O nouă experienţă pentru studenţii din cadrul programului Şcoala Politică Iaşi XXI – vizită de studiu la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

duminica, 09.05.2021

O nouă experienţă pentru studenţii din cadrul programului Şcoala Politică Iaşi XXI – vizită de studiu la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională

GALERIE
scoala politica2scoala politica2
  • scoala politica2
  • scoala politica2
- +

Prof. dr. Camelia Gavrilă, preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, continuă proiectul iniţiat în beneficiul tinerilor, fiind preocupată de pregătirea, de interesele şi aspiraţiile acestora, dar şi receptivă la dorinţa lor de formare, de implicare civică şi de cunoaştere a universului social şi politic. În acest sens, activităţile derulate în cadrul programului Şcoala Politică Iaşi XXI, ediţia a II-a 2018 se diversifică şi se îmbogăţesc, astfel săptămâna aceasta studenţii au avut posibilitatea să cunoască mai bine Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, instituţie ce promovează egalitatea de şanse şi creşterea participării la educaţie, susţinerea educaţiei permanente şi a unei implicări active a segmentului reprezentat de şcoală-familie-comunitate, un centru al competenţei ştiinţifice şi al unor demersuri educaţionale eficiente, prin care se oferă servicii complexe de terapie psihopedagogică, logopedică sau de orientare şcolară.

Vizita de studiu a început cu o prezentare detaliată a centrului, a obiectivelor şi activităţilor instituţionale, prezentare susţinută cu multă pasiune, dar şi siguranţă ştiinţifică şi implicare afectivă de către directorul centrului, prof. Dr. Anca Hardulea. Studenţii au avut oportunitatea să cunoască şi să înţeleagă modul în care funcţionează C.J.R.A.E. Iaşi, care sunt principalele servicii oferite, şi au purtat discuţii pe marginea acestora, cu precădere pe tema consilierii psihopedagogice, a terapiei tulburărilor de limbaj; au fost de asemenea interesaţi de evaluarea şi orientarea şcolară/profesională sau de elemente ce ţin de formarea iniţială şi continuă a specialiştilor în domeniu.

Exemplele de bune practici, provocările, dar şi oportunităţile instituţionale au fost completate prin intervenţiile doamnelor inspector Gabriela Raus şi Aura Ţabără, ale coordonatorului Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică, profesor Camelia Tamaş, nume de referinţă în domenii precum psihopedagogia, sociologia, psihologia sau strategiile educaţionale specifice învăţământului special.  Sesiunea de întrebări, dialogurile vii şi problematizante au reprezentat punctul culminant al întâlnirii, momentul în care participanţii au interferat creativ, având  ocazia să prezinte sau să analizeze situaţii din sistemul preuniversitar, studii de caz, probleme dificile, dar să exploreze şi idei, soluţii la dilemele şi provocarile educaţiei, în contextul vârstelor diferite, al mediilor şcolare sau familiale complexe, al raporturilor dintre aspiraţie, vocaţie, pe de o parte, şi oferta din piaţa muncii, pe de altă parte.

Abordările practice şi experienţele concrete nu au lipsit, iar programul a continuat cu întâlniri surpriză pentru participanţi: aceştia au avut ocazia să viziteze spaţiile unde au loc programele educaţionale şi de consiliere oferite de C.J.R.A.E., să descopere rolul practic al consilierului psihopedagogic, al logopedului şi chiar să asiste la secvenţe de cursuri sau de asistenţă educaţională dedicate elevilor.

Vizita la C.J.R.A.E. a fost pentru mine şansa de a veni în contact cu o astfel de unitate, despre care nu ştiam decât puţine aspecte concrete. Primirea caldă, deschiderea şi dăruirea membrilor centrului, răspunsurile avizate ale doamnei director şi ale inspectorilor de specialitate au făcut această vizită plăcută şi mai ales productivă, întrucât am avut şansa de a intra în contact direct cu ceea ce înseamnă domeniul consilierii psihopedagogice. Într-adevăr, această vizită a transformat o oglindă într-o fereastră, în spiritul viziunii asumate de specialiştii instituţiei”, a transmis Ana Crăciun, studentă la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, din cadrul Universităţii Al. I.Cuza.

