Oamenii de ştiinţă din Australia au descoperit o urmă de dinozaur care ar putea fi cea mai mare din lume

dinosaur-footprints-tracked-australia
  • dinosaur-footprints-tracked-australia

Oamenii de ştiinţă au descoperit într-o regiune izolată de coastă, în nord-vestul Australiei, o urmă de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprentă de acest tip din lume, informează Reuters.

Amprenta a fost lăsată de un sauropod uriaş şi se numără printre cele 21 de tipuri diferite de urme de dinozauri descoperite în Peninsula Dampier din statul Western Australia, la o distanţă de aproximativ 130 de kilometri faţă de staţiunea estivală Broome.

„Sunt mai mari decât orice altceva ce a fost descoperit în oricare altă zonă din lume”, a spus Steve Salisbury, coordonatorul acestui studiu, realizat de cercetătorii de la University of Queensland şi de la James Cook University. Sauropozii erau dinozauri erbivori cu gâturi şi cozi foarte lungi, picioare puternice şi trupuri impunătoare. Urme de sauropod, ce aveau o lungime de 120 de centimetri, au fost descoperite în Germania în 2015.

Rocile în care au fost descoperite amprentele din Peninsula Dampier datează din urmă cu 127 milioane - 144 milioane de ani, fiind mai vechi decât fosilele de dinozauri găsite în Australia, a precizat profesorul Steve Salisbury.

„Cele mai multe dintre fosilele noastre de dinozauri provin de pe coasta de est sau din estul Australiei, iar ele datează din urmă cu 90 milioane - 115 milioane de ani”, a adăugat coordonatorul studiului.

Cercetătorii australieni au găsit în aceeaşi regiune urmele lăsate de alte şase specii de dinozauri carnivori şi primele fosile ale unui stegozaur cu platoşă. Studiul a fost demarat la iniţiativa comunităţii aborigene Goolarabooloo, ai cărei membri cunoşteau de multe generaţii acele amprente, localizate în James Price Point, şi se temeau că ele vor fi distruse după ce zona a fost aleasă ca un sit potenţial pentru proiectul unei conducte de gaze lichefiate.

Oamenii de ştiinţă au folosit drone şi alte vehicule aeriene pentru a fotografia urmele de dinozauri din Peninsula Dampier, renumită pentru terenul ei accidentat, maree puternice şi condiţii meteorologice dificile.

„A fost dificil, deoarece rocile în care au fost descoperite urmele se află în zona tidală. Urmele se află sub apă timp de jumătate de zi, iar mareele zilnice pot să atingă înălţimi de până la 10 metri”, a explicat coordonatorul studiului.

Spre un partid al ardelenilor

Cătălin ONOFREI

Spre un partid al ardelenilor

Nu v-aţi săturat de dictatura „miticilor”?

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

Extremişti

Extremişti

Ignoranţa de azi nu este una impusă de sistem aşa cum era să spunem pe timpul regimului comunist, ci una exercitată de fiecare individ ori grup în parte asupra lui însuşi. Civilizaţie înseamnă în primul rând diversitate, acceptarea ideii că nu există o singură viziune asupra lumii, iar toate celelalte sunt nocive ori malefice şi că ar trebui eliminate.

Rolul societăţii civile în consolidarea democraţiei

Ciprian IFTIMOAEI

Rolul societăţii civile în consolidarea democraţiei

Prezenţa unei societăţi civile cu forme de manifestare diverse şi active constituie un factor de consolidare democratică. Există diferite definiţii ale conceptului de „societate civilă”. În limbajul comun, sensul atribuit este adesea unul reducţionist, mulţi dintre noi reducând societatea civilă la activitatea organizaţiilor nonguvernamentale. Cristian Pîrvulescu, politolog şi activist civic, consideră societatea civilă un „concept cu geografie variabilă” care propune o invitaţie la regândirea raportului dintre, pe de o parte, individ/ cetăţean, iar pe de altă parte, stat/ societate.

Moştenirea lui Trump

Mihai DORIN

Moştenirea lui Trump

Noul preşedinte Joe Biden şi-a inaugurat mandatul - probabil ultimul - în termeni paradoxal rasişti: „Trebuie să încheiem cu supremaţia albilor!”. Afirmaţia este stupefiantă, având în vedere că această supremaţie s-a restrâns treptat, după perioada colonială şi a fost delegitimată masiv de către Abraham Lincoln şi războiul de secesiune, pentru a se destrăma efectiv, odată cu Martin Luther King.

O coincidenţă politică de zile mari pe linia strategică Iaşi - Suceava - Neamţ şi retur

Şi pentru că tot am încheiat săptămâna trecută cu dosarul liberalului ieşean cu origini sucevene dar şef peste filiala de la Neamţ, mister Mugurel Cozmanciuc, haideţi să vă mai spunem una azi despre chestiune, ca să nu rămână nespusă.

Pe scena Operei din Iași