
Autostrada A8 rămâne prioritară și în noul program de guvernare: promisiuni noi pentru vechiul proiect de infrastructură

Autostrăzile A7 și A8 vor fi în continuare obiective de investiții prioritare. Așa scrie în programul de guvernare prezentat ieri Parlamentului.
Noul Guvern de la București se angajează să păstreze autostrăzi și drumuri expres între prioritățile sale de investiții. Potrivit programului de guvernare, „fără a ne limita la această enumerare, investițiile prioritare pe fiecare sector de transport sunt” autostrăzile A7 și A8, menționate alături de A1 (Sibiu-Pitești, Lugoj-Deva), Centura Bucureștiului și A3 (Tg. Mureș-Cluj-Oradea). Cu precizarea că, în vreme de Autostrada Unirii este Tg. Mureș-Iași-Ungheni, Autostrada Moldovei este trecută Ploiești-Pașcani.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Dacă modernizarea rețelei feroviare nu se va mai face în Moldova, excepție va face Prutul, graniță unde e vizată creșterea capacității de procesare a vămilor și întărirea legăturilor rutiere și feroviare – „cu prioritate cea între Moldova și viitoarea Autostradă A8”.
„Investițiile pe A8 sunt gestionate defectuos”
De altfel, „Ziarul de Iași” a prezentat mai multe semne ale încetinirii activității pe primul lot intrat în lucru pe traseul A8, Moțca-Tg. Neamț. Asociațiile pro-autostradă au invocat riscul pierderii banilor alocați prin PNRR pentru A7 și pentru acest capăt al A8, deși sunt semne că punctul terminus prevăzut inițial pentru anul viitor va fi prelungit.
„Există serioase şi pe deplin justificate semne de îngrijorare cu privire la modul defectuos în care este gestionată derularea investițiilor în loturile de autostradă din regiunea Moldovei de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe Autostrada Unirii A8. Situația a devenit cu atât mai revoltătoare cu cât, deși lucrările pe lotul A8 Leghin-Moțca au fost demarate încă din luna februarie, constatăm că ne aflăm în fața unui șantier abandonat de către constructor”, au atras atenția cei de la „Moldova Vrea Autostradă”, după o incursiune cu drona pe traseul celor 30 km.
„Autostrada Unirii A8 avansează cu toate frânele trase”, avertizează și cei de la asociația „Hai că se poate!”, care amintesc că „de mai bine de trei ani solicităm public Guvernului României, Președinției și Parlamentului ca autostrăzile A8, A0, A1, A3 și A7 să fi e declarate proiecte strategice naționale de interes major, prin includerea lor în temele prioritare ale CSAT – Consiliul Suprem de Apărare a Țării”. „România nu se poate construi pe două viteze, cu regiuni conectate și regiuni condamnate”, încheie un comunicat al asociației primit la redacție.
Publicitate și alte recomandări video