anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

Centrul de reparat elicoptere va sta la Aeroport lângă hangarul de reparat avioane. Un mare mister: cât se va plăti?

O afacere dubioasă din 2020 marca Popa-Rebegea la Aeroport, repusă pentru reparații pe masa CJ

GALERIE
heli-avia-aeroport-iasi
  • heli-avia-aeroport-iasi
- +

Concesiunea unui teren de două ori mai mare decât cel atribuit iniţial, lângă T3, se află pe lista proiectelor de hotărâre a şedinţei de azi a Consiliului Judeţean.

Cel mai interesant proiect de hotărâre pe de ordinea de zi a şedinţei CJ de azi e cel privind concesionarea unui teren aflat acum în incinta Aeroportului Iaşi pentru construirea unui hangar de mentenanţă a elicopterelor. Este, de fapt, reluarea unei proceduri iniţiate în mandatul trecut în condiţii dubioase - dar care a trecut prin Consiliul Judeţean ca prin brânză. Atunci, a fost vorba de închirierea unui teren în suprafaţă de 7.800 mp situat între drumul de acces la terminalele de pasageri şi platforma de staţionare a avioanelor, respectiv între T3 şi vechiul sediu al Aviaţiei Utilitare.

Contractul de concesiune încheiat în august 2020, cu doar o lună înainte de schimbarea culorii politice a conducerii CJ, atribuia contra 10.800 de euro/an suprafaţa respectivă tocmai firmei care propusese cu doi ani înainte o asemenea activitate la Aeroportul Iaşi. La data formulării propunerii, Heli Avia Service, firma care reprezintă în România interesele a două companii de peste Prut specializate în servicii de transport cu elicopterul, împlinea trei zile de când fusese înregistrată.

Scandalul a marcat mandatul PSD-ALDE prin impunerea concesionării pe baza unei simple hârtii semnate de fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie al aerogării, care era şi reprezentantul CJ în CA, Mitică Rebegea. Hârtia respectivă menţiona o şedinţă a administraţiei, care însă nu a avut loc, unde s-ar fi aprobat concesionarea. Liberalii aflaţi azi la conducerea CJ au protestat vehement atunci contra concesionării.

Anul trecut, aşa cum era de aşteptat, contractul a fost reziliat unilateral pentru a face loc proiectului T4, viitorul terminal de pasageri. Însă documentul a fost conceput ca un cec în alb pentru firma menţionată, care a şi deschis acţiune în justiţie. Asta, cu toate că pe terenul respectiv nu s-a întreprins nimic pentru construirea unei facilităţi pentru elicoptere. Vechiul contract încheiat pe 25 de ani nu prevedea niciun termen până la care să înceapă ori să fie finalizată investiţia, dar menţiona că rezilierea lui înainte de împlinirea celor 25 de ani poate fi motiv de solicitare de despăgubiri.

Procesul dintre Heli Avia şi CJ a fost suspendat până săptămâna viitoare, termen până la care părţile trebuie să arate că s-au împăcat. Terenul propus acum pentru concesionare este lângă Centrul Aerostar de mentenanţă a avioanelor şi are o suprafaţă de două ori mai mare, aproape 15,4 mii mp. Vicepreşedintele CJ Marius Dangă ne-a explicat că în această suprafaţă intră şi căile de acces - spre vechea pistă, respectiv spre viitorul drum de acces spre Aeroport dinspre Tătăraşi. Vicele administraţiei judeţului a mai spus că va fi organizată o licitaţie pentru atribuirea concesiunii, dar rămâne de văzut dacă procedura va avea tot „circuit închis”, ca în vara lui 2020. Atunci, anunţul a fost afişat nu pe platforma de achiziţii publice, ci pe site-ul CJ şi, potrivit şefilor fostei administraţii, publicat în Monitorul Oficial şi în două cotidiene. De asemenea, rămâne de văzut cât va fi redevenţa CJ. Pentru hangarul de alături, construit pe 16 mii mp, Aerostar plăteşte anual către CJ 10,5 mii euro, similar concesiunii anulate.

VEDEȚI ȘI:

Cât va costa cecul în alb dat de Popa şi Rebegea unor basarabeni, la Aeroport? - AICI

Tun de tun la Aeroportul Iași? 7800 mp dați pe ascuns unei firme suspecte. Popa tace - AICI

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Nimic de salvat

Pavel LUCESCU

Nimic de salvat

Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

opinii

Love story la “om la lună”

George PLEȘU

Love story la “om la lună”

Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

Tencuiala antiseismică

Neculai SEGHEDIN

Tencuiala antiseismică

Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

Metamorfozele lui Eugenides

Codrin Liviu CUȚITARU

Metamorfozele lui Eugenides

Deşi unii comentatori vorbesc despre o „moarte” a postmodernismului american - prin revenirea romanului recent la epic, la poveste -, în realitate nu asistăm acum decît la remodelarea vechilor structuri moştenite de la Barth sau Hassan şi la reconsiderarea funcţiilor esenţiale ale ficţiunii. Reabilitarea instrumentarului epic reprezintă contribuţia estetică a „generaţiei următoare”, în interiorul căreia strălucesc deja Jeffrey Eugenides (laureat al Premiului Pulitzer în 2003) şi Jonathan Franzen (distins cu National Book Award în 2001). 

pulspulspuls

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

PULS

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.