anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 26.06.2022

O mică victorie a delegației de la Iași la Guvern: Societatea civilă are din nou acces la ședințele săptămânale cu proiectanții și constructorii de la CNAIR

GALERIE
socitate civila
  • socitate civila
- +

Este victoria obținută de asociațiile civice din Iași și parlamentari din Iași, Neamț și Harghita Moldova în urma unei discuții cu ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu și liderul PSD, Marcel Ciolacu. Vă reamintim că în programul investiţional pentru următorii opt ani, în dreptul sectorului montan al A8 Târgu Mureș-Tîrgu Neamț scrie doar atât: “după 2027”, scrie rfi.ro. 

Ceea ce s-a mai obținut a fost prelungirea dezbaterii pe acest program de investiţii până la sfârșitul anului și nu până la 14 decembrie cum era iniţial, după cum a declarat istoricul Dorin Dobrincu, Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei.

Dorin Dobrincu: Am avut o chestiune care ținea de problemele tehnice legate de autostrăzile Moldovei, de prioritizarea lor. În primul rând, problema A8, care este mereu în pericol de fi declasificată prin aranjamente subterane. Nu am lăsat deoparte Autostrada A13 dar vrem să fie respectat Master Planul General de Transport, Legea 291 pe 2018, astfel încât să avem, în cele din urmă, o străpungere a Carpaților care să ajute la scoaterea din subdezvoltare a Moldovei și la ridicarea ei în perioada următoare. Am cerut, de asemenea, reluarea ședințelor de la CNAIR, care fuseseră întrerupte acum o lună de zile în mod inexplicabil și inacceptabil pentru societatea civilă, pentru organizațiile civice. S-a acceptat asta. Am obținut o prelungire a termenului de consultare publică, astfel încât să fie cu adevărat o dezbatere. Am ținut și noi cont de faptul că trebuie să ne încadrăm în perioada în care se trimit observații legate de acest proiect de dezvoltare a infrastructurii 2020-2030.

Sectorul montan al A8 a revenit pe loc prioritar?

Dorin Dobrincu: Am ridicat problema din punct de vedere al reprezentării publice, al influențelor subterane și din punctul de vedere al Master Planului General, plus legea 291pe 2018,. Am adus argumente și ministrul Transporturilor a spus că trebuie să ținem cont de priorități. Bineînțeles, din punct de vedere politic, parlamentarii sau miniștrii încearcă să spună că proiectele nu sunt concurențiale.Că sunt complementare. Ideea este că noi nu suntem împotriva vreunui proiect, dar suntem împotriva rearanjării acestor proiecte în funcție de interese subterane. Adică, dacă avem în Master Planul General de Transport că Autostrada A8 este prioritară, atunci aceasta să rămână prioritară. S-a ridicat problema dacă noi, statul român, avem resurse pentru a face două autostrăzi pe Carpați în același timp. Este evident că trebuie să prioritizăm aceste autostrăzi, inclusiv din perspectiva alocării resurselor bugetare. Vorbim de A8 și A13. Nu avem vreo problemă cu vreo autostradă, dar nu vrem ca perdelele de fum trebuie să acopere interese ascunse, nelegitime. Răspunsul ministrului a fost parțial diplomatic, în sensul că se va respecta ce avem în Master Planul General și în legea 291. Cele două capete ale A8 vor fi făcute mai departe.  Din punctul nostru de vedere, este un pas. Nu ne putem culca pe o ureche. Suntem foarte atenți pentru că politicienii sunt puțin credibili, chiar dacă toți sunt la fel. Ideea este că vom continua cu monitorizarea și cu presiunea pe care noi o putem pune pe instituțiile publice, în primul rând pe CNAIR, Ministerul Transporturilor și Guvern în ansamblu.

Mai mult, pe  rfi.ro. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.