Oamenii de ştiinţă din Australia au descoperit o urmă de dinozaur care ar putea fi cea mai mare din lume

vineri, 24.09.2021

dinosaur-footprints-tracked-australia
  • dinosaur-footprints-tracked-australia

Oamenii de ştiinţă au descoperit într-o regiune izolată de coastă, în nord-vestul Australiei, o urmă de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprentă de acest tip din lume, informează Reuters.

Amprenta a fost lăsată de un sauropod uriaş şi se numără printre cele 21 de tipuri diferite de urme de dinozauri descoperite în Peninsula Dampier din statul Western Australia, la o distanţă de aproximativ 130 de kilometri faţă de staţiunea estivală Broome.

„Sunt mai mari decât orice altceva ce a fost descoperit în oricare altă zonă din lume”, a spus Steve Salisbury, coordonatorul acestui studiu, realizat de cercetătorii de la University of Queensland şi de la James Cook University. Sauropozii erau dinozauri erbivori cu gâturi şi cozi foarte lungi, picioare puternice şi trupuri impunătoare. Urme de sauropod, ce aveau o lungime de 120 de centimetri, au fost descoperite în Germania în 2015.

Rocile în care au fost descoperite amprentele din Peninsula Dampier datează din urmă cu 127 milioane - 144 milioane de ani, fiind mai vechi decât fosilele de dinozauri găsite în Australia, a precizat profesorul Steve Salisbury.

„Cele mai multe dintre fosilele noastre de dinozauri provin de pe coasta de est sau din estul Australiei, iar ele datează din urmă cu 90 milioane - 115 milioane de ani”, a adăugat coordonatorul studiului.

Cercetătorii australieni au găsit în aceeaşi regiune urmele lăsate de alte şase specii de dinozauri carnivori şi primele fosile ale unui stegozaur cu platoşă. Studiul a fost demarat la iniţiativa comunităţii aborigene Goolarabooloo, ai cărei membri cunoşteau de multe generaţii acele amprente, localizate în James Price Point, şi se temeau că ele vor fi distruse după ce zona a fost aleasă ca un sit potenţial pentru proiectul unei conducte de gaze lichefiate.

Oamenii de ştiinţă au folosit drone şi alte vehicule aeriene pentru a fotografia urmele de dinozauri din Peninsula Dampier, renumită pentru terenul ei accidentat, maree puternice şi condiţii meteorologice dificile.

„A fost dificil, deoarece rocile în care au fost descoperite urmele se află în zona tidală. Urmele se află sub apă timp de jumătate de zi, iar mareele zilnice pot să atingă înălţimi de până la 10 metri”, a explicat coordonatorul studiului.

Cine, ce, cum în 2024

Pavel LUCESCU

Cine, ce, cum în 2024

Cu ochii pe 2024 când au loc toate alegerile posibile, locale, europarlamentare, parlamentare şi prezidenţiale, toate partidele îşi fac calcule. Dar nu toate au şanse să le nimerească pe alea de succes.

Drum fără pulbere (V)

Neculai SEGHEDIN

Drum fără pulbere (V)

Canalul Dunărea-Marea Neagră, inaugurat la 26 mai 1984, este cea mai mare lucrare inginerească din România și una dintre cele mai mari din lume. Este un motiv de mândrie pentru noi, dar este și un simbol al durerii, nedreptății și suferinței!

Atenţie, cade tencuiala!

Radu POPESCU

Atenţie, cade tencuiala!

Chişinăul, la fel ca Iaşul, este un oraş frumos şi cu un enorm potenţial neexploatat. „Născut talent, murit speranţă”, cum se mai zice la noi, şi asta în principal din cauza ghinionului chişinăuienilor de a se fi pricopsit de ani şi ani de zile cu o administraţie locală depăşită de situaţie.

Între şoşocism şi cîţism

Nicolae CREŢU

Între şoşocism şi cîţism

Sunt oare şi oameni inteligenţi, cei care cu adevărat gândesc cu propriile capete şi nu se lasă prostiţi de fabricanţii de „Imagine”, dispuşi să vadă în ubicuu prezenţa şi mai ales „combativa” Şoşoacă un „fenomen” demn de atenţie?

Iaca ce face dom’ Costel în Casa cu Pătrate când îi are pe procurorii DNA la uşă

Bun, hai că dosarul ca dosarul, iar percheziţiile de ieri aşijderea, dar oare cum se face, dragi comeseni ai rubricuţei noastre, că la mai puţin de o oră după descinderea mascaţilor şi procurorilor DNA de la Bucureşti în biroul lui din Casa cu Pătrate, deci atenţie: după nu înainte, dom’ Costel de la Cejău aruncă pe pagina lui de Facebook această postare haioasă?

Submarin francez

- Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?