anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

O nouă minciună despre autostradă. A8 - bolmojeală incredibilă şi inacceptabilă!

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

Autostrada mult-visată a ieşenilor va începe, când se va întâmpla asta, pe un imens munte de minciuni ale politicienilor. Ultima dintre acestea este chiar despre primul pas concret care trebuie făcut în acest proiect. În ciuda asigurărilor date recent de ministrul Mediului, Graţiela Davidescu (ALDE), în legătură cu avizele pentru tronsoane din Autostrada Montana, Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş, o verificare a „Ziarului de Iaşi“ la instituţii abilitate relevă că nu există absolut niciun astfel de aviz. A8 nu apare nici în solicitările de avize la Ministerul Mediului. În paralel, în ciuda asigurărilor date de oficiali de la Bucureşti, comisarul european Corina Creţu a anunţat şi ieri, la Cluj, că România nu a depus nicio solicitare la Bruxelles pentru vreun proiect de anvergură, precum autostrăzile, deşi bani sunt cu nemiluita.

„Avem bani pentru a începe, din această perioadă de programare, studiul de fezabilitate pentru Autostrada Montana (Tg. Mureş-Iaşi, n.r.)“, a declarat ieri la Cluj comisarul european pentru Politică Regională, Corina Creţu. Ea s-a aflat în România în aceste zile, de unde a făcut apel în mai multe rânduri la Ministerul Transporturilor să transmită Comisiei Europene spre finanţare proiecte de infrastructură majore. „Ultimul proiect pe care l-am avut depus la Comisia Europeană este cel al metroului, până la Aeroportul Otopeni“, a spus Corina Creţu. Aplicaţia la care a făcut referire a fost înregistrată la Bruxelles în decembrie 2017. Aşadar, în Anul Centenar, guvernarea PSD-ALDE nu a depus niciun proiect finanţabil prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. „Sunt surprinsă să aud că toţi primarii primesc răspunsuri că nu mai sunt bani“, a adăugat comisarul european.

A8, scoasă complet dintre priorităţi

De altfel, proiectul A8 a fost scos complet din priorităţile Guvernului. S-a vehiculat realizarea doar a segmentului Ungheni - Iaşi - Tg. Neamţ (partea ne-montană) Guvernul „inventând“ un parteneriat public-privat pentru asta, deşi are la dispoziţie fonduri europene nerambursabile. Odată cu numirea pentru câteva luni a unui ministru al Transporturilor din Galaţi, s-a vehiculat ideea unei autostrăzi între Bacău şi Braşov. Nici de acest proiect nu s-a mai auzit.

La începutul lunii, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că au primit aveze de mediu segmente de autostradă însumând 350 km, alături de alte proiecte de modernizare a unor drumuri naţionale. Pentru judeţul Iaşi, conform unui răspuns primit la solicitarea noastră către Ministerul Mediului, acorduri de mediu au fost date doar pentru modernizarea DN 28B Tg. Frumos-Botoşani şi pentru proiectul „Regiunea Nord-Est - Axa rutieră strategică 2: Botoşani-Iaşi“. De menţionat că, din acest ultim proiect, doar 6 km sunt pe teritoriul judeţului nostru.

„La momentul actual, pentru proiectul Autostrăzii Tg. Mureş-Iaşi nu este depusă notificare în vederea obţinerii acordului de mediu“, se arată în răspunsul primit de la Ministerul Mediului. Traseul propus al arterei rutiere urmează să traverseze zone protejate din munţi, precum Parcul Naţional Vânători-Neamţ, şi chiar capătul de la Prut este într-o asemenea zonă. Pentru proiectul «Pod peste Prut la Ungheni», procedura de reglementare pentru obţinerea acordului de mediu se derulează în prezent la APM Iaşi. Directorul Agenţiei de Protecţie a Mediului, Gheorghe Tătaru, ne-a explicat că, pentru acest obiectiv, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a solicitat prelungirea termenului până la care poate să completeze documentaţia necesară eliberării acestui aviz.

A7, ce nu trece munţii, are un pas în faţă

Ceva se întâmplă totuşi în privinţa investiţiilor în reţeaua rutieră din Moldova: arterele mai ieftine, pe la câmpie, sunt cu un pas în faţă. Firma spaniolă Acciona Ingenieria a câştigat licitaţia pentru lotul patru, ultimul, Bacău-Paşcani, al viitoarei şosele de mare viteză care va lega Bucureştiul de Moldova. Pentru celelalte trei sectoare, Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani şi Focşani-Bacău, proiectarea va fi făcută de firma bucureşteană Consitrans, scrie „Ziarul de Bacău“. În noiembrie se vor împlini doi ani de la lansarea licitaţiilor în acest sens. Valoarea estimată a contractelor pentru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru toate cele patru sectoare depăşeşte 110 milioane de lei: Ploieşti-Buzău (65 km) 23 milioane de lei, Buzău-Focşani (72 km) 24,5 milioane de lei, Focşani-Bacău (110 km) 36,2 milioane de lei şi Bacău-Paşcani (82 km) 27,7 milioane de lei. Acest drum expres ar putea fi „avansat“ la rangul de autostradă - A7, care ar urma să traverseze Moldova de la nord la sud. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Toni HRIŢAC

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Anunţul companiei Iulius apropie de sfârşit o dezbatere publică care în urmă cu trei ani a mobilizat societatea civilă ieşeană. Au fost douăsprezece ore de discuţii aprinse, marcate de suspiciune şi neîncredere. Este însă atributul unui oraş de valoare să scoată o asemenea soluţie după discuţii încinse.

opinii

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

Alexandru CĂLINESCU

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

După ce reluaseră sloganul clasic, „să punem stavilă extremei drepte”, au descoperit că extrema stângă, sub conducerea lui Jean-Luc Mélenchon, a devenit mai periculoasă decât partidul lui Marine Le Pen. În consecinţă, executivul actual (căruia comentatorii îi prevăd o viaţă scurtă) a fost alcătuit în aşa fel încât să „ciupească” (scuzaţi termenul) din electoratul mélenchonist.

Cine ocupă scaunul gol?

George PLEȘU

Cine ocupă scaunul gol?

Iaşul are nevoie de un organism care să direcţioneze, să ghideze şi să potenţeze eforturile culturale ale comunităţii, de la administraţia locală şi instituţiile culturale de stat, la societatea civilă, sectorul cultural independent şi până la publicul existent şi dezvoltarea de noi audienţe. Fie că se va chema Institutul Cultural Ieşean sau în orice alt fel, înfiinţarea sa este esenţială pentru a reprezenta interesele industriilor culturale şi creative şi a realiza cât mai rapid o strategie culturală care să facă parte dintr-o viitoare strategie de oraş.

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

dr. Eugen TÂRCOVEANU

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

Alături de alte mari personalităţi chirurgicale, profesorul Victor Strat se înscrie în galeria celor care au contribuit la progresul şi modernizarea chirurgiei din ţara noastră. Şcoala pe care a format-o îi este pe deplin recunoscătoare şi îi va păstra o vie amintire.

pulspulspuls

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Tare ne-am mai amuzat alaltăieri, stimaţi telespectatori, când l-am auzit pe fostul şef liberal nea Şică Orban dezvăluind boborului, la o emisiune teve şi oră de maximă audienţă, şi chiar de ziua lui, cum a trebuit el săracul să-i paraşuteze pe listele parlamentare liberale pe actualul premier Ciucă şi pe actualul menistru al Justiţiei Predoiu, totul la intervenţii din afara partidului (de la Cotroceni, adicătelea). 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.