#NuTeLăsaDusă, o campanie de prevenire a traficului de persoane
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

#NuTeLăsaDusă, o campanie de prevenire a traficului de persoane

GALERIE
Nu-te-lasa-dusa
  • Nu-te-lasa-dusa
- +

O amplă campanie de conștientizare #NuTeLasăDusă este organizată de către Renew Europe, prin europarlamentarul Ramona Strugariu, în parteneriat cu Freedom House România (FHr), Rețeaua de Organizații Neguvernamentale împotriva Traficului de Persoane (RoITP), Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică, și este o continuare a evenimentului organizat în luna decembrie 2020 – Împreună împotriva traficului de persoane. Campania își propune și să identifice riscurile asociate fenomenului traficului de persoane în România.

Pilonul central al campaniei este site-ul NuTeLasaDusa.ro, un spațiu destinat potențialelor victime ale traficului de persoane, ademenite prin metoda Loverboy, dar și prietenilor, familiilor sau apropiaților acestora. Site-ul oferă tuturor celor interesați explicații detaliate despre modul de operare al traficanților și recompune într-o relatare audio povestea reală a unei victime, pornind de la o serie de interviuri cu câteva supraviețuitoare ale fenomenului.

Potrivit statisticilor Comisiei Europene, România ocupă primul loc în topul statelor UE ca țară de proveniență a victimelor traficului de persoane. Între 2017-2018, din totalul celor 14.145 de victime ale traficului de persoane identificate de statele membre, cele mai multe proveneau din România. În numele iubirii, anual, mii de românce sunt ademenite, sechestrate și forțate să se prostitueze, în țară sau în străinătate. Pentru multe dintre acestea, poveștile frumoase de dragoste se transformă rapid în cele mai mari coșmaruri. Amenințate cu moartea, bătute și exploatate sexual, zeci de mii de românce ascund în spatele relației perfecte suferințe fără voce.

Prin intermediul platformei, cei interesați învață să recunoască semnele traficului de persoane și profilul unui posibil traficant, învață să spună NU abuzurilor și află cum se pot proteja. Scopul campaniei este acela de a aduna într-un singur loc toate aceste informații vitale și de le a face cât mai ușor accesibile, astfel încât să poată fi citite sau ascultate în câteva minute de către oricine, de pe mobil sau desktop.

Mesajul campaniei este promovat pe rețelele sociale, cu prioritate către tinere cu vârste între 14 și 27 de ani, principalul grup vizat de traficanți, și va fi diseminat prin difuzare unor spoturi radio și prin colaborarea cu unii dintre cei mai cunoscuți creatori de conținut ai momentului.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Cosmin PAȘCA

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

Filmuletul zilei

opinii

Canonizare

Codrin Liviu CUȚITARU

Canonizare

„Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

Bogdan ILIESCU

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

pulspulspuls

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

Caricatura zilei

Urare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.