De Business

Punem punctul pe știi

„Nici bine nu urcă și vrea muzică”. Nu numai clienții Bolt/Uber au nemulțumiri, ci și șoferii față de clienți. Cele mai frecvente situații

joi, 06 februarie 2025, 15:00
3 MIN
 „Nici bine nu urcă și vrea muzică”. Nu numai clienții Bolt/Uber au nemulțumiri, ci și șoferii față de clienți. Cele mai frecvente situații

Nu doar clienții care utilizează Bolt sau Uber se confruntă uneori cu situații neplăcute, ci și șoferii care colaborează cu aceste platforme. Deși serviciile de ride-sharing oferă flexibilitate și posibilitatea de a câștiga bani în propriul ritm, există numeroase provocări pe care șoferii le întâmpină în timpul curselor.

 

Una dintre cele mai frecvente probleme raportate de șoferi este comportamentul clienților. De la pasageri care urcă în stare de ebrietate și devin agresivi, la cei care refuză să plătească sau fac mizerie în mașină, experiențele pot varia considerabil.

„N-a plătit. Nu i-am mai spus nimic, m-am bucurat că a plecat”

„Noaptea sunt cei mai mulți dubioși. Mi s-a întâmplat să nu fiu atent la cine urcă și apoi să stau toată cursa stresat că i se face rău clientului care s-a așezat chiar în spatele meu, sau pot fi pus chiar eu în pericol. Urcase un bărbat care sigur avea probleme grave de sănătate. Toată cursa a stat lipit de scaunul meu. Inițial am crezut că era beat, pentru că vorbe incoerent și avea gesturi necontrolate. La finalul cursei, care din fericire a fost scurtă, a coborât brusc, fără să mai plătească. Nu i-am mai spus nimic, m-am bucurat că a plecat”, a declarat un șofer de Uber/Bolt din Iași.

„Vor neapărat muzică”

 O altă situație întâlnită tot mai des de șoferi este aceea în care pasagerii le cer telefonul pentru a-și pune muzică. Deși acest lucru poate părea un gest inofensiv, în unele cazuri poate deveni problematic.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

„Nici bine nu urcă în mașină și vor neapărat muzică. Întreabă dacă se pot conecta la Bluetooth sau îmi zic să le pun eu de pe telefonul meu. Când vor altă piesă, cer telefonul ca să pună ei muzică. În general, asta pățesc cu adolescenții și tinerii”, a precizat un alt șofer.

De asemenea, unii șoferi se confruntă cu curse false sau cu pasageri care anulează în ultimul moment, afectând timpul și câștigurile acestora. Evaluările negative nejustificate sunt o altă problemă, deoarece pot avea un impact direct asupra activității lor pe platformă.

Există și cazuri în care șoferii sunt puși în situații incomode, cum ar fi solicitări de a transporta mai multe persoane decât permit normele de siguranță sau cereri de a opri în locuri periculoase.

Nemulțumirile clienților Bolt/Uber

 Mulți pasageri sunt nemulțumiți de creșterea bruscă a prețurilor în perioadele de vârf, pe vreme rea sau în anumite zone aglomerate. Tarifele pot ajunge să fie de două sau chiar trei ori mai mari decât în mod normal, ceea ce duce la frustrare și acuzații de “prețuri nejustificate”.

Un motiv frecvent de nemulțumire este faptul că șoferii anulează cursele prea des, mai ales dacă destinația nu le convine sau dacă cursa nu este suficient de profitabilă. Acest lucru poate lăsa pasagerii în situații neplăcute, mai ales noaptea sau în zone mai puțin circulate.

Utilizatorii Bolt/Uber se mai plâng că șoferii întârzie mai mult decât estimează aplicația, fie din cauza traficului, fie pentru că aceștia acceptă curse de la distanțe prea mari. În unele cazuri, clienții așteaptă mai multe minute, doar pentru ca șoferul să anuleze cursa în ultimul moment.

De asemenea, conform forumurilor de comunicare online („Reddit”), există plângeri despre șoferi care conduc agresiv, nu respectă regulile de circulație sau sunt nepoliticoși.

Critici de internaut

„Nu știu de ce dar parcă băieții ăștia, mai ales cei din BT, SV, NT, VS, de pe Bolt, întrec orice măsură de nesimțire. Parchează unde vor, întorc unde vor ei, dacă le atragi atenția, frumos, îți râd în nas sau eventual te înjură… Mi se pare că a devenit orașul ăsta «no mans land», fiecare trăiește după regulile proprii. Ieri mergeam spre casă, strada cu două benzi, câte una de sens, 1/2 blocată: șofer Bolt pe avarii, din sens opus trafic. Am stat să așteptăm amândoi comanda”, a scris recent un internaut pe „Reddit”.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii