O misiune a NASA a reuşit să colecteze mostre de pe suprafaţa unui asteroid

miercuri, 02.12.2020

O misiune a NASA a reuşit să colecteze mostre de pe suprafaţa unui asteroid

OSIRIS-REx
  • OSIRIS-REx

NASA a reuşit să colecteze, cu ajutorul misiunii de studiu OSIRIS-REx, probe de pe suprafaţa unui asteroid, în timpul unei manevre atent orchestrate, scrie NBC.

După ce a petrecut aproximativ doi ani în preajma asteroidului Bennu aflat în apropierea Pământului, misiunea OSIRIS-REx a folosit un braţ robotic pentru a aduna bucăţi de pe suprafaţa lui care vor fi trimise pe Terra pentru a fi studiate. Este prima dată când Agenţia spaţială americană a adunat mostre de pe suprafaţa unui asteroid. „Am reuşit”, a spus Dante Lauretta, cercetător principal în misiunea OSIRIS-REx, în timpul transmisiunii live de marţi seară. „Am marcat suprafaţa asteroidului”.

Mostrele sunt aşteptate să ajungă pe Pământ în septembrie 2023, potrivit NASA. Cercetătorii au spus că materialele de pe Bennu ar putea dezvălui informaţii interesante legat de formarea sistemului solar. Asteroizii sunt ansambluri de ingrediente care au format sistemul solar în urmă cu aproximativ 4,5 miliarde de ani. Astfel, studierea proprietăţilor chimice ale rocilor spaţiale ar putea descifra secrete despre planate şi originea vieţii de pe Pământ. OSIRIS-REx este prima misiune a NASA care colectează probe de pe un asteroid, dar nu este unica.

Misiunea japoneză Hayabusa a livrat câteva micrograme de material de pe asteroidul Itakowa în 2010. O a doua misiune japoneză, Hayabusa2, a luat o mică mostră de pe asteroidul Ryugu în februarie 2019. Aceasta urmează să revină pe Pământ în decembrie 2020 cu proba. Yuichi Tsuda, manager de proiect al Hayabusa2, proiect al Agenţiei Japoneze de Explorare Spaţială, a salutat reuşita misiunii NASA. El a scris pe Twitter: „Mâine, o nouă uşă se va deschide în explorarea sistemului solar. Echipa OSIRIS-REx ar putea să obţină rezultate importante, prin decizii corecte şi control desăvârşit”.

Misiunea OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security-Regolith Explorer), în valoare de 800 de milioane de dolari, orbitează asteroidul Bennu de la o altitudine de aproximativ 760 de metri, însă marţi a petrecut câteva ore pentru a coborî pe suprafaţa lui. Întreaga manevră efectuată pentru colectarea probelor a durat 4 ore şi jumătate. Sonda a fost în contact cu asteroidul aproximativ 16 secunde.

OSIRIS-REx a fost lansată în septembrie 2016 şi a ajuns pe orbita Bannu, aflat la mai mult de 320 de milioane de kilometri de Pământ, după aproximativ doi ani. Experţii NASA au calculat că există 1 şansă la 2.700 ca Bennu să lovească Pământul între anii 2175 şi 2199.

Vot de Sf. Nicolae

Lucian DÎRDALA

Vot de Sf. Nicolae

Chiar dacă parlamentarii şi Parlamentul, ca instituţie, nu se bucură de încredere în rândul opiniei publice, cetăţenii României sunt singurii care pot remedia această situaţie, prin voturile lor. Singura condiţie ar fi ca ele să fie rezultatul unui proces de reflecţie atentă şi, poate, de deliberare sinceră cu cei apropiaţi.

Votul ca dar

Florin CÎNTIC

Votul ca dar

Deşi nu sunt superstiţios, m-am gândit să reiau acest text scris înainte de europarlamentarele de anul trecut, cu speranţa că poate nu şi-a pierdut din caracterul său profetic şi duminică va fi dusă la bun sfârşit o acţiune începută atunci.

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Radu PĂRPĂUȚĂ

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Această lume nu judeca sau, vai! nu condamna lumea de ieri cu mintea de azi, stângistă, de un neomarxism avântat şi prostesc. Măcar de-ar fi numai prefăcut, dar e prostesc. Nu cunoştea „progresismul” actual şi nici nu-l practica. Pentru ea lumea veche era şi lumea de azi, nu era una „mai înaintată”.

Boala locvacităţii deşănţate

Ioan MILICĂ

Boala locvacităţii deşănţate

Să ne imaginăm, urmând firul consideraţiilor lui Huxley, că apocalipsa discursivă declanşată pe durata pandemiei actuale se traduce nu numai într-un puhoi de bâlbe, aberaţii, confuzii şi nehotărâri de tot soiul, ci şi într-un lanţ de constrângeri, privaţiuni şi pedepse, impuse printr-un discurs public ofensiv şi cinic, care amplifică încordarea şi istovirea psihică a indivizilor.

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Fiindc-am auzit că tot a anunţat nea Şică Orban că vine azi la Iaşi, am zis că merită să-i transmitem pe această cale şi o anume informare despre care suntem siguri că nu ştiu să i-o spună conţilierii lui de la Bucureşti, în legătură cu Iaşul.

Moldova: ”Avem autostradă, doar că-i la Bacău”