Nu se mai găsesc constructori pentru plombarea sau refacerea unor drumuri judeţene: toţi întorc spatele
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Nu se mai găsesc constructori pentru plombarea sau refacerea unor drumuri judeţene: toţi întorc spatele

GALERIE
plombari Iasi
  • plombari Iasi
- +

Care sunt tronsoanele prioritare la plombe şi cât vor aştepta, în lipsă de firme amatoare? Şi la modernizare completă de drumuri, licitaţiile merg tot mai greu.

Licitaţia pentru atribuirea contractului cadru pentru lucrările de întreţinere pe drumurile judeţene a fost reluată alaltăieri. Prima încercare, lansată la începutul lunii martie, nu a atras amatori, deşi termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit până pe 16 aprilie. Acum, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor a împărţit acordul în două loturi, unul de 7,6 milioane de lei, iar al doilea de 5,8 milioane. Totodată, şi termenul de execuţie s-a scurtat, de la 8 la 6 luni. Ofertele sunt aşteptate până pe 27 mai. Banii destinaţi acordului au fost aprobaţi în şedinţa din februarie a Consiliului Judeţean.

Aşa cum am mai relatat, segmentele de drum pentru care au fost alocate finanţări mai consistente sunt Breazu-Forăşti, pe DJ 282 (10.000 mp de plombe), Podu Iloaiei-Popeşti, pe DJ 282D (8.000 mp), şi Iaşi-Ţibăneşti, pe DJ 248A (5.000 mp). Contractul de întreţinere se referă de asemenea la refacerile de dale din beton şi la lucrări pe drumurile pietruite.

Drumurile judeţene, greu de modernizat

În ce priveşte refacerea completă a unor drumuri, lucrurile merg tot greu. Atribuirea contractului de modernizare a drumului dintre localităţile Lespezi şi Vânători a eşuat, după ce ofertele depuse la licitaţia lansată în februarie au fost considerate neconforme (inacceptabile). Valoarea estimată a lucrărilor pe cei 5,7 km de drum este de 9,36 milioane de lei, iar criteriul de departajare - preţul cel mai scăzut. Lucrările erau preconizate să dureze nouă luni. Cel mai probabil, licitaţia va fi reluată. Este primul segment dintr-un lot de patru porţiuni de drum pentru modernizarea cărora CJ a recurs la un credit de 90,4 milioane de lei.

Un alt sector din acelaşi „pachet“, DJ 280D Ruginoasa-Heleşteni (6,5 km), a avut aceeaşi soartă la prima încercare de atribuire prin licitaţie: oferte neconforme (inacceptabile). Pentru modernizarea lui, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor pusese la bătaie ceva mai mult de 11 milioane de lei.

Dintre celelalte două segmente, DJ 208G Kogălniceni-Oboroceni şi DJ 249D Moreni-Grozeşti, doar primul a intrat în procedură de atribuire, şi acesta pentru a doua oară, DJADP alocând 7 milioane de lei pentru cei 5,4 km. Amintim că DJ 249D, cel mai lung dintre toate (aprox. 30 km), a fost contestat de consilierii opoziţiei, care au reproşat lipsa unui studiu de trafic.  În aceeaşi şedinţă, preşedintele CJ, Maricel Popa, s-a abţinut de la votul pe proiectul de hotărâre referitor la drumul Moreni-Grozeşti. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum s-au transformat o parte din mass media din câini de pază ai democrației, în agenți de propagandă și portavoce a autorităților

Alexandru LĂZESCU

Cum s-au transformat o parte din mass media din câini de pază ai democrației, în agenți de propagandă și portavoce a autorităților

Marea majoritate a jurnaliştilor români continuă să se închine la „icoanele” New York Times, Washington Post, CNN, The Guardian, nerealizând că acestea au deviat între timp semnificativ de la etica şi standardele tradiţionale ale jurnalismului.  

Filmuletul zilei

opinii

Câte ceva despre ororile nazismului

Nichita DANILOV

Câte ceva despre ororile nazismului

Realitatea din lagărele de naziste era atât de cosmetizată de aparatul de propagandă, încât chiar şi prizonierii proaspăt aduşi în vagoanele de vite sigilate aveau tendinţa să nu dea crezare sinistrelor zvonuri legate de exterminare. Ca să nu intre în panică, deţinuţii ce coborau din trenuri aveau parte de o privelişte aproape bucolică. E drept că exista sârmă ghimpată. Dar dincolo de sârmă domnea o ordine desăvârşită.

Povestea unui newsletter: Eminescu şi statistica

Ciprian IFTIMOAEI

Povestea unui newsletter: Eminescu şi statistica

Pe la începutul lunii decembrie 2021, mă pomenesc cu un telefon de la prietenul şi colegul Bogdan Pătărlăgeanu de la Direcţia de Comunicare a Institutului Naţional de Statistică (INS) cu propunerea de a colabora la un Newsletter pentru Ziua Culturii Naţionale (15 ianuarie) în care să surprindem crâmpeie din publicistica economică şi socială a poetului Mihai Eminescu, eventual, condimentate cu date statistice. Mai înainte de toate, prietenul Bogdan se interesă dacă ştiu ceva despre legătura lui Eminescu cu statistica, parcă, bănuind că am în lucru un studiu cu tema „Scurt istoric al statisticii oficiale în România” în care aveam câteva rânduri despre tema în cauză.

Atenţie la trend

Michael ASTNER

Atenţie la trend

În loc de motto: Jocurile minţii// cum mai reuşim noi/ să ne construim/ propriile capcane - cu cât mai sofisticate,/ cu atât mai durabilă/ propria închisoare.

pulspulspuls

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Aho aho, cetitori fraţi, staţi puţin şi nu mânaţi, căci pe astăzi Moşu’ vouă vă aduce brânză, ouă, dar şi niscai noutăţi din niscaiva zone mai mici ale politichiei ieşene pe care mulţi dintre noi le cam scosesem la pensie de câţiva ani, pe unii reprezentanţi chiar fără vechimea completă, ci pe caz de boală. 

Caricatura zilei

Pantaloni

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X