Consider că întâlnirea pe care am avut-o cu echipa de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională a fost una benefică, întrucât a facilitat înţelegerea mecanismului de funcţionare, rolul definitoriu în sprijinul psihopedagogic acordat elevilor, cu individualităţile lor diferite şi de multe ori contrastante, dar am înţeles şi modul în care Centrul interacţionează cu celelalte instituţii la nivelul judeţului Iaşi. Fiind implicat în activităţi internaţionale ,am observat un element ce merită a fi luat în considerare: dimensiunea europeană în care C.J.R.A.E. este implicat prin proiectele ERASMUS+ ce se adresează părinţilor şi profesorilor”, a transmis Paul Gologan, student la Facultatea de Drept din cadrul U.A.I.C.

Universul educaţional românesc reprezintă o structură complexă formată din instituţii diferite, cu scopuri şi roluri bine conturate, vizând procesul instructiv-educativ, dar şi formarea continuă a profesorilor sau oferirea de servicii educaţionale de calitate pentru elevi, copii şi tineri aflaţi în diferite etape pe drumul devenirii lor prin şcoală, educaţie şi formare profesională. Vizita la CJRAE a însemnat un pas în plus, o experienţă de cunoaştere şi analiză pentru studenţii participanţi, pentru a întelege mai bine modul de funcţionare a întregului proces educaţional. Consilierea psihologică, orientarea în carieră, serviciile de terapie logopedică, strategiile de educaţie incluzivă, dificultăţile învăţământului special sunt doar câteva coordonate pe care le-au explorat participanţii la acest program de internship. Consider că spiritul şi tematica acestui program, alături de experienţele de cunoaştere sunt semnificative pentru studeţii ieşeni, reprezintă un pas spre normalitate, care atestă dorinţa de a forma noi generaţii de tineri, viitori profesinionişti în diferite domenii, avizaţi şi preocupaţi de politici sociale diverse, conectaţi la realitatea contemporană. Iar pentru mine, ca profesor, a fost încă un prilej de a constata valoarea şcolii ieşene, a Centrului Judeţean de Resurse Educaţionale, cu un management şi specialişti de calitate, coordonaţi şi susţinuţi de inspectori valoroşi şi dedicaţi ”, a ţinut să precizeze Camelia Gavrilă, deputat PSD de Iaşi.  

Mai multe informaţii găsiţi pe site-ul www.cameliagavrila.com.

Deputat PSD Iași

Prof. dr. Camelia GAVRILĂ

PREŞEDINTELE COMISIEI PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNT, ŞTIINŢĂ, TINERET ŞI SPORT

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Obsesiile microbiştilor români

Nicolae GRECU

Obsesiile microbiştilor români

„Ne-a furat arbitrul” şi „jucătorul X ne-a vândut la pariuri” sunt unele dintre acestea.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Episodul de azi, penultimul din această serie, conţine o succintă prezentare a confuziei medievale dintre denumirile istorice Dacia versus Danemarca, respectiv Dacus versus Danus, confuzie pe baza căreia autori contemporani construiesc ipoteze aberante, cu motivaţie „patriotică”, dar cu un puternic iz protocronist.

După Înviere

pr. Constantin STURZU

După Înviere

Cea mai importantă predică a Domnului a fost una fără cuvinte. A început în Ghetsimani, cu sudoarea Lui, care "s-a făcut ca picături de sânge" (Luca 22, 44) şi a continuat pe Cruce, până la gestul de a-Şi da duhul de bunăvoie, nu pentru că fusese biruit de moarte. 

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

pulspulspuls

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Un amic cetitor atent atent ne-a pus ieri la dispoziţie această faină poză de campanie, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Bravo autorităților locale care au ținut gol Spitalul Mobil de la Lețcani!

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.