
O legătură cu Ciurea care ar mai reduce aglomerația pe șoseaua Nicolina. Se fac studii pentru a turna 600 de metri de asfalt

Primăriile Iași și Ciurea analizează trei variante pentru a crea o nouă legătură rutieră între cele două localități, în zona Fortus. Scopul proiectului este de a reduce din aglomerația de pe DJ 248 (drumul spre Vaslui) și de pe șos. Nicolina.
Conform unei informări a municipalității ieșene, cele trei variante au o lungime între 510 metri și 640 metri pe teritoriul Iașului până la limita cu comuna Ciurea. Indiferent de varianta care fi aleasă la finalizarea proiectului tehnic, drumul se va conecta cu str. Olarilor din Ciurea, arteră care va fi modernizată în urma unui proiect asumat de autoritatea din comuna vecină.
Care sunt cele trei variante de conectare a Iașului cu Ciurea
Prima variantă (galbenă, în schița de mai jos), pe lângă Mănăstirea Hlincea, are lungimea de 640 metri: pe primii 500 de metri, varianta are îmbrăcăminte asfaltică și o lățime de 5,50 metri, iar până la limita cu Ciurea îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ.
„Pentru realizarea drumului este necesară modernizarea drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete, consolidarea versanților etc.”, se arată în informarea Primăriei Iași.
A doua variantă (albastră) pornește din șos. Iași – Hlincea și are o lungime de 570 metri. Terenul pe care este propusă această variantă are, în prezent, destinația de pădure administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
„Pentru realizarea acestei variante sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.270 de metri pătrați, scoaterea din fondul forestier a terenului, construirea unui drum nou, lucrări de consolidare și drenare a versanților”, potrivit municipalității ieșene.
Nu în ultimul rând, cea de-a treia variantă (roșie) studiată pornește din șoseaua Iași – Hlincea, parcurge drumul aflat în proprietate privată (a SC Colect Metal SRL) pe o lungime de 510 metri și 70 de metri din pădurea administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
„Drumul are îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, cu o parte carosabilă de 6 metri lățime. Pentru realizarea drumului sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.380 metri pătrați și lucrări de modernizare a drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete etc.”, conform analizei.
Din analiza multicriterială a celor trei variante, realizată de proiectantul contractat (Simpa Consult SRL), a reieșit că varianta pe lângă Mănăstirea Hlincea (galbenă) ar fi cea mai oportună (95,93 puncte), urmată de varianta roșie (91,24 puncte) și, respectiv, cea albastră (82,57 puncte). Analiza a avut în vedere criterii tehnice (10%), economice (50%), de mediu (25%) și socio-economice (15%).
„Indiferent de varianta finală, traseul proiectat se va corela cu drumul care urmează să fie modernizat de Primăria Ciurea, anume strada Olarilor, în lungime de 1.405 metri. În prezent, strada Olarilor, situată paralel cu calea ferată, este la nivel de balast”, a comunicat Primăria Iași.
Odată ce proiectul tehnic va fi finalizat, indicatorii tehnico-economici vor fi supuși aprobării Consiliului Local. Ulterior, vor putea fi alocate fonduri și organizată o licitație în vederea desemnării unui constructor.
Publicitate și alte recomandări video