anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 23.09.2020

Nu se ştie când, dar vom avea autostradă la Iaşi cu 13 luni mai devreme

GALERIE
autostrada, cnair, studii, fezabilitate
  • autostrada, cnair, studii, fezabilitate
- +

CNAIR a modificat, din oficiu, calendarul serviciilor de proiectare a A8 Ungheni - Tg. Neamţ, reducând termenul de la 38 la 25 de luni. Prima lopată, în cel mai bun caz, va fi în 2024

Proiectul tehnic pentru autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni va fi realizat într-un interval de timp mai rapid faţă de cel estimat iniţial. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a modificat, din oficiu, calendarul serviciilor de proiectare a investiţiei. Iniţial, termenul era de 38 luni, dar, după rectificare, acesta a ajuns la 25 de luni. Modificarea operată de CNAIR a fost publicată în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP) în cadrul procedurii de licitaţie. Valoarea contractului se ridică la peste 73 milioane lei, iar ofertele pot fi depuse până la începutul lunii octombrie. Potrivit CNAIR, în cel mult 4 luni de la semnarea contractului va fi stabilită varianta optimă de traseu, în acest sens urmând a fi studiate două scenarii. Ulterior, în termen de 12 luni trebuie predat şi recepţionat studiul de fezabilitate.

Proiectul tehnic şi detaliile de execuţie trebuie să fie întocmite şi transmise cel târziu în 21 de luni, iar ultimele 4 luni ale contractului sunt rezervate verificărilor documentaţiilor tehnice elaborate şi depunerea cererii de finanţare: acest tronson din autostrada A8 (Iaşi – Tg. Mureş) ar urma să fie construit cu bani europeni. Un scenariu optimist ar fi ca CNAIR să semneze contractul cu adjudecatarul licitaţiei până la sfârşitul lunii noiembrie 2020, iar toate documentaţiile să fie gata până în ianuarie 2023. Ulterior, CNAIR ar putea lansa licitaţia de execuţie şi, în paralel, să facă demersurile pentru obţinerea fondurilor europene. În cel mai bun caz, prima lopată la acest tronson de autostradă ar putea fi în anul 2024.

Între timp, CNAIR a semnat alte două contracte pentru realizarea de studii de fezabilitate la un proiect de interes pentru Iaşi şi întreaga regiune: drumurile expres Paşcani - Suceava şi Suceava - Siret. Licitaţiile au fost adjudecate de către asocierea de firme Search Corporation - Egis România - Egis International. Cele două tronsoane asigură continuitatea autostrăzii A7 spre nordul ţării. Pentru drumul expres Paşcani - Suceava (61 km) valoarea contractului se ridică la 11,7 milioane lei, iar în cazul Suceava - Siret (41 km) valoarea este de 10 milioane lei. În ambele situaţii, fondurile sunt asigurate din surse europene. De precizat că pe întreg sectorul Paşcani - Siret, proiectanţii vor studia şi posibilitatea realizarea drumului în regim de autostradă, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul analizei sectorului Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani: iniţial, s-a discutat despre drum expres, dar studiul făcut de specialişti a arătat că variantă optimă este să fie construită o autostradă. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cifre, voturi şi coaliţii (III)

Lucian DÎRDALA

Cifre, voturi şi coaliţii (III)

Fără a uita că duminică votăm în alegeri locale, că răspunsul la întrebarea unui operator este altceva decât votul şi că scorurile din sondaje nu „călătoresc” de la un scrutin la altul, ar fi realist să observăm, totuşi, că PNL nu are motive majore de insatisfacţie.

Filmuletul zilei

opinii

Perfectul diplomat

Florin CÎNTIC

Perfectul diplomat

A plecat dintre noi, săptămâna trecută, unul dintre cei mai eleganţi şi influenţi, la nivel internaţional, oameni pe care i-a avut vreodată Federaţia Română de Fotbal: Mircea Pascu.

O istorie de plâns în batiste

Radu PĂRPĂUȚĂ

O istorie de plâns în batiste

Cuvinte mici, dificultăţi mari

Ioan MILICĂ

Cuvinte mici, dificultăţi mari

Printre românii trecuţi prin învăţătură ca Trăsnea prin şcoală, am auzit, în repetate rânduri, spusa că gramatica e „chestia aia” pe care trebuie să o înveţi cândva, când eşti mic, şi pe care o uiţi atunci când te faci mare. N-ai, dom’le, ce face cu ea! E aridă şi inutilă!

pulspulspuls

Cum a fost făcut “muci” Maricel Popa chiar de şeful lui?

Cum a fost făcut “muci” Maricel Popa chiar de şeful lui?

Noi înţelegem că emisiunile astea electorale sunt puse mai pe seară la teveuri, ca să aibă lumea răgaz să se uite la ele mai pe îndelete, dar nu le mai duceţi, bă nene, mult după ora 20, că iote ce se întâmplă cu ăştia ce au faimă să nu le prea ducă la ureche!

Caricatura zilei

Șoric

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.