O nouă pistă genetică a fost identificată pentru a explica formele grave de Covid-19

coronavirus genetic
  • coronavirus genetic

Cercetătorii au asigurat vineri că au identificat particularităţi genetice care ar putea explica de ce anumiţi pacienţi fac o formă gravă de Covid-19, ceea ce ar putea, potrivit lor, să direcţioneze mai bine tratamentele, scrie AFP.

"Frumuseţea geneticii, este că poate prezice efectele unui medicament. Ceea ce este cu adevărat interesant la acest studiu, este că am identificat genele care sunt direct relevante din punct de vedere terapeutic, ceea ce ne poate conduce la tratamente", a spus autorul principal al acestui studiu publicat în revista medicală Nature, Kenneth Baillie (Universitatea din Edinburgh).

Pentru a încerca să determine de ce unii pacienţi suferă de o formă gravă a bolii şi nu de altele, cercetătorii au analizat genomul de la mai mult de 2.000 de britanici grav afectaţi.

Comparându-l cu cel al altor persoane, ei au identificat opt secvenţe genetice comune la bolnavi grav de Covid. Ei au determinat că aceste secvenţe joacă un rol în răspunsul inflamatoriu pe care organismul îl produce pentru a combate agenţii patogeni ca noul coronavirus.

Mergând mai departe, ei au izolat două gene în special, numite TYK2 şi CCR2, al căror rol este de a codifica proteinele implicate în răspunsul inflamator al organismului. Din punct de vedere teoretic, a acţiona asupra acestor substanţe ar putea permite diminuarea gravităţii bolii.

"Am arătat că oamenii care produc mai multe proteine TYK2 sunt mai expuse riscului pentru Covid. Cu toate astea, există un medicament pe piaţă care îl inhibă", a asigurat Kenneth Baillie într-o conferinţă de presă online.  Grupul de medicamente care limitează acţiunea proteinei TYK2, numiţi inhibitori ai kinazei Janus (JAK), sunt în special folosiţi contra artritei reumatoide, o boală inflamatorie.

De altfel, potrivit lui Kenneth Baillie, se desfăşoară studii privind un tratament cu anticorpi sintetici care combate acţiunea proteinei CCR2. Potrivit cercetătorului şi colegilor săi, este urgent ca aceste medicamente să fie testate pe pacienţi grav afectaţi de Covid.  În ultimele luni, mai multe piste genetice au fost explorate pentru a încerca explicarea formelor grave de Covid-19.

Raport

Cătălin ONOFREI

Raport

Un secol de împliniri măreţe!

„Securiti”

„Securiti”

Bogaţii sunt nişte oameni terifiaţi de lume, înspăimântaţi de accidente, de boli, de moarte, de imprevizibil, necunoscut. Lor nu trebuie să li se întâmple nimic atâta timp cât au banii necesari pentru a-şi construi protecţie şi a reduce la minimum posibilitatea ca un rău să li se întâmple. Nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării, totul trebuie asigurat, prevăzut. Cu cât eşti mai bogat, cu atât riscul este eliminat, de orice fel ar fi el. La fel şi libertatea…

Recensământul General Agricol-runda 2020

Ciprian IFTIMOAEI

Recensământul General Agricol-runda 2020

Un diagnostic al agriculturii şi dezvoltării rurale în România.

Acolo unde America s-a născut

Mihai DORIN

Acolo unde America s-a născut

Un loc de neevitat în orice sejur american este Philadelphia. Istoria Lumii Noi începe cu Columb, însă istoria libertăţii americane începe în acest oraş providenţial. Aici s-a pus piatra de temelie a unei mari naţiuni, ce avea să înalţe idealul libertăţii la rangul de politică universală. Până la 4 iulie 1776, coloniile americane acceptaseră statutul de copii ascultători ai metropolei londoneze.

Bugetul Iaşului, problemă de famiglie în cazul unui ales pesede

Apropo de haloimisul politic de Bahlui al negocierilor şi votării bugetului local de ieri, haideţi să vă povestim pe astăzi şi o micuţă picanterie de famiglie, dacă tot s-a înfierbântat lumea pe tema asta!

Etaju 3

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?