Nava fabricata la un santier din Galati, retrimisa de Canada in Romania din cauza unor probleme
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 18.04.2021

Nava fabricata la un santier din Galati, retrimisa de Canada in Romania din cauza unor probleme

GALERIE
nava MV Veteran
  • nava MV Veteran
- +

Autoritatile provinciei canadiene Newfoundland & Labrador au decis retrimiterea in Romania, pentru reparatii, a unui feribot construit la un santier naval din Galati, din cauza unor probleme tehnice la motor, care ar fi de fabricatie germana, informeaza site-ul postului CBC

Nava cu lungimea de 80 de metri MV Veteran, lansata la apa in martie, la Galati, a avut o mica problema la motor in timp ce se indrepta din Europa spre Canada, a declarat David Brazil, ministrul Transporturilor din provincia canadiana Newfoundland & Labrador.

Din cauza problemei tehnice, nava a ancorat in Malta, pentru a permite specialistilor producatorului german al motorului sa evalueze situatia.

David Brazil a explicat ca Santierul naval Damen din Galati a cerut retrimiterea navei in Romania, pentru schimbarea motorului.

"Exista un acord in virtutea caruia nava poate fi reparata in Malta, apoi in St. John's (Canada), dar contractul prevedea un feribot de ultima generatie, noi pentru asta am platit, Santierul Damen a produs o astfel de nava, astfel ca va merge inapoi in Romania pentru a i se monta un motor nou", a explicat David Brazil.

Oficialul provincial canadian a laudat atitudinea producatorului, explicand ca aceasta reflecta reputatia internationala a Santierului naval Damen.

Nava MV Veteran, primul feribot construit la Santierul naval Damen din Galati, a fost lansata la apa in martie. Nava este destinata transportului de pasageri si vehicule intre insulele Fogo si Change, situate pe coasta de est a Canadei. Nava poate transporta 200 de pasageri si 64 de autovehicule, are o lungime totala de 80,9 metri, o latime 17,20 metri, un pescaj de 4,30 metri si o viteza de 14 noduri. Pentru constructia feribotului, Santierul Naval din Galati a colaborat cu Santierul Naval Damen Bergum (Olanda), membru al Grupului Damen, care a asigurat proiectarea si principalele echipamente. De asemenea, o serie de companii specializate si-au adus contributia la realizarea navei in ceea ce priveste izolatiile, tapiteriile, mobilierul, echipamentele si instalatiile electrice, vopsitoria, protectia anticoroziva, dar si pentru sistemele de aer conditionat si ventilatie. Feribotul este primul dintr-o serie de doua nave comandate Grupului Damen de catre Guvernul Provinciei Newfoundland si Labrador din Canada.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De la Koudela la Schär, via Şovre

Nicolae GRECU

De la Koudela la Schär, via Şovre

Corectitudinea politică în sport începe să însemne respectarea ad litteram a unor reguli, indiferent cât de stupide ar fi.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

În acest episod, autorul serialului se referă critic la încercările unui cunoscut etnolog contemporan de a impune ideea existenţei unui „mit fondator” românesc, bazat pe figura împăratului roman Traian, cuceritor al Daciei.

Iar şi iar despre pocăinţă

pr. Constantin STURZU

Iar şi iar despre pocăinţă

Pocăinţă nu se poate face decât în timp. Când se termină timpul, omul nepocăit "se încremeneşte în moleşeala sufletului şi în nesimţire". Există şi atunci un soi de pocăinţă, dar "pocăinţa lui de acolo este un regret pentru viaţa lui greşit trăită, dar unit cu neputinţa de a se mişca din ea" (Părintele Dumitru Stăniloae). 

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Ideile vehiculate în rubrica de azi, aparţinând marelui filozof francez Rémi Brague (1947-), deşi par străine de tărâmul economiei, au un rol important în înţelegerea modului cum s-au născut şi consolidat valorile şi instituţiile occidentale care caracterizează azi o naţiune civilizată, inclusiv sub raport economic.

pulspulspuls

Un deştept Grămadă

Un deştept Grămadă

Până mai ieri, indiferent de guvern, PSD sau PNL, fostul dipotat local PMP Grămadă avea numai cuvinte de laudă despre orice ministru al Sănătăţii.

Caricatura zilei

Mita-n mască

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.