O ciupercă mutantă de la Cernobîl, speranța colonizării planetei Marte

duminica, 25.07.2021

O ciupercă mutantă de la Cernobîl, speranța colonizării planetei Marte

cernobil
  • cernobil

Colonizarea planetei Marte este pusă deocamdată sub semnul întrebării, pentru că oamenii care ar ajunge acolo ar putea muri din cauza radiațiilor intense.
Soluțiile propuse inițial de specialiști pentru a proteja viitorii coloniști de pe Marte nu prea dau speranțe exploratorilor. Însă, o descoperite recentă ar putea fi varianta salvatoare.

În anul 1991, la 5 ani după dezastrul atomic de la Cernobîl, oamenii de știință au descoperit pe pereții reactorului abandonat un nou soi de ciupercă, de culoare neagră - cryptococcus neoformans.

Această ciupercă prospera acolo, deși zona era contaminată de radiații gamma și nicio formă de viață nu ar fi trebuit să reziste în zonă.

Ciuperca se hrănește însă tocmai cu aceste radiații mortale. Se înmulțește și se poate vindeca singură, dacă este nevoie.

Datorită melaninei pe care o conține, care îi conferă culoarea neagră, această ciupercă poate absorbi radiațiile dăunătoare, pe care le transformă apoi în energie.

Așa cum plantele transformă clorofila și dioxidul de carbon în oxigen și glucoză, prin fotosinteză, ciupercă poate asimila radiațiile mortale pentru a produce energie.

Acest proces este numit radiosinteză, iar descoperirea lui ar putea avea aplicații inclusiv în medicină. Spre exemplu, bolnavii care fac tratament prin radioterapie ar fi protejați de efectele secundare ale terapiei cu ajutorul acestor fungi, care absorb radiațiile.

În plus, fungii ar putea fi utilizați și pentru a produce curent electric, ca alternativă la panourile solare.

Cercetătorii s-au gândit că ar putea folosi această stranie ciupercă și pentru a-i proteja pe coloniștii de pe Marte, care ar trăi într-un mediu plin de radiații periculoase.

Pentru asta, un strat gros de peste 20 cm de fungi ar putea acoperi pereții clădirilor, ca să absoarbă radiațiile.

Doar câteva grame de fungi ar fi suficiente, pentru că aceste microorganisme cresc singure și se înmulțesc repede, hrănite de radiațiile care pe oameni i-ar ucide.

Mai mult, dacă o erupție solară ar distruge acest scut protector din fungi, el s-ar putea reface singur, în doar câteva zile.

Soiul de ciuperci descoperit la Cernobîl a fost deja testat cu succes pe Stația Spațială Internațională, unde a putut asimila radiațiile cosmice periculoase.

Sursa: yoda.ro

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Drona auto

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?