Noul Korando, un SUV surprinzător
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 21.04.2021

Noul Korando, un SUV surprinzător

GALERIE
Korando2
  • Korando2
- +

Recent ajuns la cea de-a patra generaţie, Ssangyong Korando este o opţiune demnă de luat în seamă pentru cei care doresc un SUV. Are un aspect de SUV solid, un interior spaţios şi rafinat, dotări de excepţie, un comportament rutier ireproşabil, 5 stele la testele de siguranţă şi garanţie 10 ani! Preţurile promoţionale de lansare pentru acest nou model încep de la 17.990 euro pentru versiunea pe benzină şi 19.990 euro pentru versiunea diesel.

Toată lumea vrea astăzi SUV - nici nu e de mirare - vizibilitatea e mai bună, statura impozantă le mai taie din tupeu celor care, altfel, n-ar ezita să-ţi ignore proritatea şi să-ţi “ia faţa” şi, în plus, eşti mai liniştit la gândul că tracţiunea ta 4x4 ar putea să te scoată dintr-o situaţie în care ai ajuns cu ori fără voie. Iar dacă bugetul alocat pentru noua maşină nu este de model german premium, atunci cel mai des ajungi să îngroşi plutonul posesorilor de Grand Vitara. Dacă vrei să fii noncoformist însă, acum ai o opţiune - noul SsangYong de la Korando. În peisajul actual al SUV-urilor, populat cu modele din ce în ce mai rotunjite şi mai puţin potrivite pentru ieşirile pe drumuri neasfaltate, noul Korando este o surpriză plăcută. 
 
De la prima vedere îţi dai seama că acest model a fost proiectat din start să fie un SUV, cu linii moderne şi un aspect solid. De altfel, Ssangyong fabrică doar modele SUV (au şi un pick-up) şi o face foarte bine de mulţi ani. La capitolul motorizări există două opţiuni - diesel 1.6 de 136 CP (consum mixt 7,1 litri / 100 km) şi benzină 1.5 Turbo de 163 CP (consum mixt 5,5 litri / 100 km). Transmisia poate fi manuală ori automată (în ambele cazuri cu 6 trepte). Cea automată este de tip Aisin (japoneză) şi are trei regimuri de funcţionare - Normal, Sport şi Winter. Modelul de start în gamă vine cu tracţiunea faţă, iar sistemul 4x4 este opţional (costă în plus 1600 euro). 
 
 
Interiorul maşinii este spaţios, modern şi rafinat - din acest punct de vedere este la nivelul competitorilor germani. Ceasurile de bord au fost înlocuite de un ecran digital de 10.25 inch, cu o grafică foarte reuşită, iar şoferul poate alege ce informaţii să-i fie afişate. Pe consola centrală se află un ecran tactil prin care se pot accesa funcţiile sistemului audio, de navigaţie, dialog cu telefonul, sistemul fiind compatibil cu Android Auto şi CarPlay de la Apple. Pasagerii au foarte mult spaţiu la dispoziţie, atât pentru genunchi cât şi la cap, iar portbagajul e mai mare deât al competitorilor (551 litri). 
 
Lista cu sisteme inteligente care îl ajută pe şofer e foarte lungă:
- Sistem autonom de frânare de urgenţă,
- Autopilot adaptiv inteligent,
- Funcţie de asistare la ieşire din parcare,
- Alertă privind distanţa de siguranţă,
- Alertă şi intervenţie la trafi cul din spatele automobilului,
- Sistem de atenţionare a pornirii vehiculului din faţă,
- Sistem de menţinere a benzii de circulaţie,
- Asistent de schimbare a benzii,
- Asistent fază lungă,
- Sistem de monitorizare unghi mort,
- Alertă privind atenţia şoferului,
- Asistenţă la coborârea pantelor,
- Asistenţă la pornire în rampă,
- Protecţie activă împotriva răsturnării,
- Sistem de asistenţă la frânare,
- Semnal de oprire de urgenţă,
- Recunoaşterea şi afişarea indicatoarelor de circulaţie. 
 

Cum se conduce 

Modelul testat avea cutia automată, care funcţionează irepro-şabil şi face experienţa la volan mult mai relaxantă (fie că e vorba de mersul prin oraş ori extraurban). Pentru cei care vor să schimbe singuri treptele de viteze, există padele în spatele volanului. Atmosfera la bord este una foarte rafinată - cabina este foarte bine insonorizată, chiar şi la versiunea diesel, la ralanti ori la un regim normal de mers, motorul nu se aude şi nici nu există vibraţii (desigur, la turaţii mari, motorul se va face auzit). Ţinuta de drum este una confortabilă, direcţia este precisă, iar în off-road Korando se va descurca mai bine decât majoritatea competitorilor. 
 
În concluzie, Korando este un SUV care vine cu o mulţime de avantaje (preţ mic, interior elegant, garanţie mare, bun 4x4) şi merită să fie luat în considerare de cei care-şi caută acum o maşină nouă. 
Pentru informaţii suplimentare şi programarea unui test de conducere, contactaţi Open Auto Center Iaşi, tel. 0232.211.855, ssangyong.openautocenter.ro
 
Rezultatele testului EURONCAP (5 stele):
https://www.euroncap.com/en/results/ssangyong/korando/38099
 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Europa se loghează în reţea

Lucian DÎRDALA

Europa se loghează în reţea

Platforma digitală, accesibilă la adresa futureu.europa.eu (cu posibilitatea selectării limbii române), îi invită pe cetăţenii „obişnuiţi” să-şi spună părerea sau să reacţioneze la postările altora, operând asemenea unei reţele sociale.

Filmuletul zilei

opinii

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

Cristian Mandeal: „Minutul de calitate maximă în concert este rezultatul orelor multe de repetiţii” (I)

Alex VASILIU

Cristian Mandeal: „Minutul de calitate maximă în concert este rezultatul orelor multe de repetiţii” (I)

Sigur că tot talentul, pregătirea minuţioasă şi inspirată la Conservatorul din Bucureşti cu profesorul Constantin Bugeanu (din păcate, rolul său de pedagog în formarea dirijorilor afirmaţi ulterior este trecut astăzi sub tăcere...), pregătirea permanentă după absolvire l-au detaşat pe Cristian Mandeal din rândurile generaţiei sale, dorinţa de a învăţa în continuare, de a-şi înfăptui concepţia interpretativă fructificând ocaziile apărute, i-au asigurat evoluţia. 

Epilare inghinală

Briscan ZARA

Epilare inghinală

Sunt multe studii despre cum afectează psihologia omului ceea ce vedem, auzim, simţim din exterior. La fiecare întindere de coardă are loc o excitare a neuronilor care provoacă senzaţii neplăcute persoanei, dar dacă lucrurile se repetă, neplăcerea dispare încetul cu încetul şi apare o oarecare toleranţă la acea senzaţie, poate chiar e înlocuită cu plăcere. Nu mai eşti afectat, nu te mai impresionează în sens rău. Asta nu înseamnă că devii mai puternic, ci mai nesimţit, mai rigid, mai greu impresionabil.

pulspulspuls

Un fakenews fain la Iaşi, care să marcheze câştiguri babane

Un fakenews fain la Iaşi, care să marcheze câştiguri babane

Atenţie mare în aceste zile nu numai la ştirile politice mai şugubeţe, stimaţi telespectatori, ci şi la alea economice mai săltăreţe, că şi de-aici pot sări iepuri după care să alergi de-ţi ies ochii din cap şi tot să nu-i prinzi. 

Caricatura zilei

Fără facebook

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.