Din examinator, a devenit câştigător. Bulgariu a băgat mâna în gâtul Aeroportului

Noul șef al Aeroportului, supărat că i-a rămas imaginea pătată. „M-aţi văzut violent“?

luni, 14 mai 2018, 02:00
4 MIN
 Noul șef al Aeroportului, supărat că i-a rămas imaginea pătată. „M-aţi văzut violent“?

Noul şef al aerogării a declarat că „principalul obiectiv este modernizarea aeroportului; va fi făcut un masterplan pe termen lung“.

Concursul pentru şefia Aeroportului Internaţional Iaşi a avut un final anti­cipat: noul director general este Că­tălin Bulgariu, unul dintre liderii PSD Iaşi. La primul concurs pentru această funcţie, Bulgariu a fost în Comisia de selecţie, iar candidaţi cu o experienţă semnificativă în industria aeronautică au fost respinşi. La reluarea concursului, Bulgariu s-a decis brusc să participe, în condiţiile în care, anterior, a avut acces la toate documentele depuse de candidaţii respinşi.

Numirea lui Bulgariu are un puternic iz politic, iar cei patru ani pe care acesta îi va petrece în fruntea aerogării vor arăta cât de mult sau cât de puţin va fi subsumat aeroportul din punct de vedere politic.

„Principalul meu obiectiv este modernizarea aeroportului, va fi făcut un masterplan pe termen lung“, a declarat ieri Bulgariu, în aceeaşi zi în care au fost validate rezultatele concursului de către Consiliul de Admi­nistraţie (CA).

Cătălin Bulgariu este licenţiat în economie, domeniu în care a susţinut o teză de doctorat în 2009. A profesat până acum câţiva ani, de ceva vreme preferând calitatea de membru în consiliile de administraţie ale unor instituţii de stat: Studioul Teritorial de Radio Iaşi, Ecopiaţa, Spitalul de Recu­perare şi, de anul trecut, RA Aeroportul Iaşi. Pentru toate aceste funcţii, Bul­gariu a beneficiat de sprijin direct sau indirect din partea PSD.

Controversele din jurul noului director general

În trecut, Cătălin Bulgariu a fost aliat cu primarul Mihai Chirica, dar, în 2016, între cei doi a intervenit o „ruptură“. Surse politice precizau atunci că edilul şef al Iaşului a refuzat să-l sprijine pe Bulgariu pentru o funcţie de viceprimar, refuz ce l-a determinat pe Bulgariu să-şi dea demisia atât din PSD, cât şi din Consiliul Local în care fusese proaspăt ales pe lista partidului. Ulterior, acesta a revenit asupra primei decizii. Aceleaşi surse indicau, în 2016, că principalele motive ale re­fuzului lui Mihai Chirica au constat în existenţa alianţei PSD-ALDE (ALDE „revendicase“ o poziţie de viceprimar, iar cealaltă funcţie era deja promisă lui Gabriel Harabagiu – consilier PSD la acea vreme), dar şi două episoade care nu-i fac cinste noului director general.

În 2015, conform mai multor surse social-democrate, Bulgariu a avut două ieşiri violente împotriva unor lideri locali ai PSD, nimeni alţii decât Maricel Popa şi Gheorghe Nichita. Primul a fost luat la rost şi îmbrâncit în septembrie 2015 pe motiv că soţia lui Cătălin Bulgariu fusese transferată de la Oficiul ieşean pentru Protecţia Con­sumatorului la Timişoara. Al doilea a păţit-o în acelaşi an, cu patru luni mai înainte, când, într-un loc public şi în prezenţa mai multor membri de partid, a fost înştiinţat de Bulgariu, cu care se afla la aceeaşi masă, că îi va scoate „gărgăunii din cap“.

„M-aţi văzut pe mine vreodată violent?“, a spus ieri, telefonic, Bulgariu, fiind nemulţumit că „Ziarul de Iaşi“ a reamintit publicului cele două episoade.

În prezent, Bulgariu este perceput ca un apropiat al actualei conduceri a PSD, filiala fiind condusă de Maricel Popa. În acelaşi timp, Popa este preşedinte al Consiliului Judeţean, instituţie sub autoritatea căreia se află aeroportul. În trecut, Popa a negat că s-a implicat în vreun fel în concursurile desfăşurate la aerogara ieşeană.

Bulgariu: Nu mai facem dezvoltare de azi pe mâine

Dincolo de controverse şi de suspiciunea privind un sprijin politic în accederea în funcţie, reluarea proiectului de modernizare este un pas obligatoriu pentru ca aerogara să-şi consolideze poziţia câştigată în ultimii şase ani la nivel naţional.

„În CA s-a stabilit realizarea unui masterplan pentru dezvoltarea pe termen lung a ae­roportului pentru a nu mai face dezvoltare de azi pe mâine care poimâine să fie deja depăşită din punct de vedere tehnic şi al capacităţii de ope­rare. Urmează să facem acest masterplan şi să dăm drumul la proiectele de investiţii pe POIM (program de finanţare europeană, n.r.) în perioada imediat următoare“, a comentat Că­tălin Bulgariu. 

Noul director al aerogării a adăugat că masterplanul va analiza inclusiv proiectul de dezvoltare propus în 2007 şi oportunitatea reluării implementării acestuia.

„Trebuie să nu creăm din nou o investiţie care în 2-3 ani să devină deja insuficientă. Încercăm să găsim etapizarea şi modul în care aeroportul să opereze astfel încât să poată fi asigurată dezvoltarea aero­gării în următorii 20 de ani, nu doar pe următorii 2-3 ani“, a conchis Bul­gariu.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii