anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

sambata, 25.06.2022

Noul SRU, prezentat ieri oficial de Ministerul Sănătăţii la Iaşi: va fi mai mare şi mai scump. Cum vom ajunge acolo?

GALERIE
SRU_Picture5
  • SRU_Picture5
- +

Ieri, la Iaşi, reprezentanţii Ministerului Sănătăţiii au anunţat lansarea proiectului ce vizează construirea viitorului Spitalul Regional de Urgenţă. Există noutăţi faţă de cele prevăzute în studiul de fezabilitate. Spitalul va costa cu 20% mai mult decât se preconizase, dar, în schimb, va avea mai multe paturi de ATI. Primarul şi şeful CJ au prezentat şi noile planuri pentru infrastructura din zonă.

 

SRU va fi amplasat pe strada Moara de Vânt nr. 225, la o distanţă de 9 kilometri de centrul oraşului, şi va avea 850 de paturi, dintre care 330 pentru îngrijiri medicale, 18 săli de operaţie.

“Construcţia are 7 niveluri, din care două subterane, cinci supraterane, două etaje sunt comune. Partea extinsă a clădirii se întinde pe trei etaje: subsol, parter şi primul etaj, iar o parte din clădire se extinde pe trei etaje suplimentare - etajele doi, trei şi patru. În zona de jos este şi partea de ambulatorii, partea de imagistică. Sus este zona de săli de operaţii. Sunt 18 săli de operaţii. Sunt trei turnuri, de la etajul doi la etajul cinci, în care se vor afla unităţile de spitalizare. Pe acoperişul clădirii va fi construit un helioport. Spitalul va avea 850 de locuri pentru internare continuă”, a explicat Cristina Gafton, manager de proiect în cadrul MS. Ordinul de începere a serviciilor de proiectare a fost semnat în luna martie.

“Noutatea, spre deosebire de studiul de fezabilitate , este o creştere cu 20% a costurilor, de la 500 milioane euro la aproximativ 600 milioane de euro. Este o variantă draft a devizului general. Studiul de fezabilitate a fost aprobat în 2019, înainte de pandemie. De atunci, au crescut preţurile la materialele de construcţie. Mai este o mică modificare în ceea ce priveşte structura de paturi. A mai crescut numărul de paturi ATI de la 72 la 86", a adăugat Cristina Gafton. În acest moment, SRU are asigurată finanţarea din două programe, unul POR 2014-2020, cel de-al doilea, care este încă în discuţii cu Comisia Europeană, Programul Operaţional de Sănătate, unde pe prioritatea 4 sunt circa 700 mil. euro nerambursabili. Suplimentar, pentru SRU Iaşi, pentru partea de cofinanţare naţională, Cristina Gafton a declarat că MS a contractat un împrumut de 250 milioane euro.

“În cazul în care costurile vor creşte şi nu pot fi acoperite integral de aceste programe, inclusiv acest împrumut poate fi mărit prin actualizare legislativă”, a adăugat aceasta.

Străzile conexe vor fi lărgite

Implicarea autorităţilor locale constă în principal prin finanţarea proiectelor de infrastructură conexe, cum ar fi drumul de acces şi utilităţile. „Noi am reuşit să impunem proiectantului de la viitoarea autostradă şi o legătură între spitalul Regional de Urgenţă pe lângă Aeroportul Iaşi şi mai departe să se intersecteze cu viitoarea autostradă, undeva în zona Aroneanu, pe lângă să spunem celelalte comunicaţii pe care le vrem să le legăm cu oraşul pe zona C.A. Rosetti şi pe mai departe prin asigurarea de utilităţi. Extraordinar de important este de ştiut faptul că acea zonă are nevoie de utilităţi majore, este o construcţie de peste 150.000 mp, ne trebuie cel puţin o staţie electrică de 50 de megawaţi, de care deja am discutat-o cu E.On, ne trebuie de asemenea o resursă de apă şi gaze naturale consistentă. Prin urmare, lucrăm la acest lucru şi avem prevăzute câteva locaţii în care să instalăm aceste noi capacităţi de utilităţi publice şi vom merge în paralel cu construcţia noului spital”, a declarat primarul Mihai Chirica. 

La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, a spus că au fost modificate şi proiectele de infrastructură. Şoseaua C.A. Rossetti va fi lărgită la două benzi pe sens. Tot două benzi pe sens va avea şi drumul judeţean 282G, pe o lungime de şase kilometri, care va face legătura între SRU, Aeroport şi viitoarea şosea de centură Iaşi Nord.

Discuţia cu municipalitatea este ca C.A. Rosetti din Podul de Fier până la rondul din Popricani să fie lărgit la două benzi pe sens, patru de toate, şi ne-am luat angajamentul, odată cu construirea Aeroportului: va fi şi cale de acces către SRU faptul că DJ 282G, practic 6 km de drum nou dinspre Aroneanu, să fie modernizat, reabilitat şi lărgit. Va asigura accesul la SRU şi la Aeroport.” a declarat Costel Alexe. Autorităţile locale şi centrale au dat asigurări că în acest an vor fi eliberate autorizaţiile pentru lucrările de infrastructură, iar din 2023 vor începe lucrările efectiv la SRU Iaşi.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.