Noul Papamobil este un Mercedes G electric

Acest modelul unic este realizat manual și e bazat pe noua clasă electrică G. Tradiția continuă: Mercedes-Benz furnizează mașini Vaticanului de aproape 100 de ani

duminică, 08 decembrie 2024, 10:19
3 MIN
 Noul Papamobil este un Mercedes G electric

Mercedes-Benz livrează maşini Vaticanului de 94 de ani, iar în ultimii 45 de ani, Papa a folosit renumitul “Papamobil” bazat pe Mercedes-Benz G-Class. Acum, pentru prima dată, Papamobilul de la Mercedes-Benz este complet electric: CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Källenius, și membrii echipei implicate au predat personal acest vehicul special și unic.
Acest lucru înseamnă că Papa va călători fără emisii la nivel local cu ocazia Jubileul – 2025 ,un eveniment care are loc doar la fiecare 25 de ani și unul pentru care milioane de pelerini sunt așteptați la Roma. Vehiculul îndeplinește cerințe ridicate și a fost dezvoltat în strânsă cooperare cu Vaticanul special pentru utilizarea Papei. Transmisia sa electrică, adaptată la vitezele deosebit de scăzute necesare pentru aparițiile publice, contribuie la realizarea enciclicei “Laudato Si”.
La predare, Ola Källenius a mulțumit Papei Francisc și tuturor celor implicați și a declarat: “Papa Francisc este primul papă care călătorește într-un Mercedes-Benz complet electric. Aceasta este o onoare specială pentru compania noastră şi aş dori să mulţumesc Sanctităţii Sale pentru încrederea sa.”
O echipă de specialiști din Graz , Sindelfingen și Roma au lucrat împreună timp de aproximativ un an la noul Papamobil. Proiectul a fost gestionat de echipa din Roma, în timp ce trenul de rulare electric a fost adaptat de echipa din Graz. Experții de la Sindelfingen au produs caroseria, accesoriile interioare și echipamentele personalizate, folosind măiestria tradițională.
Transmisia electrică a noului G580 cu tehnologie EQ a fost adaptat pentru a utiliza pe deplin avantajele celor patru motoare cu roți apropiate în scopul special al călătoriilor la viteze mici, din cadrul aparițiilor publice.
În spate, bancheta a fost înlocuită cu un scaun unic poziționat central și reglabil pe înălțime. Acest scaun principal pivotant face posibilă deplasarea flexibilă și adresarea unui public din diferite unghiuri. În spatele scaunului unic, două scaune individuale au fost integrate în stânga și în dreapta pentru pasagerii suplimentari.
Acoperișul a fost îndepărtat la stâlpul B, iar stâlpul B în sine a fost armonios tranziționat în peretele lateral pentru a crea un profil lateral inconfundabil. În caz de ploaie sau condiții meteorologice nefavorabile, un hardtop separat oferă protecție ocupanților. Ușa din spate stângă a fost îndepărtată și reconstruită de specialiștii – în stilul tradițional de coachbuilding – dintr-o singură bucată și sudată fără probleme în caroserie.
Pe partea dreaptă, balamalele ușii din spate au fost mutate în partea opusă.La fel ca în cazul papemobilelor anterioare, vehiculul este vopsit în alb perlat clasic la exterior.

 

 

O tradiție îndelungată: Istoria vehiculelor Mercedes-Benz pentru Vatican

Mercedes-Benz produce vehicule pentru capul Bisericii Catolice și pentru călătoriile și aparițiile sale publice de aproape 100 de ani. Primul vehicul de acest tip a fost un Nürburg 460 Pullman Saloon pentru Papa Pius XI din 1930. În anii 1960, John XXIII a primit un Landaulet de 300, cu transmisie automată și ampatament extins. Succesorul său, Paul VI, a folosit inițial un 600 Pullman Landaulet, iar mai târziu un 300 SEL –, de asemenea, un Landaulet. În anii 1980, John Paul II a folosit primul vehicul numit oficial Popemobile pentru evenimente în Piața San Pietroun model G modificat din seria 460. Din 2002, el a folosit seria 463 G 500, care a fost folosită și de succesorii săi Benedict XVI și Francis. Uneori au fost folosite și mașini special concepute, bazate pe Mercedes-Benz M-Class și GLE. După retragerea lor din serviciu, unele dintre papemobile au fost plasate pentru vizionare în Vatican și Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.

Etichete: Mercedes G, papa, Papamobil

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii