Noi probleme pentru aeronavele companiei Boeing. Unele avioane pot avea o componentă ce provoacă probleme cu cârma, avertizează SUA
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) din Statele Unite a avertizat că peste 40 de operatori străini ar putea folosi avioane Boeing 737 cu cârme ce includ componente de natură să reprezinte un risc pentru siguranța aeronavei, anunță Reuters, citați de HotNews.
NTSB a emis marți recomandări de urgență privind siguranța aeronavelor Boeing 737, acestea avertizând cu privire la pericolul blocării cârmei avionului. Recomandările au fost formulate la finalul unei anchete ce privind un incident din luna februarie în care a fost implicat un avion operat de compania americană United Airlines.
Agenția guvernamentală americană a dezvăluit luni că a aflat că doi operatori străini au înregistrat incidente asemănătoare în 2019, legate de actuatoarele de ghidare la rulare.
Aceste componente sunt părți dintr-un sistem automatizat de control care se ocupă de stabilitatea direcțională a avionului, asigurând că acesta rămâne pe traiectoria corectă pe parcursul fazelor de rulare (înainte de decolare, în timpul acesteia sau la aterizare).
„Suntem îngrijorați de posibilitatea că celelalte companii aeriene nu știu despre prezența acestor actuatoare la avioanele lor 737”, a declarat Jennifer Homendy, președintele NTSB, într-o scrisoare transmisă Administrației Federale pentru Aviație (FAA) din SUA.
Problema cu actuatoarele ce controlează cârma, o nouă lovitură pentru Boeing
Anunțul reprezintă o nouă lovitură pentru Boeing, care s-a confruntat cu o serie de aparent nesfârșită de probleme legate de siguranța aeronavelor pe care le produce după ce în luna ianuarie o ușă a unui avion Boeing 737 MAX 9 operat de Alaska Airlines s-a desprins în zbor din cauza unor șuruburi lipsă.
Investigația de față a NTSB a vizat însă un incident separat ce a avut loc pe 6 februarie, când pedalele prin care piloții controlează cârma avionului Boeing 737 MAX s-au blocat în poziția „neutru” în timpul unei aterizări pe aeroportul din Newark.
Nicio persoană dintre cei 161 de pasageri și membri ai echipajului nu a fost rănită ca urmare a incidentului.
NTSB a precizat anterior că în Statele Unite nu mai există avioane 737 care folosesc actuatoarele cu probleme. Acestea fuseseră instalate în unele aeronave 737 MAX și în avioane 737 NG din generația anterioară, care au inclus un sistem opțional de aterizare.
Publicitate și alte recomandări video