NASA va anunţa luni „o descoperire importantă” despre Lună

sambata, 27.02.2021

NASA va anunţa luni „o descoperire importantă” despre Lună

nasa2
  • nasa2

NASA a anunţat că va da publicităţii luni, 26 octombrie, ''o descoperire importantă'' despre Lună, în cadrul unei conferinţe de presă ce va fi organizată la ora 16:00 GMT şi care va putea fi urmărită în direct pe site-ul Agenţiei spaţiale americane, transmite vineri Space.com.

Comunicatul NASA prin care este anunţată această conferinţă de presă promite "o descoperire importantă despre Lună" şi face trimitere şi la ambiţiosul program spaţial Artemis care îşi propune o aselenizare cu echipaj uman la polul sud selenar în 2024.

Descoperirea ce urmează să fie anunţată este legată de observatorul SOFIA (Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy), rezultatul unui parteneriat germano-american.

SOFIA este un observator astronomic instalat într-un avion Boeing 747 modificat care operează de la mare înălţime, pentru a evita distorsiunile atmosferice care afectează observaţiile derulate de la sol.

Iar pentru că acest observator este plasat într-un avion, devine mult mai uşor să fie derulate observaţii asupra unui anumit sector de cer pe perioada zborurilor care durează de obicei 10 ore, conform NASA. Instrumentele din dotarea observatorului SOFIA se concentrează pe spectrul infraroşu al luminii, studiind obiecte din Sistemul Solar, din Calea Lactee, dar şi din alte galaxii.

Naseem Rangwala, cercetătoare în cadrul programului SOFIA la Centrul de Cercetare Ames al NASA din California, va fi unul dintre cei patru experţi care vor participa la conferinţa de presă de luni. Alături de ea va fi şi Paul Hertz, care conduce Divizia de Astrofizică a NASA, Jacob Bleacher, şeful ştiinţific al Directoratului pentru explorări, operaţiuni şi misiuni cu echipaje umane (Human Exploration and Operations Mission Directorate), precum şi Casey Honniball, cercetător la Centrul de Zboruri Spaţiale Goddard al NASA din Maryland. AGERPRES

Volei, handbal, rugby

Volei, handbal, rugby

Dacă ar fi de ales trei jocuri sportive pentru a le sprijini, tradiţia  ar obliga guvernanţii să se opreasă la cele trei.

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (III)

În episodul de faţă sunt menţionate numele tuturor cercetătorilor care au contribuit la finalizarea proiectului.

Însemnări pentru predica de mâine

Însemnări pentru predica de mâine

Pilda întoarcerii fiului risipitor este considerată de scriitorul Charles Dickens cel "mai măreţ pasaj din literatura universală". Nu cred că este inimă care să nu vibreze la citirea ei.

Forma oraşului

arh. Ionel OANCEA

Forma oraşului

O ştire surprinzătoare, învelită în trecut, revelatoare pentru ieşeni, vine tocmai de la începutul secolului nouăsprezece. Oraşul avea pe atunci aproximativ zece mii de suflete în structură cosmopolită, cum stă bine unei capitale de ţară, moldoveni, evrei, greci, armeni, albanezi, ruşi şi mulţi alţii în procente mai mici.

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

S-a dus Peni Hill deunăzi şi a dat interviu la un ziar din capitală, ca să mai scoată capul în lume după problemele cu justiţia.

Bloc lângă vilă