
Noi dezvăluiri incendiare despre firma ieșeană FameUp și Călin Georgescu. Ce spunea ZdI la sfârșitul lui noiembrie?

Firma ieșeană FameUp a intrat din nou în atenția publicului. Publicația online snoop.ro a publicat o investigație care arată că banii din campania TikTok pentru controversatul candidat Călin Georgescu ar fi fost plătiți de către PNL.
„Ziarul de Iași” a scris despre acest aspect încă de la începutul scandalului. Unul dintre acționarii FameUp a declarat pentru ZdI că firma ieșeană nu a făcut campanie pentru Călin Georgescu, ci pentru un alt candidat, care din „păcate ar fi luat un scor foarte mic”.
Snoop a aflat că ANAF a descoperit în aceste zile că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF. Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtate chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania.
Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”. Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al Expert Forum. Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
De asemenea, o analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de liberali arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL. Cu exact aceeași platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
Într-un articol publicat de ZdI în data de 28 noiembrie 2024, Bogdan Gheorghiu, unul dintre acționarii companiei FameUp, spunea următoarele: „Eu nu ştiu de așa ceva. Noi nu i-am făcut campanie lui Călin Georgescu. S-a lăsat un zvon aiurea. Am făcut campanie altui candidat, care din păcate a obținut un scor foarte mic, dar nu lui Călin Georgescu. Oricum, eu sunt doar un simplu acționar la Fame Up. Acționarul principal este fondatorul, el ia deciziile pe partea de business, el e și administratorul firmei”.
Când reporterul ZdI a insistat cu întrebările Gheorghiu a spus că este vorba despre Nicolae Ciucă, candidatul PNL la funcția de președinte.
Publicitate și alte recomandări video