Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Nebunia din aeroporturi abia începe: Greva angajaţilor ROMATSA este legală

GALERIE
Aeroportul Otopeni
  • Aeroportul Otopeni
- +

Greva angajaţilor ROMATSA este legală, a decis Tribunalul Bucureşti. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel în termen de zece zile. Avocatul Romatsa - care a contestat în instanţă greva declanşată de Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România - a susţinut, la Tribunalul Bucureşti că semnăturile strânse de sindicatul companiei în vederea declanşării grevei nu mai sunt valabile deoarece au fost adunate în noiembrie anul trecut, în timp ce avocatul sindicaliştilor a arătat că instituţia nu are un buget aprobat pe anul 2017, nu există controlori de trafic suficienţi, în schimb personalul administrativ este foarte numeros. 

La începutul procesului, avocatul Romatsa a cerut încetarea grevei şi reluarea lucrului pe motiv că semnăturile membrilor de sindicat pentru acţiunea de protest au fost strânse în noiembrie 2016, înainte de demararea negocierilor dintre sindicat şi patronat. "Nu există un mandat valid pentru greva sindicatului. Deja s-au făcut paşi înainte şi s-au demarat o serie de proceduri”, a susţinut apăratorul companiei.

La rândul său, avocatul sindicatului din Romatsa a arătat că membrii sindicatului au parcurs toate etapele prevăzute de lege. "Există procese-verbale de conciliere depuse la dosar. După acesta etapă nu s-a mai soluţionat nimic. Sindicatul nu consideră soluţionate o serie dintre cele 50 de revendicări. Revendicările angajaţilor sunt profesionale şi de text. La acest moment nu există un buget întocmit şi avizat de Consiliul de Administraţie al Romatsa. Revendicările nu au legătură cu salariile, dar au legătură cu acest buget. Nu sunt controlori de trafic suficienţi. Sunt turnuri de control din ţară care funcţionează cu trei oameni. Pentru a face noi angajări trebuie buget, buget care nu există. Oamenii lucrează ore suplimentare şi nu pot fi lăsaţi liberi deoarece nu are cine să între în tură. Nu sunt controlori de trafic dar există un număr foarte mare de personal administrativ”, a susţinut apărătorul sindicaliştilor, care a completat că, din punctul său de vedere, greva este legală şi a cerut instanţei să respingă contestaţia Romatsa. 

Consilierul Ministerului Transporturilor, instituţie care are în subordine Romatsa, a arătat că planul de performanţă al controlorilor de trafic trebuie schimbat de Comisia Europeană. Răspunsul sindicaliştilor a fost acela că traficul deasupra României a crescut cu 18 la sută după ce a fost închis spaţiul aerian al Ucrainei, iar ministerul nu a făcut nimic în ultimii doi ani pentru a reglementa planul de performanţă al controlorilor de trafic. Greva controlorilor de trafic aerian - declanşată la ora 9.00 - a fost suspendată la ora 13.00, însă negocierile continuă, potrivit purtătorului de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Alecu Florin Diaconu. ”Conflictul de muncă nu s-a încheiat, el rămâne deschis, iar greva generală poate fi reluată, cu condiţia de a o anunţa cu minimum două zile în avans. E important şi ce se hotărăşte azi la tribunal”, a spus Diaconu, pentru News.ro.

 Pe durata grevei, şase zboruri operate de compania low-cost Ryanair au fost anulate marţi, 18 curse ce trebuiau să aterizeze pe aeroportul Henri Coandă au avut întârzieri de până la trei ore, în timp ce alte 16 curse ce trebuiau să decoleze au întârzieri de aproape două ore şi jumătate, potrivit datelor de pe site-ul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care operează aeroportul din Otopeni. 

 La sosire, cea mai mare întârziere o are o cursă Blue Air care vine din Roma şi trebuia să aterize la Otopeni la ora 12.10, însă este programată pentru ora 15.00. La decolare, cea mai întârziere este la zborul Wizz Air de la Lisabona, care trebuia să aterizeze la ora locală 14.40 şi se estimează că va ajunge la ora 16.50. Greva a devenit o certitudine luni, după ce ultimele negocieri de la Ministerul Transporturilor au eşuat, iar călătorii nu pot afla din timp informaţii despre ce curse sunt anulate sau întârziate.

    

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri