O aventură de neuitat cu avionul de la Londra la Iași și 200 de oameni revoltați. Cum explică cei de la Wizz calvarul

vineri, 25 octombrie 2024, 05:17
4 MIN
 O aventură de neuitat cu avionul de la Londra la Iași și 200 de oameni revoltați. Cum explică cei de la Wizz calvarul

Un zbor anulat a însemnat pentru aproape 200 de oameni peste 24 de ore de așteptare pe Aeroportul Luton. Compania Wizz Air nu a reușit să asigure cazare pentru toți. Momente de panică la un alt zbor spre Iași: ambele grupuri de pasageri s-au bulucit la îmbarcare. Cum explică cei de la Wizz calvarul.

Pasagerii care se îmbarcaseră duminică seară pe Aeroportul Luton în cursa ce urma să-i aducă la Iași au avut o surpriză neplăcută: au fost coborâți din avionul companiei Wizz Air și îndrumați înapoi în sala de așteptare, apoi au parcurs check-in-ul înapoi, în aeroport. Unii mai norocoși, dacă se poate spune așa, au scăpat de partea cu urcarea/coborârea din avion.

CITESTE SI: Iadul Wizz Air

„Zborul trebuia să fie la ora 21.35. Pe la 21.15 au început scanarea biletelor, la poarta de îmbarcare. Au trecut mai bine de jumătate dintre noi, apoi s-au oprit fiindcă nu mai era loc pe scări. Ne-au ținut vreo 15-20 minute în picioare, apoi ne-au zis să ne întoarcem în sala de așteptare, fiindcă sunt niște probleme tehnice. La 22.55 ne-au spus că zborul e anulat și că va fi altul a doua zi (luni) după-amiază. Ne-au mai spus că vom fi anunțați pe e-mail de ora zborului și de cazarea pentru noaptea respectivă”, ne-a povestit Andreea, o tânără din Iași, cum a început calvarul. Dar cei care nu au fost înștiințați că zborul a fost anulat s-au panicat că nu vor primi e-mail nici cu noua oră a zborului.

Ore de așteptare după o noapte albă

Bilet pentru zborul respectiv a avut și directorul Arhivelor Naționale Iași, Florin Cîntic, care a relatat deja aventura în ziarul nostru. După miezul nopții au venit și informațiile de cazare – pentru familia Andreei, care constatat că drumul până acolo la ora aceea din noapte costa 70 de lire, respectiv pentru Florin Cîntic, care era anunțat că nu sunt locuri. În cele din urmă, aproape toți pasagerii și-au petrecut noaptea în aeroport.

Pe parcursul zilei de luni, ora 13 anunțată dimineață pentru zborul de întoarcere se îndepărta precum Fata Morgana, pe măsură ce timpul trecea. Cursa a avansat la ora 18, care s-a făcut 20, apoi 22. Între timp a început îmbarcarea pentru zborul obișnuit de luni seară de la aceeași oră 21.35. Curios e că pasagerii acestei curse fuseseră chemați și ei mai devreme la aeroport, povestește Andreea, pe motiv că vor decola la ora 14, astfel că sute de români, cei mai mulți ieșeni, au așteptat ore în șir avionul. De fapt, avioanele.

2 în 1 la îmbarcare

La rândul lui, Florin Cîntic relatează că pasagerii ambelor zboruri s-au bulucit la poarta de îmbarcare, în vreme ce personalul care verifica biletele părea că nu înțelege ce se întâmplă. „Cum nimeni nu putea garanta că mai există de fapt fantomatica a doua cursă, am asistat la un fel de pre-pogrom cu urlete disperate, cu copii țipând, cu violențe verbale și fizice. Au adus scutierii să calmeze lucrurile”, istorisește Florin Cîntic momentele tensionate de luni seară. „O întreagă nebunie, mai mare decât tot ce a fost până atunci”, rememorează Andreea acele momente.

CITESTE SI: Un sfert din avioanele Wizz Air intră în verificări. Ce curse vor fi afectate la Iaşi?

Până la urmă, avionul de luni seară a decolat, iar pasagerii de duminică seară au rămas în continuare pe aeroport. Pentru ei, a fost indicată Poarta 6 și ora 23, dar, după mai bine de 24 de ore petrecute în Aeroportul Luton, nimeni nu credea indicațiile personalului aeroportuar, ne-a spus Andreea.

Totuși, de data asta îmbarcarea a fost până la capăt, iar avionul, în afara orarului de zbor al Aeroportului Iași, a aterizat la ora 3.49 din noapte. Rupți de oboseală, dar cu câte două vouchere însumând 15 lire în cont din partea companiei, pentru hrană.

Wizz: „Activități neplanificate de mentenanță”

Pasagerii susțin că, în afară de informația privind „probleme tehnice”, nu au știut motivele pentru care au pierdut mai mult de o zi. Am întrebat la compania Wizz Air ce s-a întâmplat și ni s-a confirmat că zborul W4 3654 de la Londra Luton către Iași din 20 octombrie „a fost reprogramat pentru data de 21 octombrie din cauza unor activități neplanificate de mentenanță”. „Siguranța și bunăstarea pasagerilor reprezintă întotdeauna prioritatea noastră și regretăm orice inconvenient cauzat de această modificare necesară a zborului”, au adăugat reprezentanții companiei în răspunsul primit.

Wizz Air și-a asumat și vina pentru problemele ivite în ce privește cazarea. „Deși am depus toate eforturile pentru a-i găzdui la hotel pe toți pasagerii în noaptea respectivă, din păcate, constrângerile operaționale nu ne-au permis acest lucru. Wizz Air se angajează să ramburseze cheltuielile suportate de pasageri pentru cazare, într-o sumă rezonabilă, prin depunerea unei cereri pe site-ul său oficial”, se arată în răspunsul primit la solicitarea Ziarului de Iași.

Despăgubiri de la companie sau pe cont propriu

Compania amintește politica de rambursare în asemenea cazuri: „Ca întotdeauna, Wizz Air a oferit opțiuni pentru rambursarea a 100 la sută din bilet în forma originală de plată sau în credite WIZZ, iar dacă pasagerii au dorit să își schimbe rezervarea, aceasta a fost făcută gratuit”.

Pe de altă parte, există și posibilitatea ca pasagerii ale căror zboruri întârzie mai mult de trei ore să solicite despăgubiri direct companiei, în funcție de distanța până la destinație. Un ghid util în acest sens oferă pagina comunitară Europa.eu, „Drepturile pasagerilor în transportul aerian”.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii