei mase generează curenţi electrici care creează câmpul magnetic al Pământului. Un rezervor uriaş de rocă densă, aflat la aproximativ 2.900 de km sub continentul african, tulbură producerea câmpului, fapt ce duce la efectul de slăbire, la care contribuie şi înclinarea axei magnetice a planetei.

Cu toate că există mulţi oameni de ştiinţă care încă nu înţeleg pe deplin anomalia şi implicaţiile acesteia, apar constant noi idei, care aduc lămuriri asupra acestui fenomen ciudat. De exemplu un studiu condus de heliofizicianul NASA Ashley Greeley în 2016 a relevat faptul că anomalia se abate lent înspre nord-vest. Nu este vorba însă doar de o mişcare. Se pare că zona de anomalie pare să se împartă în două celule distincte, fiecare reprezentând un centru separat de intensitate magnetică minimă în cadrul anomaliei mai mari.

SURSA: hotnews.ro

Volei, handbal, rugby

Volei, handbal, rugby

Dacă ar fi de ales trei jocuri sportive pentru a le sprijini, tradiţia  ar obliga guvernanţii să se opreasă la cele trei.

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (III)

În episodul de faţă sunt menţionate numele tuturor cercetătorilor care au contribuit la finalizarea proiectului.

Însemnări pentru predica de mâine

Însemnări pentru predica de mâine

Pilda întoarcerii fiului risipitor este considerată de scriitorul Charles Dickens cel "mai măreţ pasaj din literatura universală". Nu cred că este inimă care să nu vibreze la citirea ei.

Forma oraşului

arh. Ionel OANCEA

Forma oraşului

O ştire surprinzătoare, învelită în trecut, revelatoare pentru ieşeni, vine tocmai de la începutul secolului nouăsprezece. Oraşul avea pe atunci aproximativ zece mii de suflete în structură cosmopolită, cum stă bine unei capitale de ţară, moldoveni, evrei, greci, armeni, albanezi, ruşi şi mulţi alţii în procente mai mici.

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

S-a dus Peni Hill deunăzi şi a dat interviu la un ziar din capitală, ca să mai scoată capul în lume după problemele cu justiţia.

Bloc lângă vilă