anunturi
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

miercuri, 18.05.2022

Centrul de reparat elicoptere va sta la Aeroport lângă hangarul de reparat avioane. Un mare mister: cât se va plăti?

O afacere dubioasă din 2020 marca Popa-Rebegea la Aeroport, repusă pentru reparații pe masa CJ

GALERIE
heli-avia-aeroport-iasi
  • heli-avia-aeroport-iasi
- +

Concesiunea unui teren de două ori mai mare decât cel atribuit iniţial, lângă T3, se află pe lista proiectelor de hotărâre a şedinţei de azi a Consiliului Judeţean.

Cel mai interesant proiect de hotărâre pe de ordinea de zi a şedinţei CJ de azi e cel privind concesionarea unui teren aflat acum în incinta Aeroportului Iaşi pentru construirea unui hangar de mentenanţă a elicopterelor. Este, de fapt, reluarea unei proceduri iniţiate în mandatul trecut în condiţii dubioase - dar care a trecut prin Consiliul Judeţean ca prin brânză. Atunci, a fost vorba de închirierea unui teren în suprafaţă de 7.800 mp situat între drumul de acces la terminalele de pasageri şi platforma de staţionare a avioanelor, respectiv între T3 şi vechiul sediu al Aviaţiei Utilitare.

Contractul de concesiune încheiat în august 2020, cu doar o lună înainte de schimbarea culorii politice a conducerii CJ, atribuia contra 10.800 de euro/an suprafaţa respectivă tocmai firmei care propusese cu doi ani înainte o asemenea activitate la Aeroportul Iaşi. La data formulării propunerii, Heli Avia Service, firma care reprezintă în România interesele a două companii de peste Prut specializate în servicii de transport cu elicopterul, împlinea trei zile de când fusese înregistrată.

Scandalul a marcat mandatul PSD-ALDE prin impunerea concesionării pe baza unei simple hârtii semnate de fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie al aerogării, care era şi reprezentantul CJ în CA, Mitică Rebegea. Hârtia respectivă menţiona o şedinţă a administraţiei, care însă nu a avut loc, unde s-ar fi aprobat concesionarea. Liberalii aflaţi azi la conducerea CJ au protestat vehement atunci contra concesionării.

Anul trecut, aşa cum era de aşteptat, contractul a fost reziliat unilateral pentru a face loc proiectului T4, viitorul terminal de pasageri. Însă documentul a fost conceput ca un cec în alb pentru firma menţionată, care a şi deschis acţiune în justiţie. Asta, cu toate că pe terenul respectiv nu s-a întreprins nimic pentru construirea unei facilităţi pentru elicoptere. Vechiul contract încheiat pe 25 de ani nu prevedea niciun termen până la care să înceapă ori să fie finalizată investiţia, dar menţiona că rezilierea lui înainte de împlinirea celor 25 de ani poate fi motiv de solicitare de despăgubiri.

Procesul dintre Heli Avia şi CJ a fost suspendat până săptămâna viitoare, termen până la care părţile trebuie să arate că s-au împăcat. Terenul propus acum pentru concesionare este lângă Centrul Aerostar de mentenanţă a avioanelor şi are o suprafaţă de două ori mai mare, aproape 15,4 mii mp. Vicepreşedintele CJ Marius Dangă ne-a explicat că în această suprafaţă intră şi căile de acces - spre vechea pistă, respectiv spre viitorul drum de acces spre Aeroport dinspre Tătăraşi. Vicele administraţiei judeţului a mai spus că va fi organizată o licitaţie pentru atribuirea concesiunii, dar rămâne de văzut dacă procedura va avea tot „circuit închis”, ca în vara lui 2020. Atunci, anunţul a fost afişat nu pe platforma de achiziţii publice, ci pe site-ul CJ şi, potrivit şefilor fostei administraţii, publicat în Monitorul Oficial şi în două cotidiene. De asemenea, rămâne de văzut cât va fi redevenţa CJ. Pentru hangarul de alături, construit pe 16 mii mp, Aerostar plăteşte anual către CJ 10,5 mii euro, similar concesiunii anulate.

VEDEȚI ȘI:

Cât va costa cecul în alb dat de Popa şi Rebegea unor basarabeni, la Aeroport? - AICI

Tun de tun la Aeroportul Iași? 7800 mp dați pe ascuns unei firme suspecte. Popa tace - AICI

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Alexandru LĂZESCU

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Într-un fel chiar şi Eurovisionul a arătat de ce mulţi europeni, mai ales cei din grupul nordic şi de pe flancul estic, nu au deloc încredere că o Europă suverană sub comandă franco-germană, decuplată de „anglo-saxoni”, le-ar putea asigura securitatea.

opinii

Cântăreţul cântăreţilor

Briscan ZARA

Cântăreţul cântăreţilor

Era o situaţie aproape incredibilă. E ca şi cum ai accepta la un concert de operă pe cineva care nu are voce decât de cântat sub duş, doar că să primească şi acela un salariu, din milă, din compasiune sau vreun interes. De fapt nu cred că exagerez dacă zic că în asta constau de fapt eşecurile pe bandă rulantă din toate domeniile de activitate din această ţară: lipsa de profesionalism a oamenilor.

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Cristina DANILOV

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Avem o provocare imensă, tocmai conștientizăm că sinuciderea există, că este o situație care necesită intervenție urgentă, că depășește situația în care cineva vrea doar să atragă atenția. Am auzit pe cineva spunând „Hai să vorbim despre sinucidere ca să nu mai vorbim despre sinucideri”, așa că va trebui, că ne place sau nu, să vorbim despre asta.

Preşedintele îngrijorării noastre

Mihai DORIN

Preşedintele îngrijorării noastre

Trăim vremuri grele, războiul e la fruntarii, starea de sărăcie şi depresie a populaţiei se adânceşte, iar ca un blestem cu repetiţie, clasa politică a coborât la cel mai de jos nivel de competenţă din toată istoria noastră post-decembristă. 

pulspulspuls

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Stimaţi ieşeni, vă oferim pe astăzi un pasaj, unul mic dar tare interesant, din rechizitoriul care a dus la condamnarea la 10 ani a fostului premare de Bucureşti Sorin Oprescu. 

Caricatura zilei

Grătar la bloc, în balcon

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X